Jeg har pco. Jeg blev hormonstimuleret med lav dosis af puregon (75 enheder) fra 2. dag i cyklus. Undervejs blev jeg kontrolscannet. 7 æg udviklede sig.
på 12. dagen var to af æggene store nok til at jeg kunne få ægløsningsprøjte.
To dage senere blev jeg insemineret med donorsæd (har ikke nogen kæreste). Begge æg havde løst sig og var klar.
Nu er jeg i 19. uge med tveæggede tvillinger.
Så der skulle ét forsøg til her.
Min tvillingesøster har i alt modtaget 15 hormonbehandlinger, hvor hun både har prøvet inseminering og hjemmearbejde. Hun har også PCO (tynd pco'er)
Hendes ældste søn kom til efter 9. forsøg - men i en pause, hvor hun dog tog metformin (skide godt til pco piger - det kan rette op på ubalancen i kroppen, da medicinen hjælper kroppen til at optage sukker - pco'ers STORE problem)
Hendes datter kom til verden efter 2. forsøg af en ny hormonstimuleringstype, som er super egnet til PCO piger. Den som jeg også fik. Lavdosis af puregon fra 2. dagen og ægløsningssprøjte, når æg er store nok.
Modsat mig, der modnede æg på 12 dage, så tog det min søster 23 dage på hormoner før hendes æg var store nok.
Kan kun anbefale PCO piger at bede om den slags behandling med lavdosis af puregon.
Anmeld