Sut/ dårlig søvnassicoation....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.018 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Mussen2

Min datter er nu 9 mdr. og bruger stort set kun sut når hun sover. Til gengæld har hun svært ved at sove videre uden at få sutten, hvis hun vågner og har tabt sutten.

Det er heldigvis ikke så ofte det sker mere, men på dårlige nætter kan jeg være inde og give hende sutten måske 4-5 gange (det er heldigvis sjældent efterhånden). Men jeg vil gerne slippe helt for det. Hun sover videre med det samme når vi giver hende sutten.

Hun er dårlig til selv at sove videre og det er nok et resultat af at vi altid har stået på spring, hvis hun sagde det mindste og så fik hun sutten og sov videre.

Nu overvejer jeg så om man kan fravænne hende vanen med at skal have suttn til at sove videre på og tænker på om det så er en kold tyrker eller gradvist at man prøver at trøste hende på andenvis for så at give hende sutten til sidst, hvis det ikke virker.

Er der nogen som har erfaringer eller kender til problemet??

Jeg tænker også, om de ikke bliver store nok til selv at finde den forbandede sut om natten eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Mussen2

Ingen? Nå jeg prøver at spørge eksperten.

Anmeld

18. marts 2010

Mussen2

Jeg har sutter med svagt lys i til hende, så de er til at finde, men det er åbentbart blevet en dum vane at jeg skal komme og proppe den i munden på hende...

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter bliver 1 år i næste uge. Hun bruger stort set også kun sutten når hun skal sove. Jeg har lagt en masse sutter i hendes seng (hun er dog begyndt, at smide dem på gulvet). Hun kan også godt selv tage sutten, men nogen nætter gider hun ikke og jeg giver hende den så hun ikke vågner for meget. Så mit råd er masser af sutter i sengen og prøv evt. at øve lidt med i løbet af dagen

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter bliver 1 år i næste uge. Hun bruger stort set også kun sutten når hun skal sove. Jeg har lagt en masse sutter i hendes seng (hun er dog begyndt, at smide dem på gulvet). Hun kan også godt selv tage sutten, men nogen nætter gider hun ikke og jeg giver hende den så hun ikke vågner for meget. Så mit råd er masser af sutter i sengen og prøv evt. at øve lidt med hende i løbet af dagen

Anmeld

18. marts 2010

SAL

Muttien skriver:

Min datter er nu 9 mdr. og bruger stort set kun sut når hun sover. Til gengæld har hun svært ved at sove videre uden at få sutten, hvis hun vågner og har tabt sutten.

Det er heldigvis ikke så ofte det sker mere, men på dårlige nætter kan jeg være inde og give hende sutten måske 4-5 gange (det er heldigvis sjældent efterhånden). Men jeg vil gerne slippe helt for det. Hun sover videre med det samme når vi giver hende sutten.

Hun er dårlig til selv at sove videre og det er nok et resultat af at vi altid har stået på spring, hvis hun sagde det mindste og så fik hun sutten og sov videre.

Nu overvejer jeg så om man kan fravænne hende vanen med at skal have suttn til at sove videre på og tænker på om det så er en kold tyrker eller gradvist at man prøver at trøste hende på andenvis for så at give hende sutten til sidst, hvis det ikke virker.

Er der nogen som har erfaringer eller kender til problemet??

Jeg tænker også, om de ikke bliver store nok til selv at finde den forbandede sut om natten eller??

Hej!

Vi står i nøjagtig samme situation herhjemme med vores søn på 9 måneder...her vågnes der HVER nat mellem 3-10 gange...for det meste klares det med sutten! Men vi har osse ligesom jer talt om det med at sutten bliver en vane og at de derved ikke selv kan komme tilbage til søvnen medmindre de får sutten igen...så vi prøver altid om vi kan putte ham med kaninen (slaskekludsbamse) som han er MEGET glad for...den vil han nemmere kunne finde i mørket, tænker vi...

