Prinsessen's hule uge 36 :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

LRJ

Hehe det er det samme her

tinpou skriver:

Ha ha - nej, min mand FORSØGER sig heller ikke engang med tilnærmelser, det har han vist fornemmet at han ikke kommer så langt med pt:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

LRJ

Winnie skriver:

IIh hvor er din mave fin søde

Det er så spændende hvornår hun kommer ud

Tak søde

Ja det er vildt spændende og se om hun selv vælger at komme ud, eller om fødegangen må sætte det igang om 2 uger

Anmeld

12. marts 2010

Winnie

Lone H. skriver:

Tak søde

Ja det er vildt spændende og se om hun selv vælger at komme ud, eller om fødegangen må sætte det igang om 2 uger

for at hun kommer af sig selv. Tror jeg klart er at foretrække

Anmeld

12. marts 2010

Halbschön

tinpou skriver:

Nåh sådan! det er sjovt for som sagt, så er vi lige langt og jeg har også fået konstateret at drenegen jeg bærer på er en ordentlig krabat. Jeg har nemlig også prøvet at tage det der op med om fødslen evt skal sættes i gang i den tidlige ende af "normalperioden", men det har der overhovedet ikke været lydhørhed ovérfor. Men jeg erfarer også mere og mere at der er store forskelle på tilgangen til fødsler mellem landsdele og hospitaler.... Det kan selvfølgelig også være der er andre ting der er forskellige ved dig og mig der gør at situationen vurderes forskelligt:-)

Men hvor må det være fedt at kende tidspunktet, jeg er simpelthen ved at blive SÅ utålmodig:-)

Hej

Læste lige dit indlæg, og tænkte straks tilbage på min egen graviditet.

Jeg fik tidligt at vide at jeg ventede et stort barn, og blev derfor fulgt nøje med ekstra scanninger osv. Da jeg er i uge 35 får jeg at vide at jeg har en søn på 3100g inde i maven, så lægen siger at jeg skal sættes igang til termin, hvis jeg ikke føder inden... Nå, vi nærmer os så termin og jeg er til jordemoder 14 dage før termin(ikke min egen jm, men den mest sure jm, jeg nogensinde har mødt, og hun fik mig til at stortude - og sagde bagefter "hold op med at tud"), og hun siger at der ikke var nogen grund til at sætte mig igang før, selvom det var en stor dreng. Og min næste tid til jm fik jeg 5 dage over termin.. Hmm tænkte jeg..

Mødte op til min egen jm da jeg var 5dage over tid. Og spørger til om jeg ikke skal sættes igang som ham lægen fortalte mig, for jeg ville simpelthen ikke ende i et aks efter mange timer med veer, hvis det viste sig at han var for stor til at komme ud. Så ledte hun journalen igennem, men fandt intet om det.. Hun ringede til FG og bestilte tid til igangsættelsesamtale inkl. scanning og undersøgelse, og der kunne jeg så komme ned 4 dage senere.

Da jeg blir scannet er det den samme læge som havde sagt jeg skulle sættes igang, og da han målte min søn til at veje 4500g, blev han lidt sur over at jeg ikke var blevet sat igang endnu, for der var ingen grund til at han blev større... (men det var jo ham selv der havde glemt at dokumentere det i journalen). Han siger så at jeg skal sættes igang den aften(41+3), eller senest næste morgen. De ord går jeg og tygger lidt på, og ringer til kæresten og vi forbereder os på at skulle afsted. Vi skal så ringe til FG om eftermiddagen for at høre hvornår vi skal møde op. Så får jeg fat i en sur jm... "Du skal ikke møde op her, vi regner med du selv går igang, og hvis ikke skal du møde op fredag aften kl 19"(42+0). Jeg møder så op fredag aften og blir sat igang.. 12 timer senere en søn på 4570g og 56cm...

Så jeg klarede et stort barn, men er skuffet over behandlingen omkring igangsættelse eller ej... Ja, undskyld det blev så langt Håber ikke du kommer til at gå over tid

Knus...

- og flot mave Lone

Anmeld

12. marts 2010

LRJ

Renée88 skriver:

Hej

Jeg fik tidligt at vide at jeg ventede et stort barn, og blev derfor fulgt nøje med ekstra scanninger osv. Da jeg er i uge 35 får jeg at vide at jeg har en søn på 3100g inde i maven, så lægen siger at jeg skal sættes igang til termin, hvis jeg ikke føder inden... Nå, vi nærmer os så termin og jeg er til jordemoder 14 dage før termin(ikke min egen jm, men den mest sure jm, jeg nogensinde har mødt, og hun fik mig til at stortude - og sagde bagefter "hold op med at tud"), og hun siger at der ikke var nogen grund til at sætte mig igang før, selvom det var en stor dreng. Og min næste tid til jm fik jeg 5 dage over termin.. Hmm tænkte jeg..

Mødte op til min egen jm da jeg var 5dage over tid. Og spørger til om jeg ikke skal sættes igang som ham lægen fortalte mig, for jeg ville simpelthen ikke ende i et aks efter mange timer med veer, hvis det viste sig at han var for stor til at komme ud. Så ledte hun journalen igennem, men fandt intet om det.. Hun ringede til FG og bestilte tid til igangsættelsesamtale inkl. scanning og undersøgelse, og der kunne jeg så komme ned 4 dage senere.

