Fødsel på Silkeborg Hospital?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Bayze

CSB skriver:

Jeg har ikke født på silkeborg sygehus - eller noget andet for den sags skyld

Men bare et par tanker:

Har du nogen grund til at tro at der skulle ske noget under eller efter fødslen? Altså "fejler" du eller din bebs noget?

Hvis ikke kan jeg ikke se nogen grund til at vælge skejby kun med den tanke hvis der skulle ske noget. Sandsynligheden herfor vil være lille - selvom den selvfølgelig er tilstede. Og på silkeborg sygehus er der jo også både obstetrikere og anæstesiologer på vagt 24/7 - dvs at der altid er lægehjælp i umiddelbar nærhed.

Skulle der ske noget og der bliver behov for overflytning foregår det ved at der kommer en børneambulance med specialuddannet skejby personale og henter babyen. (Dette sker altså yderst sjældent.)

Du er jo allerede tilknyttet skejby - så hvis du bare er mest tryg ved det er der intet i vejen for at blive der.

Bare et input til dine overvejelser.

/CSB

Jeg kan godt forstå du spørger som du gør:-)

Jeg tror det skyldes to ting:

- Jeg har haft en ganske ukompliceret graviditet og min læge sagde til mig så sent som i dag at alt bare er gået efter bogen og at min graviditet og krop er sund og stærk og at jeg intet har at bekymre om mig om vedr. fødslen. Jeg har ikke været specielt bekymret eller fokuseret på ting der kan gå galt i løbet af graviditeten. Men her til aller sidst hvor selve fødslen optager mig meget er der dukket tanker og "bekymringer" op  om fødselsforløb, smerter, ting der kan gå galt, om baby er ok når han kommer ud osv. Ikke sådan at det har taget magten helt fra mig, men jo - det er tanker der er der og jeg håber bare sådan at alt går vel:-)

- det sidder nok i mig at min læge fra starten yndede at minde mig om at jeg er "gammel førstegangsfødende". Det kaldte hun  mig også ved det første lægebesøg og sagde at derfor var graviditeten også meget dyrebar. jeg kan huske jeg spurgte hende om hun syes jeg skulle gøre en masse ud af at sætte mig ind i hvor jeg skulle vælge at føde eller hun synes det var indlysende med Skejby (bor tæt ved). Der sagde hun netop noget i stilen med "nu er du jo godt oppe i årene og ikke fordi jeg tror der bliver problemer - men HVIS der bliver komplikationer - så er det godt at du er der hvor landets bedste ekspertise er! Så nej, ikke nogen konkret grund til at frygte at noget er galt, slet ikke efter en vellykket graviditet hvor alt netop ser så fint ud. Så jeg synes nemlig du har helt ret og det er også sådan jeg lidt anskuer det nu - man må vel forvente en fødsel der går som den skal og så vælge fødested ud fra det. Og som du ganske rigtigt påpeger, så er det jo ikke fordi Skejby ingenting kan hvis der skulle opstå udfordringer på forskellig vis... 

Men rart med lidt faktuel viden om hvordan tingene foregår - tak skal du have:-)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Bayze

Ess. skriver:

Jeg fødte på Silkeborg Sygehus, og jeg var rigtig glad for selve fødselsforløbet. JM'erne var rigtig søde til at forklare og fortælle, og prøve at få mig til at grine - Det var en drømme fødsel.

Dagene efter var lidt med blandet følelser - Da jeg er ungmor og alene var de meget over mig, hvilket jeg var rigtig træt af. Om aftenen var der en sygeplejerske som straks kom løbene så snart Emil gav et enkelt pip fra sig, og det var jeg rigtig træt af, eftersom jeg gerne selv ville tage mig af ham - Ellers ville jeg jo ikke lærer hans signaler at kende.

Men udover det var de rigtig søde til at komme med mad, og bare komme ind og få en snak i ny og næ
Og hende jeg snakkede med da jeg skulle hjem var SÅ rar. Jeg følte mig rigtig meget tilpas i hendes selskab, og hun forklarede og fortalte om at der altså ikke var noget forkert i at man engang imellem har lyst til at kaste sit barn ud af vinduet, af bare afmagt og at hun håbede det bedste for mig, og at det jeg havde vist indtil videre , på det tidspunkt, var hun ikke i tvivl om at jeg ville blive en fantastisk mor!

Så alt i alt - 80% godt 20% skidt

Ja jeg får altså også et rigtig godt indtryk af dit forløb - det er dejligt at høre om:-)  Jeg forstår godt at du næsten har følt dig unødigt "overvåget", men jeg synes alligevel at den "for megen omsorg" trods alt må ses i et positivt lys når der nu er så meget ressourceknaphed mange andre steder:-) Tak for dit input:-) 

Anmeld

10. marts 2010

Sees

tinpou skriver:

Ja jeg får altså også et rigtig godt indtryk af dit forløb - det er dejligt at høre om:-)  Jeg forstår godt at du næsten har følt dig unødigt "overvåget", men jeg synes alligevel at den "for megen omsorg" trods alt må ses i et positivt lys når der nu er så meget ressourceknaphed mange andre steder:-) Tak for dit input:-) 

Det har helt ret i .. Hellere at de er ekstra obs, end at de slet ikke er obs på noget som helst.

Anmeld

11. marts 2010

Sulajma

Er det ikke noget med at fødegangen i Silkeborg lukkes - altså sparres væk?

Min drøm var ellers at føde der, det er sådan et dejligt sygehus, med den bedste beliggenhed.

Anmeld

11. marts 2010

Kvindemin

tinpou skriver:

Jeg er simpelthen så ærgelig over at jeg ikke satte mig ind i tingene noget før, også bare den jordemoderordning der er i Silkeborg hvor man er tilknyttet to jordemødre, hvoraf den ene er den man "føder med". Tænk sig - når man går i fødsel så ringer man gud hjælpe mig direkte til ens egen jordemors mobil!! det er da helt fantastisk!

Men jeg ved ikke særlig meget om hvilke forskellige komplikationer der kan opstå og som evt kan gøre at Silkeborg ikke "er nok". men hvis der er noget galt med barnet, som de ikke kan klare, så overflyttes han vel til Skejby, eller...?

Har Skejby en børneafd. Ellers bliver kam nok flyttet til Viborg.

Jeg syntes også deet er helt igennem fantastisk, på Silkeborg.

Anmeld

11. marts 2010

Kvindemin

Sulajma skriver:

Er det ikke noget med at fødegangen i Silkeborg lukkes - altså sparres væk?

Min drøm var ellers at føde der, det er sådan et dejligt sygehus, med den bedste beliggenhed.

Det er noget der har været på tale, som folk bestemt ikke er enige i. Så måske en gang om 10 år..
Det er vidst bare overflødig tale, som alt deres andet pjat.

Anmeld

11. marts 2010

Sulajma

Chritinap skriver:

Det er noget der har været på tale, som folk bestemt ikke er enige i. Så måske en gang om 10 år..

Nå okay .. jeg troede det var nu og her!

Men hvis det først er om 10 år, så har jeg jo masser af tid

Anmeld

11. marts 2010

Bayze

Chritinap skriver:

Ja jeg er også sat til at "poppe" om 4 uger, så jeg tror heller ikke det bliver nedlagt inden. Men hvor er det ærgeligt med nedlæggelsen hvis det er så godt et sted...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.