Forberedelse til første samtale på klinik. Nogle ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger.

Her d. 25/3 skal manden og jeg til første samtale på klinik for på sigt at komme i IUI - H behandling.

Vi har været igennem udredningsmøllen, og nu sidder jeg lidt med tvivl om, hvad der kan være godt at spørge om til sådan en samtale.

Ville være dejligt, hvis nogle af jer som har været til samtale, kan fortælle lidt om, hvad i synes er en god ide at få talt med dem om.

På forhånd tak piger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Maria.

Alexis skriver:

Hej piger.

Her d. 25/3 skal manden og jeg til første samtale på klinik for på sigt at komme i IUI - H behandling.

Vi har været igennem udredningsmøllen, og nu sidder jeg lidt med tvivl om, hvad der kan være godt at spørge om til sådan en samtale.

Ville være dejligt, hvis nogle af jer som har været til samtale, kan fortælle lidt om, hvad i synes er en god ide at få talt med dem om.

På forhånd tak piger.

Jeg spørger lige lidt dumt: Hva er IUI - H behandling?

Anmeld

15. marts 2010

Sofiedk

Bliver så spændende med den samtale smukke. Jeg tror det er svært efterhånden at spørge om ting, du ved jo nok det meste om hvad behandlingen indebærer og hvordan hele proceduren er

Jeg ville nok sørge for at spørge om:

hvor længe der går før i kan komme igang

hvad de mener jeres chancer er

hvilken form for hormonbehandling de plejer at benytte

Ellers skal jeg nok sige til hvis jeg kommer i tanke om noget nyt

Anmeld

15. marts 2010

Jeg spørger lige lidt dumt: Hva er IUI - H behandling?

Der findes ingen dumme spørgsmål! Denne verden er jo fyldt med forkortelser

IUI betyder Insimination med sæd, eller som fagligt udtryk Intra Uterine Insemination.

IUI - H er med partners sæd

IUI - D er med doners sæd

Anmeld

15. marts 2010

Maria.

Alexis skriver:

Der findes ingen dumme spørgsmål! Denne verden er jo fyldt med forkortelser

IUI betyder Insimination med sæd, eller som fagligt udtryk Intra Uterine Insemination.

IUI - H er med partners sæd

IUI - D er med doners sæd

Arh.. Det har jeg jo prøvet.. Vidste ikke lige hvad forkortelsen for det var..

Jeg fik hormonbehandling og insimenering..

Jeg tror jeg ville spørge hvordan forløbet skulle være, hvornår I kan komme i gang osv.. Måske skal du skrive spørgsmålene ned, for når man sidder der husker man ikke så godt..

Anmeld

15. marts 2010

Maria. skriver:

Arh.. Det har jeg jo prøvet.. Vidste ikke lige hvad forkortelsen for det var..

Jeg fik hormonbehandling og insimenering..

Jeg tror jeg ville spørge hvordan forløbet skulle være, hvornår I kan komme i gang osv.. Måske skal du skrive spørgsmålene ned, for når man sidder der husker man ikke så godt..

God ide. Tror lige jeg vil skrive nogle af de ting du og de andre har nævnt ned. Vi har nemlig ventet i halvanden måned på samtalen.

Så vil virkelig ikke gå derfra med en følelse af, at der er nogle ting jeg mangler at få afklaret...

Anmeld

15. marts 2010

Maria.

Alexis skriver:

God ide. Tror lige jeg vil skrive nogle af de ting du og de andre har nævnt ned. Vi har nemlig ventet i halvanden måned på samtalen.

Så vil virkelig ikke gå derfra med en følelse af, at der er nogle ting jeg mangler at få afklaret...

Nej, jeg kan godt huske at der er lang ventetid på at komme i gang, men når man så først er kommet ind i varmen går det stærkt!

Anmeld

15. marts 2010

Maria. skriver:

Nej, jeg kan godt huske at der er lang ventetid på at komme i gang, men når man så først er kommet ind i varmen går det stærkt!

Det håber jeg. Vi har ventet SÅ længe på de to røde streger... Så håber det bliver lige om nu vi kan få hjælp. Men skal selvf. også mærke efter om vi er parate til det skridt...  Det håber jeg samtalen kan afklare lidt mere for os.

Anmeld

15. marts 2010

Maria.

Alexis skriver:

Det håber jeg. Vi har ventet SÅ længe på de to røde streger... Så håber det bliver lige om nu vi kan få hjælp. Men skal selvf. også mærke efter om vi er parate til det skridt...  Det håber jeg samtalen kan afklare lidt mere for os.

Kan godt huske det.. Kan se at du bor i KBH, må jeg spørge hvilken klinik I skal på?

Anmeld

15. marts 2010

BubbieBear

Vi var til samtale i torsdags, og må indrømme at jeg nåede slet ikke at spørge om noget Den læge vi snakkede med havde godt styr på tingene! Det var slet ikke nødvendigt at spørge om noget. hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.