CSB skriver:
Jeg har ikke født på silkeborg sygehus - eller noget andet for den sags skyld 
Men bare et par tanker:
Har du nogen grund til at tro at der skulle ske noget under eller efter fødslen? Altså "fejler" du eller din bebs noget?
Hvis ikke kan jeg ikke se nogen grund til at vælge skejby kun med den tanke hvis der skulle ske noget. Sandsynligheden herfor vil være lille - selvom den selvfølgelig er tilstede. Og på silkeborg sygehus er der jo også både obstetrikere og anæstesiologer på vagt 24/7 - dvs at der altid er lægehjælp i umiddelbar nærhed.
Skulle der ske noget og der bliver behov for overflytning foregår det ved at der kommer en børneambulance med specialuddannet skejby personale og henter babyen. (Dette sker altså yderst sjældent.)
Du er jo allerede tilknyttet skejby - så hvis du bare er mest tryg ved det er der intet i vejen for at blive der.
Bare et input til dine overvejelser.
/CSB
Jeg kan godt forstå du spørger som du gør:-)
Jeg tror det skyldes to ting:
- Jeg har haft en ganske ukompliceret graviditet og min læge sagde til mig så sent som i dag at alt bare er gået efter bogen og at min graviditet og krop er sund og stærk og at jeg intet har at bekymre om mig om vedr. fødslen. Jeg har ikke været specielt bekymret eller fokuseret på ting der kan gå galt i løbet af graviditeten. Men her til aller sidst hvor selve fødslen optager mig meget er der dukket tanker og "bekymringer" op om fødselsforløb, smerter, ting der kan gå galt, om baby er ok når han kommer ud osv. Ikke sådan at det har taget magten helt fra mig, men jo - det er tanker der er der og jeg håber bare sådan at alt går vel:-)
- det sidder nok i mig at min læge fra starten yndede at minde mig om at jeg er "gammel førstegangsfødende". Det kaldte hun mig også ved det første lægebesøg og sagde at derfor var graviditeten også meget dyrebar. jeg kan huske jeg spurgte hende om hun syes jeg skulle gøre en masse ud af at sætte mig ind i hvor jeg skulle vælge at føde eller hun synes det var indlysende med Skejby (bor tæt ved). Der sagde hun netop noget i stilen med "nu er du jo godt oppe i årene og ikke fordi jeg tror der bliver problemer - men HVIS der bliver komplikationer - så er det godt at du er der hvor landets bedste ekspertise er! Så nej, ikke nogen konkret grund til at frygte at noget er galt, slet ikke efter en vellykket graviditet hvor alt netop ser så fint ud. Så jeg synes nemlig du har helt ret og det er også sådan jeg lidt anskuer det nu - man må vel forvente en fødsel der går som den skal og så vælge fødested ud fra det. Og som du ganske rigtigt påpeger, så er det jo ikke fordi Skejby ingenting kan hvis der skulle opstå udfordringer på forskellig vis...
Men rart med lidt faktuel viden om hvordan tingene foregår - tak skal du have:-)
Anmeld