tinpou skriver:
Nåh sådan! det er sjovt for som sagt, så er vi lige langt og jeg har også fået konstateret at drenegen jeg bærer på er en ordentlig krabat. Jeg har nemlig også prøvet at tage det der op med om fødslen evt skal sættes i gang i den tidlige ende af "normalperioden", men det har der overhovedet ikke været lydhørhed ovérfor. Men jeg erfarer også mere og mere at der er store forskelle på tilgangen til fødsler mellem landsdele og hospitaler.... Det kan selvfølgelig også være der er andre ting der er forskellige ved dig og mig der gør at situationen vurderes forskelligt:-)
Men hvor må det være fedt at kende tidspunktet, jeg er simpelthen ved at blive SÅ utålmodig:-)
Hej 
Læste lige dit indlæg, og tænkte straks tilbage på min egen graviditet.
Jeg fik tidligt at vide at jeg ventede et stort barn, og blev derfor fulgt nøje med ekstra scanninger osv. Da jeg er i uge 35 får jeg at vide at jeg har en søn på 3100g inde i maven, så lægen siger at jeg skal sættes igang til termin, hvis jeg ikke føder inden... Nå, vi nærmer os så termin og jeg er til jordemoder 14 dage før termin(ikke min egen jm, men den mest sure jm, jeg nogensinde har mødt, og hun fik mig til at stortude - og sagde bagefter "hold op med at tud"), og hun siger at der ikke var nogen grund til at sætte mig igang før, selvom det var en stor dreng. Og min næste tid til jm fik jeg 5 dage over termin.. Hmm tænkte jeg..
Mødte op til min egen jm da jeg var 5dage over tid. Og spørger til om jeg ikke skal sættes igang som ham lægen fortalte mig, for jeg ville simpelthen ikke ende i et aks efter mange timer med veer, hvis det viste sig at han var for stor til at komme ud. Så ledte hun journalen igennem, men fandt intet om det.. Hun ringede til FG og bestilte tid til igangsættelsesamtale inkl. scanning og undersøgelse, og der kunne jeg så komme ned 4 dage senere.
Da jeg blir scannet er det den samme læge som havde sagt jeg skulle sættes igang, og da han målte min søn til at veje 4500g, blev han lidt sur over at jeg ikke var blevet sat igang endnu, for der var ingen grund til at han blev større... (men det var jo ham selv der havde glemt at dokumentere det i journalen). Han siger så at jeg skal sættes igang den aften(41+3), eller senest næste morgen. De ord går jeg og tygger lidt på, og ringer til kæresten og vi forbereder os på at skulle afsted. Vi skal så ringe til FG om eftermiddagen for at høre hvornår vi skal møde op. Så får jeg fat i en sur jm... "Du skal ikke møde op her, vi regner med du selv går igang, og hvis ikke skal du møde op fredag aften kl 19"(42+0). Jeg møder så op fredag aften og blir sat igang.. 12 timer senere en søn på 4570g og 56cm...
Så jeg klarede et stort barn, men er skuffet over behandlingen omkring igangsættelse eller ej... Ja, undskyld det blev så langt
Håber ikke du kommer til at gå over tid 
Knus... 
- og flot mave Lone