Hvor hurtigt på benene igen efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.813 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

Tulle28

Vores baby ligger i UK og chancerne for at hun når at vende sig er efter lægens mening ikke særlig store (er i uge 37) - så nu vil jeg gerne høre, hvor hurtigt I har været på benene igen efter et PKS?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

betski

Tulle28 skriver:

Vores baby ligger i UK og chancerne for at hun når at vende sig er efter lægens mening ikke særlig store (er i uge 37) - så nu vil jeg gerne høre, hvor hurtigt I har været på benene igen efter et PKS?

Knus Tulle

På benene som i fuld vigør? Hmm der gik vel et par uger. Men op af sengen og gå rundt gik der 1 dag. Jeg kastede rigtig meget op af morfinen, så jeg var ret afkræftet. Vi var på hospitalet i 5 dage pga smerter og at amningen drillede. Men da jeg kom hjem var jeg frisk nok, men måtte jo ikke løfte på for meget. Efter to uger (som jeg husker det) var jeg fit for fight, men skulle jo stadig tage hensyn til aret. Havde jo trods alt været igennem en operation.

Held og lykke med det

Anmeld

17. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Tulle28 skriver:

Knus Tulle

altså jeg var oppe samme aften, men jeg var indlagt 4 dage, så kunne jeg klare mig på panodil...

der går nogle uger inden du kan/må løfte ret meget.

Anmeld

17. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg var på benene dagen efter,men det gjorde ondt i flere uger.Blev selvfølgelig bedre og bedre,og jeg ville gøre det igen på sekundet.Det var en rigtig god,dejlig og tryg oplevelse,synes jeg

Anmeld

17. marts 2010

Tulle28

Det lyder som om I alle var rimelig hurtigt oppe... Hvor længe var I indlagt?

Anmeld

17. marts 2010

Findusinde

Tulle28 skriver:

Jeg blev indlagt om onsdagen, fik AKS torsdag til middag. Jeg var oppe sidst på eftermiddagen.. Var ude og tisse, og skifte Laura.. Var indlagt på sygehuset til om lørdagen, og så videre på patienthotel til om mandagen... Jeg var pisse øm! Men ikke noget som smertestillene ikke kunne tage.. Havde fået smetestillende med hjem til 2 dage.. Og da de var ovre, tog jeg måske 2 panodiler i ny og næ hvis det var slemt.. Da jeg fik fjernede klammerne en uge senere, var jeg egentlig rimelig fit for figth.. Men måtte ikke støvsuge og løfte mere end LAuras vægt i en lift i 8 uger...

Anmeld

17. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Tulle28 skriver:

var indlagt 4 dage alt i alt, dvs. inklusiv den dag jeg fik PKS

Anmeld

17. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Tulle28 skriver:

Jeg var indlagt i 6 dage,og fik kun med nød og næppe lov at forlade dem.De ville gerne have beholdt mig,men jeg skulle HJEM!Men det var fordi han kom 4½ uge for tidligt,og ikke kunne spise,så han var på sondemad,og amningen gik heller ikke så godt.

Anmeld

17. marts 2010

XXSS

Jeg fik akut kejsersnit, var indlagt som normalt i 2 dage. Fik smertestillende, kom ud af sengen om morgenen, hvor jeg havde fået snittet om aftenen. Det gjorde da lidt ondt og man går ikke så hurtigt. Men i løbet af 14 dage havde jeg ikke problemer mere. Du må ikke løfte reelt udover dit barns vægt i en måned. (du skal faktisk frikendes som ved 8 ugers kontrollen hos egen læge - jeg kunne først løbe 2 måneder efter.

Jeg havde heldigvis ikke nogle problemer.

Skulle da have hjælp til at komme ud af sengen, de første par dage, men så var det hellere ikke værre. Har faktisk allerede glemt det og det er et år siden, skal have igen til juli - så der krydser jeg fingre for at det går lige så godt.

Knus Tanja

Anmeld

17. marts 2010

charlottekri

jeg vae førstegangsfødende, så skulle jo være indlagt nogle dage.

jeg fik pks 9.49 fredag formiddag, var ude af sengen ca kl. 20.00 for at tisse.

tog hjem mandag eftermiddag, selvom de begyndte at spørge mig allerede søndag formiddag, om det ikke snart var tid til at tage hjem... blev vist en smule komfortabel  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.