Alm. fødsel/ Kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Christina31

Jeg har i oktober 2009 været igennem en større rygoperation i nederste del af ryggen. Derfor er jeg meget nervøs for at gennemføre en alm. fødsel- og min læge råder dog også til et planlagt kejsersnit.

Jeg er bare nervøs for, hvordan jeg vil have det følelsesmæssigt bagefter . Mht. moderfølelser og selve kroppens reaktion. Er der nogen som har erfaring inden for dette område?

Jeg har 2 gange været igennem en alm. fødsel, og det var helt fantastisk at få mine drenge op på maven bagefter. Er meget ked af, at jeg nok ikke skal opleve dette igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Helman

Lad mig lige tænke mig om!

Det er nu knap 2½ år siden, at jeg fik min søn ved akut kejsersnit!

Det er ikke helt det samme som et planlagt, da jeg tror stemningen er meget mere rolig ved et planlagt og at overskud og kræfter er noget helt andet, end ved akut!

Da min søn kom ud, var jeg nysgerrig for at se ham, han skulle lige suges og have lidt ilt. Farmand kom over med ham. Men det var først da jeg fik ham i armerne over på opvågningen, at følelser kom op i mig. Jeg sad længe og tænkte "Det er min søn" Så ja, jeg skulle desværre lige bruge et par timer, før den mødrefølelse og det at man havde fået sit barn. Men følserne er ligeså store som alle andres. Måske endnu store, hvis de kan det, da vi jo var ved at miste ham, derfor akut kejsersnit.

Nu er jeg gravid igen og drømmer selvfølgelig om at føde traditionelt. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at opleve det, at barnet kommer op og ligger på maven. Men nu må vi se.

VH Eva

Anmeld

22. marts 2010

dithmer

Christina28 skriver:

Jeg har i oktober 2009 været igennem en større rygoperation i nederste del af ryggen. Derfor er jeg meget nervøs for at gennemføre en alm. fødsel- og min læge råder dog også til et planlagt kejsersnit.

Jeg er bare nervøs for, hvordan jeg vil have det følelsesmæssigt bagefter . Mht. moderfølelser og selve kroppens reaktion. Er der nogen som har erfaring inden for dette område?

Jeg har 2 gange været igennem en alm. fødsel, og det var helt fantastisk at få mine drenge op på maven bagefter. Er meget ked af, at jeg nok ikke skal opleve dette igen.

Hejsa.

Jeg fik i 2002 (ja det er ved at være et par år siden) lavet et AK da min datter lå i UK stilling.

Synes egentlig det var en lidt sær oplevelse at ligge der og lige pludselig er der et barn der græder.... fik hende hurtigt over til mig men kunne først holde hende på opvågningen pga. slanger osv. Følelsen for barnet er akkurat den samme som ved en alm. fødsel det eneste der er forskellen er selve processen hvor barnet kommer ud og så at du ikke lige får barnet op til dig med det samme.

Du skal ikke være nervøs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.