Babydyne - størrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.131 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

MariaJ

Hej

Jeg har været i gang med at lede efter en babydyne til den lille, men synes størrelserne er lidt forvirrende. Så vidt jeg kan se findes der babydyner i to størrelser (længde 70 cm og længde 100 cm). Vi skal købe en babyseng "bedside crib", der kun er 90 cm lang, så jeg synes en dyne på en meter lyder af meget. På deen anden side virker det som om alt babysengetøj jeg kan finde er beregnet på en dyne der er en 100 cm lang.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det hænger sammen? Hvor lange er de dyner I har, og bruger I samme størrelse dyne i fx en vugge som i en tremmeseng?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Bavianis

Er lige med på en lytter her :-)

Anmeld

19. marts 2010

mek-83

Vi har 2 dynes han skal bruge fra start af, de hedder str. 70x100 og ja det er dem man kalder for baby dyner.

Vi har dog også en dyne der er str. 70x70 som vi kan bruge mens han er helt lille, den er lavet specielt til vores vugge som er et arvestykke

Men normalen er den der hedder 70x100 når de er nyfødte

Anmeld

19. marts 2010

Koen.

jeg har købt en babydyne til barnevognen/liften og en juniordyne til tremmesengen babydynen er 70x100

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Jeg bruger babydyne til Laura nu og hun er 6 mdr. Babydynen er 70 gange 100 cm, og den har jeg brugt både i barnevogn, vugge og nu i hendes seng. Regner først med vi skifter når hun er omkring 1 år.

Ved ikke engang om man kan få dyner der er mindre end den gængse størrelse. Ellers kan man måske sy babydynen om og gøre den mindre?

K.h. Linda

Anmeld

19. marts 2010

Mie A

Vi har bare vendt dynen om, altså så den var bred, men ikke så lang...

Anmeld

19. marts 2010

MariaJ

Tusind tak allesammen. Bliver det ikke en meget tyk og tung dyne, hvis den skal lægges sammen på midten eller bruges på tværs for at passe i en vugge, eller har I den til at hænge ud over siderne?

Maria

Anmeld

7. april 2010

mek-83

Hej igen.

Jeg fik lige et tip her den anden dag til en mindre dyne

En voksen pude, og så kan man jo købe nogle søde hovedpudebetræk til den.

Maria 36+0 ( Som glæder sig til at nå til terminsdatoen &nbsp

Anmeld

7. april 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Hej

Jeg har været i gang med at lede efter en babydyne til den lille, men synes størrelserne er lidt forvirrende. Så vidt jeg kan se findes der babydyner i to størrelser (længde 70 cm og længde 100 cm). Vi skal købe en babyseng "bedside crib", der kun er 90 cm lang, så jeg synes en dyne på en meter lyder af meget. På deen anden side virker det som om alt babysengetøj jeg kan finde er beregnet på en dyne der er en 100 cm lang.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det hænger sammen? Hvor lange er de dyner I har, og bruger I samme størrelse dyne i fx en vugge som i en tremmeseng?

Maria

Babystørrelse er 70 x 100 og det er også størrelsen på vores dyne

Anmeld

7. april 2010

MariaJ

Bayze skriver:

Babystørrelse er 70 x 100 og det er også størrelsen på vores dyne

Tak. Det var også sådan en vi endte med at købe, da de sagde i butikken at det var standard-babystørrelsen. Men der findes en mindre størrelse også. Nu husker jeg ikke lige målene på den, men det virker som om den er svær at finde sengetøj til. Vi var ude i en butik i sidste uge, hvor de havde den seng vi har købt (liggemål 90 cm) sat op og hvor der lå en dyne i der helt klart var mindre end sengen. Da jeg så den, tænkte jeg igen at den vi har købt nok bliver lidt voldsom til sengen, men vi må vel bare se. Vi har ikke selv fået sengen leveret endnu, så har ikke haft mulighed for at prøve det af i virkeligheden.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.