Nogen som har børn i privatskole eller skal have det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.501 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Honningblomst

Hej piger...

Jeg har nu efter lange overvejelser, besluttet mig for at mine drenge skal skifte skole, hvis det er muligt på den privatskole jeg har fundet til dem.

Nogen der ved om man kan få tilskud til det, som lavtlønnet eller koster det bare det samme for alle, uanset indkomst?

Håber nogen kan hjælpe..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

nuggie

de privat skoler som jeg har kigget på tidligere kostede det sammen lige meget hvilken indtægt man havde. det er måske billigere hvis man kan to børn, det ved jeg ikke?

Anmeld

19. marts 2010

Christina31

Min dreng på 7 år, går i børnehaveklasse på en privatskole.

Jeg ved, at skolen omkring årsskifte modtager en pulje (penge), som skal støtte de lavtlønnede eller enlige forsørgere. Da min dreng startede på skolen modtog alle forældre et ansøgningsskema til denne pulje.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Christina28 skriver:

Min dreng på 7 år, går i børnehaveklasse på en privatskole.

Jeg ved, at skolen omkring årsskifte modtager en pulje (penge), som skal støtte de lavtlønnede eller enlige forsørgere. Da min dreng startede på skolen modtog alle forældre et ansøgningsskema til denne pulje.

Ok..så var det det jeg havde hørt noget om.. så må jeg prøve at søge det, hvis de da overhoved vil have en enlig mors børn ind..

Tak for svar..

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

nuggie skriver:

de privat skoler som jeg har kigget på tidligere kostede det sammen lige meget hvilken indtægt man havde. det er måske billigere hvis man kan to børn, det ved jeg ikke?

Tjo..nummer to er 300kr billigere, men det er jo alligevel en del at skulle betale 1700kr om md. Men er det sådan det er, så finder jeg ud af det også..

tak for svar..

Anmeld

19. marts 2010

Ina33

Her hvor jeg bor har jeg hørt (fra en mor som har sin datter på privatskolen), at man kan få økonomisk friplads til skolen, udregnet som når man får økonomisk friplads til børnehave osv..

Jeg har ikke selv undersøgt det, blot hørt det, så jeg ved ikke om det er helt sandt.

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Eva skriver:

Hej piger...

Jeg har nu efter lange overvejelser, besluttet mig for at mine drenge skal skifte skole, hvis det er muligt på den privatskole jeg har fundet til dem.

Nogen der ved om man kan få tilskud til det, som lavtlønnet eller koster det bare det samme for alle, uanset indkomst?

Håber nogen kan hjælpe..

Knus Eva..

Hejsa,

Jeg har min datter på privat skole og jeg får tilskukd.

Hvert år kan man gennem skolen søge tilskud af en fond både til skole og SFO, man søger i september og vi fik svar i Januar. Fra August til og med Januar har jeg for skole og SFO givet 2250 kr og resten af skoleåret med tilskud skal jeg give 1850 kr.

Det er ikke sindsyge tilskud, men lidt hjælper jo altid:0)

Christina

Anmeld

19. marts 2010

Valle81

Eva skriver:

Hej piger...

Håber nogen kan hjælpe..

Knus Eva..

Og jo så ydes der også der også søskende rabat, men mener dog kun at det er på SFO delen.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg har min datter på privat skole og jeg får tilskukd.

Hvert år kan man gennem skolen søge tilskud af en fond både til skole og SFO, man søger i september og vi fik svar i Januar. Fra August til og med Januar har jeg for skole og SFO givet 2250 kr og resten af skoleåret med tilskud skal jeg give 1850 kr.

Det er ikke sindsyge tilskud, men lidt hjælper jo altid:0)

Christina

Tak for svar.. jeg synes da det er et fint tilskud...jeg håber at jeg ville kunne få lidt, og at de bare vil have mine unger ind.

Jeppe skulle der være plads til og han er vigtigst, men ved ikke med Bertram..håber så meget..

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Og jo så ydes der også der også søskende rabat, men mener dog kun at det er på SFO delen.

Ja, det stod der også på siden...det er 300kr billigere for barn nummer to og 500kr for barn nummer tre.. og så får jeg jo sfo betalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.