Jeg ved udemærket hvordan det er for jer...Han har sovet dårligt siden han var omkring de 5 måneder...det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har sovet igennem...

Jeg tænker om I kan finde en subsistut for sutten?? Er der noget jeres datter er glad for og som hun bliver tryg ved at have nær sig??? en bamse, en stofble med din duft eller andet.....???????

Håber I finder ud af noget og at I snarest må få jeres nattesøvn!

Kærlig hilsen Louise

Anmeld

18. marts 2010

Mussen2

Min datter er også begyndt på det med at med at smide dem ud gennem tremmerne......Når hun er vågen om morgenen.

Jamen, tror jeg vil prøve at putte e masse sutter i sengen. Har bare tænkt det må være træls at ligge ovenpå sådan en stak sutter og når nu der er lys i den hun bruger så kan det da ikek være nemmere, men hvis der er gode erfaringer ´med flere sutter i sengen, så skal det HELT KLART prøves...

Takker

Anmeld

18. marts 2010

Mussen2

LouiseN skriver:

Hej!

Vi står i nøjagtig samme situation herhjemme med vores søn på 9 måneder...her vågnes der HVER nat mellem 3-10 gange...for det meste klares det med sutten! Men vi har osse ligesom jer talt om det med at sutten bliver en vane og at de derved ikke selv kan komme tilbage til søvnen medmindre de får sutten igen...så vi prøver altid om vi kan putte ham med kaninen (slaskekludsbamse) som han er MEGET glad for...den vil han nemmere kunne finde i mørket, tænker vi...

Jeg ved udemærket hvordan det er for jer...Han har sovet dårligt siden han var omkring de 5 måneder...det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har sovet igennem...

Jeg tænker om I kan finde en subsistut for sutten?? Er der noget jeres datter er glad for og som hun bliver tryg ved at have nær sig??? en bamse, en stofble med din duft eller andet.....???????

Håber I finder ud af noget og at I snarest må få jeres nattesøvn!

Kærlig hilsen Louise

Hun har en lille bamse og en sutteklud, som altid er i sengen hos hende, men det har aldrig rigtig fattet hendes interesse. Men tror jeg vil prøve det med at trække det lidt med at give hende sutten og så samtidig give hende en stak med i sengen.

Synes jeg ahr læst at de fleste børn er omkring 1 år før de knytter sig til tøjdyr etc.

Jeg har prøvet med sshhh og sååå såå, men det er som om hun faktisk vågner mere af det og kigger på mig som om hun tænker hva faen jeg har gang i...

men tror jeg vil prøve det og se om det kan blive til en vane.

Synes det er så træls at man skal ind og give den skide sut.

Anmeld

18. marts 2010

SAL

Muttien skriver:

Hun har en lille bamse og en sutteklud, som altid er i sengen hos hende, men det har aldrig rigtig fattet hendes interesse. Men tror jeg vil prøve det med at trække det lidt med at give hende sutten og så samtidig give hende en stak med i sengen.

Synes jeg ahr læst at de fleste børn er omkring 1 år før de knytter sig til tøjdyr etc.

Jeg har prøvet med sshhh og sååå såå, men det er som om hun faktisk vågner mere af det og kigger på mig som om hun tænker hva faen jeg har gang i...

men tror jeg vil prøve det og se om det kan blive til en vane.

Synes det er så træls at man skal ind og give den skide sut.

Nu ved jeg ikke lige hvor lang tid det har stået på, men det kan jo osse meget muligt være seperationsangst hun døjer med nu??? At hun så lige har brug for at mærke jer i løbet af natten...? Bare en tanke...

Anmeld

18. marts 2010

Mussen2

Det har egentlig altid været galt. tidligere endnu mere end nu.... men det med seperationsfasen, det har du da ret i også spiller ind nu. Hun er også lige begyndt i dagpleje så småt, så du har nok ret i at det ikke kun er vanen der gør det lige nu....

God pointe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.