Tv3 puls kl 19-20.00 - 'Buttede børn (1:6)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

For dem der kan tage den kanal.

Det lyder ret spændende og vil da gerne se om det er forældrene der bare bukke under, inaktive børn, lavt selvværd mm.

Nu hvor der er en tråd oppe ang usunde ting og børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

lonemus

Frederic's moar skriver:

For dem der kan tage den kanal.

Det lyder ret spændende og vil da gerne se om det er forældrene der bare bukke under, inaktive børn, lavt selvværd mm.

Nu hvor der er en tråd oppe ang usunde ting og børn..

Tak for det - skal da helt sikkert kigge med

Anmeld

14. marts 2010

lonemus skriver:

Tak for det - skal da helt sikkert kigge med

ved ikke lige hvad alder de forskellige er, men syntes det er et godt emne at vise...

Vores fætters veninde er 16 mdr, bruger nu 98/104 i tøj og vejer 16 kg. Vi har også en fætter på 16 mdr han er 76 cm og 13 kg. Frederic er i forhold til, 18 mdr, 86,3 cm og 10 kg. 

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor

Jeg så det også, og det var et godt program. Jeg har selv en datter som jeg går til kontrol vejning med, og jeg syntes vi har meget focus på hendes kost.

Der hvor det kniber lidt er motionen bla. fordi jeg syntes jeg står alene med det. Min mand giiider ikke gå, giiiider ikke cykle osv.

Så hvis nogle har gode råd til hvordan jeg kan få ham gjort mere aktiv, så det ikke kun er mig som person, men os som familie!!

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor skriver:

Jeg så det også, og det var et godt program. Jeg har selv en datter som jeg går til kontrol vejning med, og jeg syntes vi har meget focus på hendes kost.

Der hvor det kniber lidt er motionen bla. fordi jeg syntes jeg står alene med det. Min mand giiider ikke gå, giiiider ikke cykle osv.

Så hvis nogle har gode råd til hvordan jeg kan få ham gjort mere aktiv, så det ikke kun er mig som person, men os som familie!!

Hun var godt nok viljefast hende moren...

Syntes det var kanon han begyndte til boksning igen....

Vi har lige modsatte problem. Og tror du gør meget for din datter. Hvor gammel er hun? I vores motions center har de speciele hold osv for børn. Hvad med udendøres legepladser, gå ture, rulleskøjter mm?

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor skriver:

Vi har lige modsatte problem. Og tror du gør meget for din datter. Hvor gammel er hun? I vores motions center har de speciele hold osv for børn. Hvad med udendøres legepladser, gå ture, rulleskøjter mm?

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor

Frederic's moar skriver:

Hun er lige fyldt 6 år, så hun kan ikke som sådan gå til noget alene. Nu bor vi på landet, så der er ikke så mange muligheder med det vejr vi har haft. Hun kan godt li at cykle, men det har jo stået stille et stykke tid. HUn går til svømning 1 gang om ugen, og er ikke en pige som sidder stille. Hun fik rulleskøjter i julegave, og dem glæder hun sig til at få brugt - men jeg syntes jo det skal være en fælles opgave for min mand og mine børn, jeg tror så bare ikke han er enig.;-(

Jeg har skiftet alt hvidt brød ud med grovbrød, ingen hvide ris, ingen hvid pasta, slik kun fredag osv. og det har da også givet gevinst, så vi er på vej.. men det tager tid!

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor skriver:

Hun er lige fyldt 6 år, så hun kan ikke som sådan gå til noget alene. Nu bor vi på landet, så der er ikke så mange muligheder med det vejr vi har haft. Hun kan godt li at cykle, men det har jo stået stille et stykke tid. HUn går til svømning 1 gang om ugen, og er ikke en pige som sidder stille. Hun fik rulleskøjter i julegave, og dem glæder hun sig til at få brugt - men jeg syntes jo det skal være en fælles opgave for min mand og mine børn, jeg tror så bare ikke han er enig.;-(

Jeg har skiftet alt hvidt brød ud med grovbrød, ingen hvide ris, ingen hvid pasta, slik kun fredag osv. og det har da også givet gevinst, så vi er på vej.. men det tager tid!

