måske et hjertebarn .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Angel90

Var til scanning og fik at vide at der måske er noget galt med hjertet ...  Nu venter vi bare på at blive indkaldet til scanning igen og få at vide om noget er galt eller ikke ...

dagerne går så langsomt og jeg græder hele tiden ... jeg kan ikke sove eller få mig selv til at gøre noget som helst ... Dette er mit første barn og vil ikke have at det skal være et hjertebarn ..,

Ved ikke vordan jeg nu skal nyde min graviditet ... Har nogen af jer været igennem noget lignende ?? ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

LinLin

SIkke en trist besked! Det der "måske" kan man ikke bruge til meget! Men der er heldigvis mange grader af hjertesygdomme og gode behandlingsmuligheder for de fleste

Jeg var selv "hjertebarn" - havde noget der hedder Fibro elastosis, som er en slags betændelsestilstand i hjertet, der gør at det ikke kan trække sig ordentligt sammen. Det blev først opdaget da jeg var 1½! Jeg fik medicin til jeg var 5 år, tror jeg, og blev erklæret helt rask da jeg var 15. Jeg har levet et helt normalt liv - har bl.a. dyrket svømning, badminton og fodbold på konkurrenceplan.

Jeg skal selv til en hjertescanning i næste uge for at se om mit barn har det ikke - ikke fordi det er arveligt, bare som en tryghed for mig.

Krydser fingre for at der ikke er noget ELLER det er en mild form af et eller andet

Anmeld

15. marts 2010

Corn

Vi håber på det bedste, og heldigvis kan de se det nu, så man er forberedt til selve fødslen...

Jeg  for dig/jer

Anmeld

15. marts 2010

FrkLarsen

Der kommer lige et kæmpe flyvende til dig!

Sådan en besked må være alt for hårdt at få af vide for en kommende mor, jeg skal til MD scanning idag kl 13.00 og er godt nok også nervøs.

Du får en masse  for at din baby er i tip top stand 

Anmeld

16. marts 2010

Angel90

Takk for det i 3 <3

nu er der ikke meget for mig og min partner at gøre andet end at håbe på det bedste... vi vil self alt det bedste får den lille i maven...

held og lykke med jeres scanninger

Anmeld

22. marts 2010

gray

Jeg ved lige hvad du mener, fik selv afvide til NF at der var nogle målinger der lagde mig i en risikogruppe for at der kan være en hjertefejl hvorfor jeg skal have dette be- eller afkræftet på Rigshospitalet til en hjertescanning i uge 22. 

Det er både godt og skidt med alle disse tiltag og tjek der er for gravide...tror vi er mange der kommer til at gå med unødige bekymringer

Held og lykke

Anmeld

23. marts 2010

Angel90

gray skriver:

Jeg ved lige hvad du mener, fik selv afvide til NF at der var nogle målinger der lagde mig i en risikogruppe for at der kan være en hjertefejl hvorfor jeg skal have dette be- eller afkræftet på Rigshospitalet til en hjertescanning i uge 22. 

Det er både godt og skidt med alle disse tiltag og tjek der er for gravide...tror vi er mange der kommer til at gå med unødige bekymringer

Held og lykke

Har nu fået at vide at mit barn er et hjertebarn ... fik tilbut abort, men vil beholde barnet var også til hjertescanning på rigshospitalet og skal føde der

i uge 22 er meget lang tid for dig at vente på svar .. :/ ventede selv i lang tid for at få svar, tror det er hårdere at vente og ikke vide noget end at få at vide at barnet har en fejl...

Held og lykke til dig <3

Anmeld

13. april 2010

gray

Øv det er jeg ked af at høre.....Kan de sige hvad der er galdt og hvor alvorligt det er? Skal den lille opereres i maven eller når den kommer ud eller???

Mange gange held og lykke

Anmeld

13. april 2010

Angel90

gray skriver:

Øv det er jeg ked af at høre.....Kan de sige hvad der er galdt og hvor alvorligt det er? Skal den lille opereres i maven eller når den kommer ud eller???

Mange gange held og lykke

Ja vi har fået at vide at hjertet ligger på højre side og at et hul er imellem hjertekammerene og så at hjertekammrene er ombyttet... Den lille skal opereres da den kommer til verden, først for at lukke hullet i hjertet og so kan vi beslutte os for at lave en operation mere som skal gøre at hjertet får en normal virkning, men der er kun 50/50 risiko at den virker og at barnet overlever ...

Barnet kan også leve uden den operation, men det er ikki sikkert hvor længe ...

Så mig og min kæreste har fået meget at tænke på.

Takk for det :* 

Anmeld

16. april 2010

gray

puha sikke en kedelig ting i skal igennem og det er nogle umenneskelige beslutninger. Jeg håber det bedste for jer og jeres barn og krydser alt havd der krydses kan..

Positive tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.