Boghvedegrød til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

Pige2009

qp skriver:

Ved ikke med fedtstof men ikke modermælk

Nej, det var også det jeg tænkte. Jeg har derfor lavet grøden, så der først skal tilsættes mælk og fedtstof, når den skal serveres.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Pige2009

NikitasMoar skriver:

Det mener jeg ikke du må, idet du varmer det op igen, eller noget med temperaturen, så jeg ville bare lave det og så tilsætte mme når du skal bruge det igen.. 

Jepski. Jeg bruger også mit eget mælk som tilsætning, så derfor er det nok endnu mere vigtigt først at tilsætte mælken, når den skal serveres.

Anmeld

21. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Baagøe skriver:

Tak Jeg så den samme på en side på nettet, men synes bare det bliver en kæmpe portion Nå, men jeg må prøve mig lidt frem.

K.h. Linda

Du kan også bare gøre det at du blender boghvedeflagerne, så det bliver til "mel". Så putter du det i en skål sammen med mme eller modermælk og vand alt afhængig af hvor tyk du vil have grøden. Ind i microbølgeovnen på fuld varme i 15 sek, røre rundt, 15 sek igen, kom en skefuld olie i og færdig.

Anmeld

21. marts 2010

Pige2009

Rikke&Liam skriver:

Du kan også bare gøre det at du blender boghvedeflagerne, så det bliver til "mel". Så putter du det i en skål sammen med mme eller modermælk og vand alt afhængig af hvor tyk du vil have grøden. Ind i microbølgeovnen på fuld varme i 15 sek, røre rundt, 15 sek igen, kom en skefuld olie i og færdig.

Super duper. Det lyder rigtig nemt Mange tak.

Anmeld

21. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Baagøe skriver:

Super duper. Det lyder rigtig nemt Mange tak.

Ja, og det er rigtig godt fordi man så kan lave en portione ad gangen. Og så kan baby smage en masse forskelligt hver dag, istedet for det samme 3 gange om dagen.

Anmeld

22. marts 2010

Pige2009

Rikke&Liam skriver:

Ja, og det er rigtig godt fordi man så kan lave en portione ad gangen. Og så kan baby smage en masse forskelligt hver dag, istedet for det samme 3 gange om dagen.

Ja, det er smart Laura har dog kun fået grød 4 gange nu, så det går nok lidt tid inden hun spiser en hel portion ad gangen. Lige nu er det kun et par skefulde, det ryger ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.