Går I meget op i alderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Mira0911

Går I meget op i jeres barns alder?

Altså, at barnet f.eks er 1 år, 1 månede og 5 dage gammel?

Jeg har lagde mærke til en jeg kender, når h*n snakker om sit barn og jeg spørger hvor gammel er det nu lige barnet er?

Så kommer det rullende ud af munden 1 år, 1 måned osv. derud af...

Hvis ja, hvorfor går I op i måneder og dagene?

Jeg går ikke op i det.. når folk spørger hvor gammel min er siger jeg 1 år uanset om hun er 1½ år eller mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

LinLin

Frem til han var to år ca sagde jeg i stedet hvor mange mdr han var... Frem til den alder sker der jo utroligt meget i deres udvikling - og der er stor forskel på om man lige er blevet 1 år eller om man næsten er 2

Anmeld

14. marts 2010

Pige2009

Når Laura bliver 1 år og 1 måned f.eks. vil jeg nok sige, hvis nogen spørger, at hun er 13 måneder, men jeg vil ikke nævne dage. I min omgangskreds er det også hvad folk gør, nævner antal måneder op til omkring 1½ år, hvorefter det bare er 2 eller 2½ år osv.

K.h. Linda

Anmeld

14. marts 2010

Corn

havde en veninde som blev ved med at snakke i måneder... Så da vi sad og snakkede nævnte hun at nu var hendes dreng 23 måneder... Jeg gik helt i stå for jeg synes jo bare han var to år om en måned.

Anmeld

14. marts 2010

Diana...

Nå det er så små ja så gør jeg altså ikke lige med dage og timer griner. Men hvis han er 13 måneder så siger jeg 13 måneder eller 17 måneder jamen så han 17 måneder. Hvorfor jeg går op idet tjaaa det ved jeg ikke men jeg synes bare det sker så meget i deres udvikling så der er bare stor forskel på et barn på 13 måneder og 17 måneder så hvis man siger 1 år uanset om man er tætter de 2 jamen det synes jeg bare et et vidt begreb :) 

Gav det mening? hi hi 

Anmeld

14. marts 2010

trunte89

Mor til David skriver:

Frem til han var to år ca sagde jeg i stedet hvor mange mdr han var... Frem til den alder sker der jo utroligt meget i deres udvikling - og der er stor forskel på om man lige er blevet 1 år eller om man næsten er 2

Sådan har jeg også altid gjort.

Anmeld

14. marts 2010

Mira0911

Di. skriver:

Nå det er så små ja så gør jeg altså ikke lige med dage og timer griner. Men hvis han er 13 måneder så siger jeg 13 måneder eller 17 måneder jamen så han 17 måneder. Hvorfor jeg går op idet tjaaa det ved jeg ikke men jeg synes bare det sker så meget i deres udvikling så der er bare stor forskel på et barn på 13 måneder og 17 måneder så hvis man siger 1 år uanset om man er tætter de 2 jamen det synes jeg bare et et vidt begreb :) 

Gav det mening? hi hi 

Anmeld

14. marts 2010

JustAnotherName

Nogle gange siger jeg måneder, men det er primært kun det første års tid.

Ellers siger jeg nok alderen i halve år - altså 1 år, 1½ år, 2 år, 2½ år..

Men når de er større, så er det jo bare i hele tal - 8, 9...11...15 år...

Det er mest mens børnene er meget små, at månederne eller de halve år, kan spille ind og have betydning for, hvor de er aldersmæssigt i deres udvikling.

Jo ældre børnene bliver, des mindre betyder måneder og halve år.
På et tidspunkt, så betyder det jo faktisk slet ingenting.
Og som voksne kan der være flere års forskelle på folk uden det kan mærkes!

Anmeld

14. marts 2010

TbCp

Nogle gange siger jeg måneder, men det er primært kun det første års tid.

Ellers siger jeg nok alderen i halve år - altså 1 år, 1½ år, 2 år, 2½ år..

Men når de er større, så er det jo bare i hele tal - 8, 9...11...15 år...

Det er mest mens børnene er meget små, at månederne eller de halve år, kan spille ind og have betydning for, hvor de er aldersmæssigt i deres udvikling.

Jo ældre børnene bliver, des mindre betyder måneder og halve år.
På et tidspunkt, så betyder det jo faktisk slet ingenting.
Og som voksne kan der være flere års forskelle på folk uden det kan mærkes!

Det samme her

Hilsen Tina ... 25 år! JA STADIGVÆK

Anmeld

14. marts 2010

Lullaby

Nej ikke her. Jeg siger tit 1½ om Yazmin men hun er faktisk 1 år og 10 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.