nogen der har en ismaskine (ikke børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.444 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. maj 2008

Sille

Hej piger..
Er der nogen der har en ismaskine??
Vi har lige fået en og har prøvet at lave is på den men syns det bliver lidt mærkeligt..

Kan i på jeres lave isen og servere den direkte fra maskinen eller skal den i fryseren først? Syns nemig den is jeg laver er meget blød stadig..

Og nummer 2 spørgsmål...
Syns isen når den smelter er lidt vandet i det.. selvom der er fløde og sødmælk i..

håber der er nogle is-eksperter derude....:)
-sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2008

linemus

Yes, er super is-maskine-bruger. Det er dog ikke så tit mere jeg får gjort noget ved det, men har da lavet mange is før. Synes isen bliver helt fantastisk (for det meste - det kan mislykkes).

Jeg plejer at lave isen i maskinen ca. 45 min. og så fryse den bagefter. Man kan godt spise det, men det har blød softice-konsistens og smelter hurtigt, så jeg laver det hellere dagen før.

Hm... det kan godt være det bliver lidt vandet, det har du nok ret i... ved ikke hvorfor... SÅ må du spise hurtigere ;) Måske kommer det an på opskriften, for det har jeg i hvert fald erfaret, at der er stor forskel på hvilken opskrift man bruger.

Skriv endelig hvis du opdager en super is 8D

Og sig til, hvis du vil have mine yndlingsopskrifter - dem jeg kan finde i hvert fald (har pt. mistet min is-notat-bog, hvor de gode opskrifter stod i, her i flytterodet, men håber den dukker frem igen en dag).

Og så lige til sidst: SORBET. Det er fantastisk godt i ismaskinen, bliver hel blød konsistens og ikke flaget isterningeagtig, som hvis man bare fryser det. Og så er det vildt nemt at lave (vand, sukker og bær) og super i varmen :)

Sig endelig til hvis der er andet.

Knus Line - kæmpe is-fan!

Anmeld

25. maj 2008

Sille

okay... Tak for svarene...

mht sorbet.. det er da ik så nemt syns jeg.. skal man ikke lave sukkerlage osv...???

Anmeld

25. maj 2008

bette

linemus skriver:

Yes, er super is-maskine-bruger. Det er dog ikke så tit mere jeg får gjort noget ved det, men har da lavet mange is før. Synes isen bliver helt fantastisk (for det meste - det kan mislykkes).

Jeg plejer at lave isen i maskinen ca. 45 min. og så fryse den bagefter. Man kan godt spise det, men det har blød softice-konsistens og smelter hurtigt, så jeg laver det hellere dagen før.

Hm... det kan godt være det bliver lidt vandet, det har du nok ret i... ved ikke hvorfor... SÅ må du spise hurtigere ;) Måske kommer det an på opskriften, for det har jeg i hvert fald erfaret, at der er stor forskel på hvilken opskrift man bruger.

Skriv endelig hvis du opdager en super is 8D

Og sig til, hvis du vil have mine yndlingsopskrifter - dem jeg kan finde i hvert fald (har pt. mistet min is-notat-bog, hvor de gode opskrifter stod i, her i flytterodet, men håber den dukker frem igen en dag).

Og så lige til sidst: SORBET. Det er fantastisk godt i ismaskinen, bliver hel blød konsistens og ikke flaget isterningeagtig, som hvis man bare fryser det. Og så er det vildt nemt at lave (vand, sukker og bær) og super i varmen :)

Sig endelig til hvis der er andet.

Knus Line - kæmpe is-fan!

uhhh nu jeg lige har dig.. æhmm har nemlig også en ismaskine.. og aner simpelthen ikke hva jeg gør galt.. for det bliver sådan krystal agtigt.. og slet ikke som cremet rigtig is..
kan du evt sige mig hva jeg gør forkert?

Anmeld

25. maj 2008

Sille

bette.. bruger du stødt melis eller flormelis?? Syns nemlig den portion jeg lavede med flormelis blev krystal-agtig men ik den jeg lavede med alm. sukker....(?)

Anmeld

25. maj 2008

bette

Sille skriver:

bette.. bruger du stødt melis eller flormelis?? Syns nemlig den portion jeg lavede med flormelis blev krystal-agtig men ik den jeg lavede med alm. sukker....(?)

bruger alm sukker.. så ik derfor så.. troede nemlig det kunne være derfor..
bruger en italiensk opskrift..
pasteriseret æg (stave?)
sukker
mælk (bruger øko skummemælk)
vaniliepulver (og nogen gange en stang også)

Anmeld

25. maj 2008

Sille

det da nok skummemælken... Her bruger jeg halv fløde og halv mælk.. den er selvfølgelig noget mere fed end din version...:)

Anmeld

25. maj 2008

bette

Sille skriver:

det da nok skummemælken... Her bruger jeg halv fløde og halv mælk.. den er selvfølgelig noget mere fed end din version...:)

okay måske jeg skulle prøve det så.. kan du evt beskriver helt præcis hvordan du laver is?

Anmeld

25. maj 2008

Sille

3 past. æggeblommer piskes med 100 g sukker og 10 g vaniljepulver.. og 2 dl sød eller let mælk..

Og 2 dl fløde piskes til let skum og det hele vendes sammen blidt..

og i ismaskinen..

Efter ca 20 min kan man så tilsætte evt chokolade, nødder eller andet..
og så er den færdig efter ca 45 min..

Anmeld

25. maj 2008

bette

Sille skriver:

3 past. æggeblommer piskes med 100 g sukker og 10 g vaniljepulver.. og 2 dl sød eller let mælk..

Og 2 dl fløde piskes til let skum og det hele vendes sammen blidt..

og i ismaskinen..

Efter ca 20 min kan man så tilsætte evt chokolade, nødder eller andet..
og så er den færdig efter ca 45 min..

okay det lyder slet ikke som det jeg gør..
jeg koger mælk og putter vanilie i bagefter..
så varmer jeg past. æg og sukker let op mens jeg pisker til det er let skum og så kommer jeg mælken+vanilie i lidt efter lidt mens jeg pisker videre og så kommer jeg jordbær mv. i og sier det gennem en si og så i ismaskinen..

hmm måske jeg skulle prøve det du gør.. lyder da også noget nemmere end det her..
hvor meget is bliver der så ud af din opskrift??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.