gravid efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. maj 2008

linemus

NEJ, jeg er ikke gravid, men vi snakker da nogengange om det, selvom jeg pt. ikke kunne være mere besluttet om ALDRIG at være gravid igen og ALDRIG have små babyer... Nå, men jeg har før tænkt på det og nu dukker det op igen: Når man har fået kejsersnit, skal man så også have kejsersnit næste gang, eller kan man godt føde selv? Kan der ske noget med "snittet", hvis man føder selv?

Knus Line - den uvidende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2008

Tynen

Min søster fik KS med tvillinger første gang - Hun fødte normalt 2½ år efter :)

Arh Line - Du blievr da lidt skruk med alle de nye bebser, gør du ikke? ;)

Anmeld

23. maj 2008

linemus

Næ nej du, jeg er nok så anti-skruk som man kan blive :D Var for en måned siden på barselsbesøg og havde ikke engang lyst til at holde den bette bebs! Det er dog blevet bedre siden - nu er jeg begyndt at synes, de er nuttede igen. Men derfra til en i maven... 8( Der er dælme langt...

Men synes, det er skønt med alle dem der bliver gravide, så længe det ikke er mig :)) Det kommer nok snigende om et par år ;)

Anmeld

23. maj 2008

Tynen

Ja, man glemmer jo så hurtigt :)

Du tager da lige et par stykker mere når de er blevet lidt større ;)

Anmeld

23. maj 2008

Plysbjørnen

Du kan faktisk godt føde selv, det vil de helst gerne at man gør... Grunden til at jeg kan sige det er at jeg skal til samtale med en Ledende Jordemoder for at blive overtalt til at føde almindeligt, jeg vil nemlig helst gerne have et PKS denne gang...

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 19+3

Anmeld

23. maj 2008

Tynen

Hvad endte det så med?
Fik de dig overtalt til en alm. fødsel?

Anmeld

23. maj 2008

BellaT

Jeg tror sagtens du kan føde normalt efter et kejsersnit. Men måske bliver det uden epidural. Fordi du så vist nok ikke kan mærke hvis livmoderen brister under fødslen. Ej, det lød godt nok ubehageligt! Men det er vist rigtigt nok. Sådan sagde min fødselslæge, da jeg skulle have Phillip. Jeg valgte kejsersnit igen. Men det sker MEGET sjældent efter kun et kejsersnit. Er dog ikke sikker på det med epiduralen, da jeg synes læger og jordemødre har et forskelligt syn på det.
Men ellers er det mere hvis du har fået to kejsersnit, så vil lægerne have et kejsersnit 3. gang. Netop pga risikoen for bristninger i livmoderen under veerne.

Knus fra Helle...

Anmeld

23. maj 2008

Siber

Du kan sagtens føde selv efter et kejsersnit.
Jeg fik PKS 1. gange pga UK, og her anden gang var det planen at jeg skulle føde naturligt, men Johanna var også en UK, så derfor fik jeg PKS igen igen! Men hvis vi skal have en mere, så bliver det PKS igen!
Desværre tænker jeg nogen gange, men hva jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af, så pyt!

Knus Siber, der bestemt ikke er skruk! Men kan måske godt blive det på et tidspunkt!

Anmeld

23. maj 2008

linemus

Tak :) Så ved jeg da det, hvis det engang bli'r aktuelt. Nu har jeg prøvet begge dele, og jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg ville vælge, hvis jeg skulle. Synes der er + og - ved begge dele...

Anmeld

23. maj 2008

Tynen

[citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f] Tak :) Så ved jeg da det, hvis det engang bli'r aktuelt. citat] Og det gør det da :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.