Hjælp til pigenavn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

NaFe

Anna, Ida, Isabel, Isabella, Rosa, Olivia, Laura, Mika, Julie, Julia, hmmm..kan ikke lige komme på flere... Det svært med de krav..Smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

LinLin

Feluca09 skriver:

Anna, Ida, Isabel, Isabella, Rosa, Olivia, Laura, Mika, Julie, Julia, hmmm..kan ikke lige komme på flere... Det svært med de krav..Smiler

Man må gerne have nogle FÅ krav hehe... Ved det er lidt mange, men mit barn skal hedde det hele livet!

Kan godt lide: Anna, Olivia og Laura, men har det lidt svært med Anna, fordi min søn hedder David... (Anna David...)

Kunne også godt have fundet på at kalde hende Isa, hvis ikke det var fordi jeg kender en pige jeg helst ikke vil associere min datter med - hun hedder "noget der begynder med Isa"

-tak

Anmeld

14. marts 2010

Mettemus

Johanne, Astrid, Asta, Thilde?

Anmeld

14. marts 2010

Henri84

Vi har bl.a. snakket om Ella og Olivia, men er vidst endt på Alberte...

Anmeld

15. marts 2010

LinLin

Indtil videre (ved hjælp af Jer )

Laura

Liva/Olivia

Lærke

(Anna)

Emilie

- god start. Hun skal jo kun bruge eet!

Anmeld

18. marts 2010

mortilfreja

Jeg er helt vild med navnet AMALIE

Anmeld

18. marts 2010

Kløver

Mor til David skriver:

Det kan jo godt være det bliver en pige Men vi er temmeligt meget på bar bund, hvis det er det så: HJÆLP!!!

Vores ("tilsammen""-) børn hedder Sigurd, Asger og David - så det er der ikke meget sammenhæng i (men nu er det også tre forskellige forældrepar!)

Efternavnet er: (Henri) Sparre og det skal være et navn, der ikke kan staves med c/k eller j/i/y (ex Klara/Clara eller Maja/Maia/Maya), for efternavnet skal staves tit nok!

(og hvis det er en dreng skal han i øvrigt hedde Adam )

Må indrømme jge selv hedder maja, og synes det er yderst sjældent jeg er blevet spurgt hvordan det staves fordi det er med j

vi synes godt om caroline(jeg synes dte er en smule langt) men kan jo også staves  med c/k, malou er min favorit

men synes nu der er mange gode navne, er vel bare at bladre navne bogen igennem og skrive ned hvad i kan lide o så minimere derfra, det gjorde vi

Anmeld

18. marts 2010

Ranarupta

Ava Henri Sparre

Anmeld

18. marts 2010

LinLin

Maja84 skriver:

Må indrømme jge selv hedder maja, og synes det er yderst sjældent jeg er blevet spurgt hvordan det staves fordi det er med j

vi synes godt om caroline(jeg synes dte er en smule langt) men kan jo også staves  med c/k, malou er min favorit

men synes nu der er mange gode navne, er vel bare at bladre navne bogen igennem og skrive ned hvad i kan lide o så minimere derfra, det gjorde vi

I teorien kan man jo stave de fleste navne på flere måder. David kan sikkert staves DaWid...

De navne jeg gerne vil undgå er navne der almindeligvis kan staves på forskellige måder, fordi jeg selv synes det er vildt irriterende at skulle stave mit efternavn! Har heddet Maagaard. Det er åbenbart meget svært at stave - tit blev det stavet med å i den ene ende og aa i den anden (fordi det er meget logisk at et navn staves med to forskellige slags å...???)

Jeg hedder Sparre nu (mit mellemnavn før) og folk skal altid lige sikre sig "Er det med to r'er?").

Barnet kommer til at hedde Henri til mellemnavn og Sparre til efternavn - så der er rigeligt der skal staves i forvejen Og når det kan lade sig gøre at finde navne der er "lige ud ad landevejen" vil vi gerne holde os til det

Anmeld

23. marts 2010

Morsnarttil2?

Ja kig evt i en navnebog.. Eller se evt ind på www.navnesnak.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.