Barsel som studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Liljesilas

Hej piger.

Jeg vil bare lige høre hvor længe i holdte/holder barsel som studerende?

Jeg spørger fordi jeg har tænkt mig kun at taga fri i sommerferien (3 måneder ca.)  Fordi jeg læser på Uni, og har meget fri, plus dagene jeg er i skole altid er korte (4 timer) og det er frivilligt at møde op til forelæsningerne.

Jeg vil gerne høre om der er andre der gør det på samme måde som jeg? Og om det fungerede godt? For jeg tror det bliver hårdt at forlade den bette så tideligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Halbschön

mayapigen skriver:

Hej piger.

Jeg vil bare lige høre hvor længe i holdte/holder barsel som studerende?

Jeg spørger fordi jeg har tænkt mig kun at taga fri i sommerferien (3 måneder ca.)  Fordi jeg læser på Uni, og har meget fri, plus dagene jeg er i skole altid er korte (4 timer) og det er frivilligt at møde op til forelæsningerne.

Jeg vil gerne høre om der er andre der gør det på samme måde som jeg? Og om det fungerede godt? For jeg tror det bliver hårdt at forlade den bette så tideligt.

Hej,

jeg holdte i 4½ måned... Jeg gik på barsel 1/10.. Havde termin 2/10.. Fødte 17/10.. Og så startede jeg her den 1/3 igen... Havde jeg haft mulighed for det, havde jeg taget længere barsel, men jeg var nødt til at starte igen, for at kunne gøre min uddannelse færdig. Og rent økonomisk har det også været bedre, end hvis jeg tog et helt år...

Anmeld

13. marts 2010

LinLin

Jeg arbejdede frem til 14. aug - fødte d. 2. sep. og startede på seminariet igen året efter midt i oktober, så 13 ½ md efter han var født... Men der er også mødepligt på pæd. sem. !

Jeg gik i mødregruppe med een der læste på arkitektskolen - hun holdt ikke barsel! Han kom bare med til forelæsninger i en slynge. Det fungerede fint for hende.

Anmeld

13. marts 2010

Liljesilas

Tak for jeres svar. Jeg har hørt om flere der ikke holder barsel, men jeg tror bare det bliver hårdt. Men som du siger, kan jeg jo altid tage ham med Ja det er økonomisk meget bedre! Men det er også fordi jeg gerne vil være færdig med min udd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.