Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Har selv læst i 5 år, og de store fag havde 3-5000 siders pensum - som regel nåede vi igennem halvdelen i semsteret, og skulle så selv læse resten op. Det meste var tunglæsning i form af teori/metode.
Med 2 eksamener pr. semester blev det til pænt mange sider, og 80 % var på engelsk, tysk eller et 3. sprog.
Jeg delte det op i emner, og læste indledningen først - der står som regel hvilke teorier, metoder, synsvinkler og problemstillinger der gennemgås i bogen - og i de gode indledninger også i hvilke kapitler, de forskellige ting er at finde. Dvs. man hurtigt kan frasortere en del overflødig læsning. Vi havde også glæde af at dele noter -dvs. alle læste det samme, men i en gruppe udvekslede man så sine noter. Tit ser man jo forskellige pointer i teksterne, og så kan det kaste lys over noget man ikke selv har bidt mærke i.
Men 500 sider på 6 dage lyder i min verden ikke skræmmende - heller ikke selvom du har ungerne de fleste timer- i hvert fald ikke hvis de er på dansk. Men det kræver nok, at du kan lade huset flyde i de 6 dage og lade alle ledige øjeblikke gå til bøgerne.
Held og lykke og håber det går godt til eksamen.
Anmeld