Boghvedegrød til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.163 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

Pige2009

Jeg søger en opskrift på boghvedegrød til baby. Er der nogen der har en god og let en?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Jordbærpigen

Boghvedegrød: 1 dl boghvedeflager/gryn 2-3 dl vand, Koges i 3 min. Tilsæt modermælkserstatningspulver svarende til vandmængden ( dog lidt mindre, da noget af vandet fordamper), tilsæt så en lille tsk. fedtstof og afkøl til spisetemperatur

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

Jane25 skriver:

Boghvedegrød: 1 dl boghvedeflager/gryn 2-3 dl vand, Koges i 3 min. Tilsæt modermælkserstatningspulver svarende til vandmængden ( dog lidt mindre, da noget af vandet fordamper), tilsæt så en lille tsk. fedtstof og afkøl til spisetemperatur

Tak Jeg så den samme på en side på nettet, men synes bare det bliver en kæmpe portion Nå, men jeg må prøve mig lidt frem.

K.h. Linda

Anmeld

20. marts 2010

S.L.S

20. marts 2010

mariamiss6

Baagøe skriver:

Tak Jeg så den samme på en side på nettet, men synes bare det bliver en kæmpe portion Nå, men jeg må prøve mig lidt frem.

K.h. Linda

boghvedegrød kan du lave en smule for tykt, og så gemme overskudet i køleskabet i lukket beholder. så er det lige så fint når du varmer det igen.... jeg gjorde det selv. det samme gælder majsgrøden.

jeg lavede en stor portion så det passede med 24 timer. så var der ca. 3 grødmåltider, og så kan du jo evt. tilsætte forskellig frugtsmag for hver portion

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

mariamiss6 skriver:

boghvedegrød kan du lave en smule for tykt, og så gemme overskudet i køleskabet i lukket beholder. så er det lige så fint når du varmer det igen.... jeg gjorde det selv. det samme gælder majsgrøden.

jeg lavede en stor portion så det passede med 24 timer. så var der ca. 3 grødmåltider, og så kan du jo evt. tilsætte forskellig frugtsmag for hver portion

Nå, ja. God idé Takker!

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

mariamiss6 skriver:

Kan portionen også gemmes, hvis jeg har kommet fedtstof og modermælk i?

Anmeld

21. marts 2010

mariamiss6

Baagøe skriver:

hmmm det kan jeg faktisk ikke huske men det tror jeg altså jeg gjorde...

jeg lavede så heller aldrig kæææmpe portioner... bare nok til at jeg kun skulle til gryderne hver 2. dag, eller 1 gang dagligt... så ja det ville jeg godt turde...

Anmeld

21. marts 2010

qp

Baagøe skriver:

Ved ikke med fedtstof men ikke modermælk

Anmeld

21. marts 2010

N&J

Baagøe skriver:

Det mener jeg ikke du må, idet du varmer det op igen, eller noget med temperaturen, så jeg ville bare lave det og så tilsætte mme når du skal bruge det igen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.