Hvad er det jeg lige gør galt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.748 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Mira0911

Jeg skulle lave løse ris til aftensmad, som til sidst blev byttet ud med kartoffelmos...

Jeg har brugt den mængde af ris og vand der skal bruges - Men alligevel bliver det bare rigtig grød smat agtigt...

Nogen der ved hvad jeg har gjort galt?

Andre hvor der er sket det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Malthesmoar

lidt salt?

Kogt for længe måske el større gryde

Anmeld

14. marts 2010

Mira0911

Malthesmoar skriver:

lidt salt?

Kogt for længe måske el større gryde

Synes ikke jeg kom for lidt salt i... Og det fik den tid det skulle have.. Gryden var passende til den portion jeg lavede...

Anmeld

14. marts 2010

Lullaby

Tricket er at du fylder ris i gryden, derefter vand på til det dækker risene med en fingernegl. Derefter sætter du dem til at koge, når det har kogt et minuts tid tager du dem af og så går der ca 10-15 min så er der ris. De opsuger så vandet og du bruger ikke energi på at koge dem. Hvis det er brune ris skal de koges i ca 5 min først

Anmeld

14. marts 2010

Becks

Når jeg koget ris gør jeg sådan : 1 dl ris, 2 dl vand, noget salt kommes i en kasserolle. Når det koger, skruer jeg ned på 1, og så står det der til vandet er væk

Anmeld

14. marts 2010

Mira0911

Tak for rådene... Det må jeg prøve...

Jeg laver da lige en tester imorgen aften... :)

Anmeld

15. marts 2010

Dictes mor

MorpåSjælland skriver:

Tricket er at du fylder ris i gryden, derefter vand på til det dækker risene med en fingernegl. Derefter sætter du dem til at koge, når det har kogt et minuts tid tager du dem af og så går der ca 10-15 min så er der ris. De opsuger så vandet og du bruger ikke energi på at koge dem. Hvis det er brune ris skal de koges i ca 5 min først

Det er også sådan jeg gør, og det virker hver gang.

Anmeld

15. marts 2010

Mira0911

Idag skal jeg prøve og se om det lykkes for mig med risene... Håber det lykkes, så jeg ikke skal finde på noget andet i sidste øjeblik...

Anmeld

15. marts 2010

Maria.

MoarJ skriver:

Idag skal jeg prøve og se om det lykkes for mig med risene... Håber det lykkes, så jeg ikke skal finde på noget andet i sidste øjeblik...

Jeg laver 1 dl ris til 1½ dl. vand.

Lader vandet komme op og koge, putter lidt salt i, og derefter risene.

Jeg skruer ned på 1, og ligger et viskestykke mellem gryde og låg, så der bliver helt tæt.

Så giver jeg dem 14 minutter mens de står og hygger sig.

Så slukker jeg, men lader dem stå på kogepladen i 7 minutter.

DET kan ikke gå galt! Den er der hver gang.

Du må på intet tidspunkt løfte låget!

Jeg bruger Jasmin ris..

Kram Maria

Anmeld

15. marts 2010

Dictes mor

MoarJ skriver:

Jeg krydser fingrene for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.