Erfaring med spiral????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.501 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. maj 2008

Tut

Hej piger, Er der nogen af jer der har erfaring med spiral? Jeg får jo nok ik overtalt Christian til at lave en baby nu :'( Min læge sagde at jeg skulle prøve at få en spiral, da jeg har fået meget kraftig og smertefuld mens efter jeg har født. Hvordan fungerer en spiral, bløder man så bare fast med de der ca. 28 dages mellemrum, eller bløder man så slet ikke? Gør den ondt at få sat i? Når man får den fjernet kan man så blive gravid lige bagefter? Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2008

ka li ja

ja jeg vil gerne hører med der.
jeg har spurgt om det før, men har svedt ud hvad der var smartest...
jeg vil nemlig også gerne ha dæmpet smerte og blødning!!!

Anmeld

25. maj 2008

Tikki

Hej hej - jeg har haft spiral, før jeg fødte Iza og var superglad for det. Min spiral var dog en kobberspiral og ikke en hormonspiral - jeg tåler nemlig ikke hormoner. Med en kobberspiral bløder man som en gal...eller jeg gjorde i hvert fald 7 dage om måneden big time...så hvis I er ude efter mindre mens, så vælg en hormonspiral. Den fungerer ligesom p-piller - altså bortset fra den jo bare sidder der og man ikke skal huske noget, men bare kan slappe af :P - man får sin menstruation som normalt - bare i mindre dosis...har jeg hørt....min nabo har en og hun bløder ca. 2-3 dråber kun, siger hun - ikke meget:)

Det er en lille bitte bitte smule ubehageligt at få den sat op - det niver et kort øjeblik indvendigt i underlivet, men er hurtigt overstået (1 sekund). Man kan bløde nogle uger efter, man har fået sat den op, men så skulle det hele gå i orden og man har sin normale cyklus igen. Det gør ikke ondt at få den fjernet - jeg mærkede intet.

Man kan blive gravid, så snart den er taget ud igen.

Jeg kan kun tale godt om spiral ;)

/Jeanette

Anmeld

25. maj 2008

Louise mortil4

Mit eneste råd er lad være. Jeg fik spiral efter vi havde fået tvillingerne (en kobber) Det var da det værste lort jeg nogensinde har fået lavet. Snorene sad konstant og prikkede ind i huden eller stak uden for, og de var enda blevet kortet ned til 1 cm for at de ikke skulle gøre det, jeg plet blødte hele tiden så jeg gik stort set altid med bind og når jeg havde det røde, så MONSTER blødte jeg i hele 12 dage, det var så slemt at ikke en gang et natbind kunne holde mere end MAX 45 min de fleste gange nåede jeg enda at bløde gennem selv om det var under 30 min jeg havde skiftet bind. Jeg havde rigtig ondt i underlivet (har jeg aldrig haft ellers) Jeg fik min pillet ud igen for 1 uge siden, jeg orkede bare ikke mere bøvl fra den. Selve opsætningen og udtagningen mærkede jeg slet ikke, men resten af tiden var da noget l....

Så det gør jeg aldrig igen. Men fordi det var en dårlig oplevelse for mig, derfor kan det jo godt være fint for dig.

Knis Louise

Anmeld

26. maj 2008

linemus

Jeg har også kobberspiral og kan sådan set bare sige det samme som Jeanette :)

Knus Line

Anmeld

26. maj 2008

Tynen

En i min familie havde kobberspiral - Nu har de bare en bebs :)

Ved intet om dem - Synes bare ikke det lyder så herligt tiltrækkende at skulle have den sat op mens man har mens :)

Anmeld

26. maj 2008

Tikki

Tynen skriver:

En i min familie havde kobberspiral - Nu har de bare en bebs :)

Ved intet om dem - Synes bare ikke det lyder så herligt tiltrækkende at skulle have den sat op mens man har mens :)

det behøver man altså ikke ;) Jeg har haft 2 og begge to er sat op uden for mens.perioden - altså lige efter man har haft det. Det er helt ok.

Anmeld

26. maj 2008

Rasmine

Altså, jeg har bestemt ikke lyst til at prøve at få én.
Det fungerer fint med p-piller her.

Ved ski næsten ikke hvad man kan gøre for at mindske smerter og blødninger, måske noget gymna?
Eller zoneterapi, eller noget i den dur.

Mette - alternativ

Anmeld

26. maj 2008

Ny mor

Hej Tut
Jeg har brugt kobberspiral siden jeg var helt ung uden problemer. Min mensturation varede i forvejen mange dage og ret kraftig, så det blev ikke ændret, men jeg ville/vilikkehave p-piller.

Men jeg tror det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde - livmoderen og hormonerne er jo ikke ens, så hvad der er godt for en, er frygteligt for en anden, men jeg har altdå aldrig haft problemer eller mærket noget til den ;)

Så prøv den dog - du kan jo bare få den ud igen, hvis den er træls for dig :)

knus Birgitte

NB. Jeg blev gravid 14 dage efter min blev fjernet begge gange....så...:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.