hun vil ikk spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

NinaNymannMadsen

Min datter på 8 mdr og 2 uger vil ikke rigtig spise og har ikk gjort det siden fredag den 12/3 det hun har spist er kommet op igen, det kan ikke være sundt at hun bliver ved sådan.

hun har også haft feber hele weekenden og været meget pyller og meget hængende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Træls... Altid hårdt når de små er syge.

Havde ellers forstået at du havde været ved v. lægen og han sagde det var feber...

At du havde fået noget saft i hende, som hun ikke havde kastet op...

Hvis bare hun er begyndt at drikke igen og ellers er til at komme i kontakt med - så kommer det nok.

De plejer ikke at spise særlig meget når de er syge, men sådan har vi det jo også selv - når vi er syge.

Der er mega meget i luften af omgangs syge, lungebetændelse, hoste mm. Børne afd er overbelagte med syge børn...

Anmeld

15. marts 2010

NinaNymannMadsen

var også ved vagtlægen i lørdags med hende og hendes feber var faldet søndag morgen men så kom den igen. fik et helt måltid i hende igår og så gik der en halv time eller time og så kom det hele op igen.

når hun drikker noget får hun måske 80 ml modermælkserstatning i flaske mere vil hun ikk ha. og hun vil gerne drikke vand men det er begrænset vor meget.

hun er til at komme i kontakt med når hun ikke er pyller.

Anmeld

15. marts 2010

Astasmor skriver:

var også ved vagtlægen i lørdags med hende og hendes feber var faldet søndag morgen men så kom den igen. fik et helt måltid i hende igår og så gik der en halv time eller time og så kom det hele op igen.

når hun drikker noget får hun måske 80 ml modermælkserstatning i flaske mere vil hun ikk ha. og hun vil gerne drikke vand men det er begrænset vor meget.

hun er til at komme i kontakt med når hun ikke er pyller.

nogle siger at mælk og opkast er dårlig sammen...

Hvad med at give hende noget frugt og sidde og gnave i? der er både væske, vitaminer mm i. Blåbær, en overmoden pære...

Salt kiks/chips, te, saft mm.

Tilbyd hende ofte små mængder mad og væske. En overgang satte vi æggeuret på 30 min og hver gang den ringed fik han tilbudt væske. Væske er alfa og omega når de er syge, mad kan de leve uden i flere dage.

Anmeld

15. marts 2010

NinaNymannMadsen

Frederic's moar skriver:

nogle siger at mælk og opkast er dårlig sammen...

Hvad med at give hende noget frugt og sidde og gnave i? der er både væske, vitaminer mm i. Blåbær, en overmoden pære...

Salt kiks/chips, te, saft mm.

Tilbyd hende ofte små mængder mad og væske. En overgang satte vi æggeuret på 30 min og hver gang den ringed fik han tilbudt væske. Væske er alfa og omega når de er syge, mad kan de leve uden i flere dage.

har prøvet med vand, frugt, kiks, grød, rugbrød, the, suppe, og grøntsager, og enten så afviser hun eller så tager hun en eller to bider og så vil hun ikke mere eller så kommer det op igen.

skal til lægen med hende klokken 11.

Anmeld

15. marts 2010

Astasmor skriver:

har prøvet med vand, frugt, kiks, grød, rugbrød, the, suppe, og grøntsager, og enten så afviser hun eller så tager hun en eller to bider og så vil hun ikke mere eller så kommer det op igen.

skal til lægen med hende klokken 11.

Dejlig i skal til læge....

Så længe du selv kan få hende til at drikke, hun ellers er frisk og kontaktbar, laver våde ble'er - er jeg bange for at de ikke gør så meget... Måske de tager hendes infektions tal, da det giver et billed af hvor højt det er og om det er på vej retur...

At der kommer 2 bider ned og det bliver nede er jo fremskridt.

Hellere selv give væske hver ½ time, end at skulle ind og de skal have væske i drop.

Men skal ikke lege kloge åge, da frederic ikke har haft opkast/omgangs syge endnu. Dog opkast ved slem hosteanfald. Han gider generalt ikke mad og kan have flere dage uden, uden nogen grund.

Men har været en del indlagt det første ½ år af hans liv og nu 'nøjes' vi med at rende til kontrol på børne amb. Så alt hvad der kan klares hjemme, prøver vi først.

Anmeld

15. marts 2010

NinaNymannMadsen

okay... håber heller ikk hun skal ha lagt drop eller noget.

hun har ikk villet drikke noget idag endnu. og det hun kommer af med i bleen er meget tyndt og meget lidt...

jamen det lyder da ikk så godt med ham, men han har det jo vel godt nok ellers jo og det er da det vigtigste at han trives og sådan jo..

Anmeld

15. marts 2010

Astasmor skriver:

okay... håber heller ikk hun skal ha lagt drop eller noget.

hun har ikk villet drikke noget idag endnu. og det hun kommer af med i bleen er meget tyndt og meget lidt...

jamen det lyder da ikk så godt med ham, men han har det jo vel godt nok ellers jo og det er da det vigtigste at han trives og sådan jo..

Håber du vil give en opdate fra lægen idag.. Kanon at der kommer lidt ud også, i ble'en...

Vi har også en dejlig læge, hun lytter altid når vi har noget. Men har ikke været der siden okt, for da han fik sin 15 mdr vaccine, var det sygeplejsken der gav ham den.

Og ellers er det børnelægen på amb vi ringer til, de er også herlige. Ved kontrol her sidst i feb, holdte han i hånd med sygeplejesken... Han sover meget af sin alder, lang dreng og under normal i vægt. Han viser ikke tegn på sult, har madlede og derfor svær at få mad i ham. Får astma medicin og afførings pulver. Men han er altid glad og smilende, løber blot lidt hurtigt tør for energi.

Anmeld

15. marts 2010

NinaNymannMadsen

skal nok give opdatering når jeg har været ved lægen med hende.

det kun godt i får ham kontroleret en gang imellem. og så kan man kun håbe på han får det bedre med tiden jo og vil begynde at spise noget mere...

Anmeld

15. marts 2010

Lone Jakobsen

hejsa

vil bare sige at jeg kæmper med det samme....dog minus opkast. rasmus har fået falsk strubehoste, og dertil en masse snot og feber. han spiser praktisk talt intet, men drikker heldigvis en masse mælk. jeg har lige købt jordbær og æblegrød (den rigtig søde usunde slags) og håber jeg kan lokke ham lidt med det.

nu da du alligevel har en tid ved lægen, så behøver du jo ikke en helt masse råd herfra, men vil lige nævne at saft med en smule salt i, ofte kan vende processen med opkast helt. (det var et råd jeg fik på kolding sygehus da min ældste søn var meget syg)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.