Da jeg blir scannet er det den samme læge som havde sagt jeg skulle sættes igang, og da han målte min søn til at veje 4500g, blev han lidt sur over at jeg ikke var blevet sat igang endnu, for der var ingen grund til at han blev større... (men det var jo ham selv der havde glemt at dokumentere det i journalen). Han siger så at jeg skal sættes igang den aften(41+3), eller senest næste morgen. De ord går jeg og tygger lidt på, og ringer til kæresten og vi forbereder os på at skulle afsted. Vi skal så ringe til FG om eftermiddagen for at høre hvornår vi skal møde op. Så får jeg fat i en sur jm... "Du skal ikke møde op her, vi regner med du selv går igang, og hvis ikke skal du møde op fredag aften kl 19"(42+0). Jeg møder så op fredag aften og blir sat igang.. 12 timer senere en søn på 4570g og 56cm...

Så jeg klarede et stort barn, men er skuffet over behandlingen omkring igangsættelse eller ej... Ja, undskyld det blev så langt Håber ikke du kommer til at gå over tid

Knus...

- og flot mave Lone

ej hvor træls, min mor fik samme behandling af kolding sygehus for nogle år siden, og der var lægen taget på ferie og da han kom hjem igen skulle min mor sættes i gang, 3 uger over tid med et kæmpe barn og graviditets betinget sukkersyge, det var ved at gå galt

- men kender alt for godt det med de sure Jm på Kolding sygehus, derfor er det altid kæresten der ringer derind på Fg når der er noget jeg ikk li helt er sikker på hva er, fordi jeg har os engang fået den Sureste Jm der blev ved med at sige at jeg ikk blødte og det gjorde jeg, og da jeg så får en ny Jm i røret er jeg helt grædefærdig over behandling jeg har fået i røret, og turde næsten ikk komme derind..

nu ved jeg det står i min Journal fordi hende Jm der tjekkede mig i går, spurgte indtil det så Puuh !

Tak

Anmeld

12. marts 2010

Halbschön

Lone H. skriver:

ej hvor træls, min mor fik samme behandling af kolding sygehus for nogle år siden, og der var lægen taget på ferie og da han kom hjem igen skulle min mor sættes i gang, 3 uger over tid med et kæmpe barn og graviditets betinget sukkersyge, det var ved at gå galt

- men kender alt for godt det med de sure Jm på Kolding sygehus, derfor er det altid kæresten der ringer derind på Fg når der er noget jeg ikk li helt er sikker på hva er, fordi jeg har os engang fået den Sureste Jm der blev ved med at sige at jeg ikk blødte og det gjorde jeg, og da jeg så får en ny Jm i røret er jeg helt grædefærdig over behandling jeg har fået i røret, og turde næsten ikk komme derind..

nu ved jeg det står i min Journal fordi hende Jm der tjekkede mig i går, spurgte indtil det så Puuh !

Tak

.... synes bare det er så ærgeligt af Kolding Sygehus!! Det var jo også der jeg var... Men til gengæld havde jeg den BEDSTE jm til min fødsel!!! Havde jeg dog bare haft hende hele tiden!!

Anmeld

12. marts 2010

LRJ

Renée88 skriver:

.... synes bare det er så ærgeligt af Kolding Sygehus!! Det var jo også der jeg var... Men til gengæld havde jeg den BEDSTE jm til min fødsel!!! Havde jeg dog bare haft hende hele tiden!!

de sidste 2 gange jeg har været derinde har jeg os haft den sødeste Jm, og min egen er os mega sød - håber virkelig hun er der den dag jeg skal føde

Men ja, min mor var/er os mega sure på dem over det hele, os overfor deres opførelse over for mig :s

Anmeld

12. marts 2010

XXSS

Rigtig god fornøjelse  - det bliver spændende, jeg håber du får en god fødsel  

gode ve-tanker herfra

Tanja

Anmeld

12. marts 2010

LRJ

Tanja78 skriver:

Rigtig god fornøjelse  - det bliver spændende, jeg håber du får en god fødsel  

gode ve-tanker herfra

Tanja

Mange tak

Anmeld

12. marts 2010

Bayze

Renée88 skriver:

Hej

Knus...

- og flot mave Lone

Jeg bliver fandme så gal i skralden når jeg hører sådan noget der! Den behandling er bare overhovedet ikke i orden!

Jeg skal til jordemor igen på tirsdag og der har jeg tænkt mig at følge meget grundigt op på det med hans størrelse. Men det er altså flere gange nu at forskellige har skudt ham vældig stor. Hvis det fortsat er vurderigen, så insisterer jeg simpelthen på at blive sat i gang - enten lidt før termin eller på termin. Jeg nægter da at gå over tid hvis han er på vej op på de 5 kg, det er jo fuldstændig unødvendigt, og man ved jo at en høj fødselsvægt er noget af det der KAN være med til at komplicere en fødsel. Nå, så, basta! Men det er bare fordi, jeg er ligesom dig også allerede stødt ind i et par klaphatte af nogle jordmødre, har også mødt nogle super fine nogle, men også nogle af de der arrogante old school typer der har tat ned til mig, og det finder jeg mig fandme ikke i!

Men du skal have tak for dit indspark, for det minder mig bare igen om at man godt nok selv skal være lidt oppe på mærkerne:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.