De andre børn kan jo tage løbehjul og lign og være med også.

En trampolin når vejret bliver bedre?

Gulerods stave/ agurke stave og med dip til. Frugt ved den lille sult.

cykel ringridning - noget i alle kan være med til.

hjemmelavet orienterings løb rundt om på ejendom.

stopdans for fuld musik i stuen.

Køb en masse yoga bolde (de der store nogle) og hele familien lave sjove øvelser på dem. Også gode motorisk.

Ting tager tid... Det er jo ikke noget der blot kommer natten over, men en opgave hver dag. Vores opgave er ved hvert måltid er at få noget mad i ham, uden tvang...

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor

Frederic's moar skriver:

De andre børn kan jo tage løbehjul og lign og være med også.

En trampolin når vejret bliver bedre?

Gulerods stave/ agurke stave og med dip til. Frugt ved den lille sult.

cykel ringridning - noget i alle kan være med til.

hjemmelavet orienterings løb rundt om på ejendom.

stopdans for fuld musik i stuen.

Køb en masse yoga bolde (de der store nogle) og hele familien lave sjove øvelser på dem. Også gode motorisk.

Ting tager tid... Det er jo ikke noget der blot kommer natten over, men en opgave hver dag. Vores opgave er ved hvert måltid er at få noget mad i ham, uden tvang...

Vi køber kilo vis af frugt og grønt, og hendes madpakke er tilpasset af en diætist. ;-)

De har faktisk været på trampolinen her i weekenden, og når vores gårdsplads er tørret lidt ind, så kan de cykle derude;-)

Men man kommer ikke sovende til det, det kan vi da skrive med om;-)

Det er heller ikke rart at være "ond" mor som skal sige nej heletiden, men det er nødvendigt. Så det gør også ondt i mig, men jeg glæder mig også over de små fremskridt.

Vi har to børn de er bare vidt forskellige kropsmæssigt, den lille har sin fars forbrændning og den store ligner mig.

Jeg havde selv samme problem som barn, og ville den dag idag have ønsket mine forældre tog hånd om det. Så jeg ved hvormeget det betyder.. ;-)

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor skriver:

Vi køber kilo vis af frugt og grønt, og hendes madpakke er tilpasset af en diætist. ;-)

De har faktisk været på trampolinen her i weekenden, og når vores gårdsplads er tørret lidt ind, så kan de cykle derude;-)

Men man kommer ikke sovende til det, det kan vi da skrive med om;-)

Det er heller ikke rart at være "ond" mor som skal sige nej heletiden, men det er nødvendigt. Så det gør også ondt i mig, men jeg glæder mig også over de små fremskridt.

Vi har to børn de er bare vidt forskellige kropsmæssigt, den lille har sin fars forbrændning og den store ligner mig.

Jeg havde selv samme problem som barn, og ville den dag idag have ønsket mine forældre tog hånd om det. Så jeg ved hvormeget det betyder.. ;-)

Min mor var i mange mange år overvægtig og har de sidste 3-4 år tabt 30 kg. Jeg havde en kæmpe frygt for at jeg havde arvet det, da jeg blev større. Så har holdt mig slank, trænet og spis rimeligt sundt.

Hvad børn ang kan godt sætte mig i dit sted, bare omvendt... Føler mig også som fortabt - ond og ringe mor, fordi han altid har haft madlede og aldrig vist og viser stadig ikke sult. Det er til tider skider frustrende at han ikke vil spise det mad vi står og laver osv.

Mon ikke når vejret bliver bedre og hun derved kommer mere ud og er aktiv - at det sætter skub i det hele?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.