Birgitte Marie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. maj 2008

Susan1978

nu skal jeg lige høre

holder i barnedåb sammen med hendes fødselsdag eller hvordan..

tænker det er så tæt på hun blir 1?

jeg synes i øvrigt det er fedt i har ventet til sommer og til hun faktisk selv forstår det er hende der er midtpunkt..

Emil sov jo det meste af hans barnedåb væk.. og fattede jo ik en skid andet end at han blev mere forvirret end noget andet..

nå er bare nysgerrig... ;)

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2008

birgittemarie

Jaaahrmen. Det er jo en lang historie og den er jeg lige i humør til at fortælle, så nu får du den 8D

For det første var min far rejst til Sverige, da hun var de her 3-4 måneder og så ville vi vente, til han kom hjem. Tænkte, som du skriver også på, at det i grunden kunne være rart at vente til hun var blevet ældre, så hun selv kunne have lidt fornøjelse af festivitassen og fuldstændig kolikløs og knapt så krævende, hvad angik amning og måltider og den slags.
Da han kom hjem var det for tæt på jul. Så ville vi holde det i februar, men så strandede det på, at vi ikke kunne beslutte os til, om hun skulle kirkedøbes eller vi skulle holde vores egen navngivningsceremoni for hende. Og den beslutning har trukket ud til nu, hvor det er endt med, at vi har valgt, at hun skal begge dele. Hvem sagde, at man ikke både kunne blæse og have mel i munden?

Vi havde ellers besluttet, at hun kun skulle udsættes for egen ceremoni ved en sø, hvor vi ville døbe hende og holde en tale om, hvorfor hun har fået sit navn. Men så undergik alle bedsteforældrene med undtagelse af min mor en ny-kristen vækkelse og der blev nævnt ord som hedensk og der blev gyst i store stimer 8D
Så tænkte vi over det. Og begyndte også selv at få kolde fødder. For vi er jo selv døbt. Og konfirmeret og gift i kirken.
Jeg læste mig så til, at enhver der selv var døbt, kunne foretage en hjemmedåb og barnet ville være at betragte som døbt, når man sidenhen tog barnet med til fremvisning i kirken ved en højmesse.
Så ringede jeg til præsten for at være helt sikker på den sag og han sagde så, at det kun var, hvis barnet var i livsfare, at man accepterede den salgs hjemmeroderi. Og nu havde jeg ellers lige beroliget de stakkels bedster med, at den slags hedenskab, som vi havde tænkt os at udsætte vores datter for, var helt fjong med præstestanden...
Så det endte med dette: Lørdag d. 14. juni kl. 11 tager Michael og jeg og min mor i kirke med hende og får hende døbt. Ingen andre får det at vide og vi vil ikke have nogen faddere, for vi vil ikke have nogen, der skal stå til ansvar for at opdrage hende i den kristne tro og vi får hende kun døbt for at gøre bedsteforældrene (og min indre letpåvirkelige og som netop bevidst svært paranoide sjæl) trygge ved barnets skæbne;).
Kl. 12 samme dag er gæsterne inviteret til at stille hos min far, som har fået at vide, hvor han skal vise dem vej hen. Så kører de ud til vores sø og vi holder vores dåb. Altså den del af den, som vi ønsker, de skal lytte til: hvad vi ønsker for hende og hvorfor hun har fået sit navn.
Og så kører vi hjem til os og fester.

PUHA! Det var så den beskedne fortælling (H)

Anmeld

24. maj 2008

ivfmarie

Det lyder spændende! Og jeg syns at det er fedt at I holder ved jeres udgave af dåben, til trods for gys og hedenskbeskyldning ;)

Knus til verdens sødeste paranoia-mom (H)

Anmeld

24. maj 2008

Loggidut

du skal få det sidste ord fra mig af i dag...! for nu skal jeg sørme putte...

men jeg må godt nok indrømme at det er gennemtænkt og gennemovervejet...

og i forsøger da at nå alles ønsker...

når dagen er overstået og i stolte og mætte sidder og kigger på NM...så kan i vist godt være stolte over jeres valg...aldrig har et barn været bedre og mere korrekt døbt...!

hun får både en kristen...og en alfe-dåb...ja det er jo i skoven...og hedensk er da ikke et ret pænt ord...så alfe-dåb! og hov...det billede du har på ig af hende...der ligner hun jo en bette alf...så det kunne vist ikke være bedre...;)

du får lige de bedste lykkeønskninger for en dejlig dag/aften, selv om der er længe til endnu!

Anmeld

24. maj 2008

birgittemarie

Hi hi :)) Tusind tak for knus og fordi I gad læse min laaaaange beskrivelse 8D

Stort knus til jer to og jeg glæder mig helt vildt til at se jer igen (L)

Anmeld

25. maj 2008

Susan1978

årrhhh det synes jeg lyder skide romantisk..

fed måde at gøre det på BM.

bare jeg havde nosser til at gå imod familien engang i mellem..

Susan

Anmeld

25. maj 2008

linemus

Hej BM

Ej, jeg synes også bare det lyder som den perfekte dåb. Skovsø og egen tale fra mor og far - jeg får helt kuldegys (på den gode måde).

Jeg ønsker for jer, at I får strålende høj solskin og en pragtfuld dag. Nova Maria er heldig at have så dejlige forældre.

Knus Line

Anmeld

25. maj 2008

Monica

Hej BM.

Hvor lyde r det bare som en super go idé. Helt speciel og kun jeres...(L)

Monica - som ville ønske at jeg ind i mellem også kunne tænke lidt kreativt

Anmeld

25. maj 2008

birgittemarie

Tusind tak Susan, Linemus og Monica (L)

Susan: Helt store nosser, havde jeg så desvære heller ikke, for de får jo deres kirkedåb, bare ikke fornøjelsen af at se os stå indebrændte oppe ved døbefonten 8D

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.