jeres bedste (forholdsvis) sunde forret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Mussen2

mortilfreja skriver:

Hvad med en halv avocado med rejer og en creme fraiche dressing med citron i pyntet med dild og asparges...

DET er lækkert

Lige nøjagtig hvad jeg tænkte. det er nemt og LÆKKERT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg har ikke nogen 'bedste' forret i ærmet, da jeg ÆLSGER forretter hehe. Så det er svært lige at bestemme mig. MEN - Jeg vil så sige, at det jo er STENBIDDER ROGN sæson

Så på lørdag har jeg fx. bestilt en rigtig stenbidder MED rogn i, så vi selv skal forsøge os med at lave caviar Weee... Det blir sjovt.

(men de kan jo også købes renset).

Dertil skal vi have blinis, avocado, cherrytomater og kogte æg. - og creme fraice, let krydret med en smule salt og peber

NAM NAM NAM sir jeg bare

Anmeld

16. marts 2010

TbCp

Tullebobs skriver:

Hjemmelavede madpandekager smøres med phillidelphia frisk ost (neutral smag), fint hakket rødløg og purløg drysses på, og endelig lægges der et tyndt lag røget laks. Pandekagen ruller og skæres i mindre stykker på skrå.

Serveres på en bund af ruccolasalat og med et stykke groft brød til.

Det er mums - god appetit

Kh Trine

uhh ja det har vi fået, det smager sindsygt godt!

Anmeld

16. marts 2010

lululupo

Tullebobs skriver:

Hjemmelavede madpandekager smøres med phillidelphia frisk ost (neutral smag), fint hakket rødløg og purløg drysses på, og endelig lægges der et tyndt lag røget laks. Pandekagen ruller og skæres i mindre stykker på skrå.

Serveres på en bund af ruccolasalat og med et stykke groft brød til.

Det er mums - god appetit

Kh Trine

uhmmmm mums, det var lige mit forslag, det laver jeg tit, nam nam

Anmeld

16. marts 2010

TbCp

1000 tak for alle de lækre ideer!

Jeg vil lige kigge dem igennem igen og se om der lige er noget der lyder ekstra lækkert

Anmeld

17. marts 2010

Dictes mor

Zafir skriver:

Altså jeg har ikke nogen 'bedste' forret i ærmet, da jeg ÆLSGER forretter hehe. Så det er svært lige at bestemme mig. MEN - Jeg vil så sige, at det jo er STENBIDDER ROGN sæson

Så på lørdag har jeg fx. bestilt en rigtig stenbidder MED rogn i, så vi selv skal forsøge os med at lave caviar Weee... Det blir sjovt.

(men de kan jo også købes renset).

Dertil skal vi have blinis, avocado, cherrytomater og kogte æg. - og creme fraice, let krydret med en smule salt og peber

NAM NAM NAM sir jeg bare

Åh nam nam nam nam nam siger jeg bare. Og der er et eller andet helt fantastisk ved at stå med den der store runde fisk helt fyldt med guld i maven, og så vaske alle de fine små æg. Det er altså en sjov oplevelse.

Engang da jeg var lille og vi var i Hvide Sande (det var dengang, man kunne købe fisk på kajen direkte hos fiskerne), skulle min mor købe rødespætter til aftensmad. Og så så hun en kæmpe stenbidder fyldt med rogn, som hun tænkte den ville hun gerne have. Så hun besluttede at spille lidt dum, og spurgte fiskeren, hvad det dog var for en grim og uhyggelig fisk han havde liggende der. He he, tænkte fiskeren sikkert, her har vi en københavner, som vi kan lave lidt sjov med. Han fortalte, hvad det var, og sagde, at hun kunne få den med, hvis hun turde holde den med de bare hænder. "Det er iorden!" Siger min mor og tager fisken, og så var fiskeren jo nødt til at give den til hende, he he... hun var ikke så pivet, som han troede, og vi fik lækkert stenbidderrogn, nam

Anmeld

17. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Majastina skriver:

Åh nam nam nam nam nam siger jeg bare. Og der er et eller andet helt fantastisk ved at stå med den der store runde fisk helt fyldt med guld i maven, og så vaske alle de fine små æg. Det er altså en sjov oplevelse.

Engang da jeg var lille og vi var i Hvide Sande (det var dengang, man kunne købe fisk på kajen direkte hos fiskerne), skulle min mor købe rødespætter til aftensmad. Og så så hun en kæmpe stenbidder fyldt med rogn, som hun tænkte den ville hun gerne have. Så hun besluttede at spille lidt dum, og spurgte fiskeren, hvad det dog var for en grim og uhyggelig fisk han havde liggende der. He he, tænkte fiskeren sikkert, her har vi en københavner, som vi kan lave lidt sjov med. Han fortalte, hvad det var, og sagde, at hun kunne få den med, hvis hun turde holde den med de bare hænder. "Det er iorden!" Siger min mor og tager fisken, og så var fiskeren jo nødt til at give den til hende, he he... hun var ikke så pivet, som han troede, og vi fik lækkert stenbidderrogn, nam

Wauw fedt...

Jeg er sådan lidt uha uha, fordi jeg ikke har prøvet det med at vaske rognene før. Men jeg har hørt og set, hvordan man gør så det går nok

Jeg glæder mig mega meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.