Ang barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.221 visninger
27 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Anonym trådstarter

Nogen der ved hvad barselsdagpenge er og hvordan præcist de bliver regnet ud, jeg har en ok løn nu så jeg kan vel ikke andet end gå meget ned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

BabyStella!

Jeg er på barselsdagpenge, fordi jeg havde haft arbejde i 13 uger sammenhængende inden jeg skulle på barsel. Er ikke sikker på om det er flere penge end barselskontanthjælp, men jeg får ihvertfald 11.000 kr. ca. brutto.

Min mand som er på kontanthjælp får 13.000 kr. ca. brutto. Lidt unfair, men sådan er det bare...

Men tjek: www.borger.dk - der står ALT!

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Nogen der ved hvad barselsdagpenge er og hvordan præcist de bliver regnet ud, jeg har en ok løn nu så jeg kan vel ikke andet end gå meget ned?

Google is your friend Fandt det her link:
http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202010/Barselsdagpenge.aspx?sc_lang=da-DK

K.h. Linda

Anmeld

19. marts 2010

Anonym trådstarter

Linda? Iflg dit link får alle det samme og satsen er på de 3760 kr, er det korrekt? jeg havde nemlig hørt en fugl synge om at man får barselsdagpenge afhængig af ens indkomst det sidste år, men det er så helt forkert???

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Anonym skriver:

Linda? Iflg dit link får alle det samme og satsen er på de 3760 kr, er det korrekt? jeg havde nemlig hørt en fugl synge om at man får barselsdagpenge afhængig af ens indkomst det sidste år, men det er så helt forkert???

Det er også korrekt, denne takst er højeste dagpenge sats.

Man skal have haft fuldtid i en hvis periode før barsel starter og en løn der er højere end den takst, kan ikke huske hvor meget.

Christina

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Jeg får denne sats og jeg var på alm. dagpenge inden jeg fødte Jeg mener, at alle de kvinder, der har ret til dagpenge, alle får denne sats.

K.h. Linda

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Baagøe skriver:

Jeg får denne sats og jeg var på alm. dagpenge inden jeg fødte Jeg mener, at alle de kvinder, der har ret til dagpenge, alle får denne sats.

K.h. Linda

Hejsa,

Grunden til at du får det samme som da du var på alm dagpenge inden barsel, er jo at du har "gjort" dig fortjent til højeste dagpenge sats:0)

Så mener 99% sikkert at alle IKKE er berrettiget til denne sats:0)

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Valle81 skriver:

Hejsa,

Grunden til at du får det samme som da du var på alm dagpenge inden barsel, er jo at du har "gjort" dig fortjent til højeste dagpenge sats:0)

Så mener 99% sikkert at alle IKKE er berrettiget til denne sats:0)

Vi er enige. Som jeg også skriver, så er alle der inden fødslen var dagpengeberettiget også berettiget til denne sats

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Baagøe skriver:

Vi er enige. Som jeg også skriver, så er alle der inden fødslen var dagpengeberettiget også berettiget til denne sats

Ok, men alle der har ret til dagpenge har jo heller ikke umiddelbart ret til fuld dagpenge sats:0)

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Valle81 skriver:

Ok, men alle der har ret til dagpenge har jo heller ikke umiddelbart ret til fuld dagpenge sats:0)

Nej da. Men har man ret til dagpenge er man også sikret den i linket nævnte sats, hvis man er på barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.