Ang barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Pige2009

lululupo skriver:

nogen der ved hvad højeste dagpenge sats er... før skat???

752 kr. om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Anonym trådstarter

Hmmm så må jeg da vist korte barselsoverloven af, for falder til langt under det halve af hvad jeg får i løn nu...

Havde bare forstået det på den måde at man fik afhængig af ens indkomst nu

Anmeld

19. marts 2010

lululupo

Baagøe skriver:

752 kr. om dagen

tak for hjælpen....

Anmeld

19. marts 2010

Corn

Som lønmodtager har du som udgangspunkt ret til barselsdagpenge. Du skal dog, inden du går på orlov, have været tilknyttet arbejdsmarkedet i mindst 13 uger. Og i denne periode skal du have arbejdet i mindst 120 timer.

Dagpengesatsen under barsel beregnes på grundlag af din timeløn og dit timeantal. Der er dog fastsat et maksimumbeløb pr. uge. Du kan kontakte din kommune, hvis du er i tvivl eller har spørgsmål om, hvordan dine dagpenge bliver beregnet.

Hentet på borger.dk

Anmeld

19. marts 2010

Corn

Macaab skriver:

Som lønmodtager har du som udgangspunkt ret til barselsdagpenge. Du skal dog, inden du går på orlov, have været tilknyttet arbejdsmarkedet i mindst 13 uger. Og i denne periode skal du have arbejdet i mindst 120 timer.

Dagpengesatsen under barsel beregnes på grundlag af din timeløn og dit timeantal. Der er dog fastsat et maksimumbeløb pr. uge. Du kan kontakte din kommune, hvis du er i tvivl eller har spørgsmål om, hvordan dine dagpenge bliver beregnet.

Hentet på borger.dk

https://www.borger.dk/EMNER/FAMILIE-OG-BOERN/ORLOV/Sider/barselsorlov.aspx#RichHtmlField2Bookmark3

Linket også

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Hmmm så må jeg da vist korte barselsoverloven af, for falder til langt under det halve af hvad jeg får i løn nu...

Desværre langt fra,

Man får dagpengene udebetalt i 4 ugers rater. 2 gange om året er der en 5 ugers periode hvor du så får 5*ugesatsen.

Når man får barselsdagpenge skal du kun betale ATP og din alm skatteprocen. Pension og de 8% arbejdsmarkedsbidrag osv forsvinder.

Christina, som også kommer til at gå en del ned i løn, men som tager som det kommer. Her har vi planlagt at børnepengene der kommer i det kommende år til Anoton, sættes ind og bbruges til at dække svindet i lønnen:0) Det er trods alt 16000´kr:0)

Anmeld

19. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det har ikke noget med ens indkomst at gøre, hvor meget, at man får. Der er en max sats og den hedder ca. 15000 kr om måneden inden skat.

Jeg faldt RIGTIG MANGE penge ned (mere end halvdelen), men tiden kan ikke gøres op i penge. Er bare blevet gode venner med kassekreditten, he he he

Anmeld

20. marts 2010

Jeamou

Er der så nogen der ved hvordan man skal forholde sig til skat? Hvad med alle fradragene osv??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.