Fødsel på Silkeborg Hospital?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Bayze

Jeg overvejer her få uger inden termin om jeg skal vælge at føde på Silkeborg Hospital fremfor på Skejby (Hvis ellers det kan lade sig gøre at skifte over så sent!!). Jeg har hørt meget godt om Silkeborg. Er der nogen der har født på Silkeborg Hospital som vil dele ud af sine erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Diana...

Ja jeg har født på silkeborg og jeg synes det var lidt med blandet følelser jeg synes det var rigtig gode under fødslen da det var ved at gå galt og der var de rigtig gode og super gode til at berolige mig og min mand samtidig. Så under selve fødslen synes jeg det var SUPER godt. Men efter forløbet var jeg ikke så tilfreds med. Bla. er min søn født med en hånd hvor han mangler et led på 3 af fingerne og det var noget der skulle havde været undersøgt og det gjorde de ikke og det vidste jeg heller ikk de skulle. Men jeg blev indlagt på herning børneafdeling samme dag jeg kom hjem fra silkeborg af og der fortalte de mig det. jeg synes heller ikke de var så gode til at hjælpe mig i gang med amningen og det følte jeg at jeg havde brug for det fik jeg så hjælp til på herning. 

De udskrev os for tidligt osv. 

Næste gang vil jeg føde på herning jeg var meget overrasket over hvor stor forskel der var på herning og silkeborg. Men jeg har været meget glad for silkeborg under hele min graviditet.

Anmeld

10. marts 2010

Mira0911

tinpou skriver:

Jeg overvejer her få uger inden termin om jeg skal vælge at føde på Silkeborg Hospital fremfor på Skejby (Hvis ellers det kan lade sig gøre at skifte over så sent!!). Jeg har hørt meget godt om Silkeborg. Er der nogen der har født på Silkeborg Hospital som vil dele ud af sine erfaringer?

Jeg har født på Silkeborg sygehus...

Jeg var rigtig glad for det, og de støttede mig virkelig under hele fødslen.. Informerede om hvad de gjorde ved mig, før og efter fødslen...

Jordmødrene synes jeg var rigtig gode..

Kan ikke sige mere, end det er et skønt sted...

Jeg har hørt en lille fugl synge om at, de vil lukke fødegangen på Silkeborg sygehus...

Anmeld

10. marts 2010

Bayze

Tak skal I have for jeres input. Jeg er sgu pludselig blevet lidt i vildrede. Jeg har indtryk af at der i Silkeborg er mere ro, nærvær og tryghed og mere tid til den enkelte. Hvorimod jeg har lidt mere indtryk af "samlebåndsarbejde" og knaphed på ressourcer på Skejby og at det måske nogle gange er forskning og uddannelse der kommer før den gravides eventuelle ønsker og behov.  Jeg kan ikke rigtig udfolde det mere, det er sådan lidt på fornemmelsesplanet.

Men fx har mit jordemorforløb været ved en studerende som jeg ikke synes har været "opgaven voksen" og i dag i forbindelse med at jeg var til rundvisning på Fødegangen havde jeg en snak med en jordemor hvor jeg gav udtryk for at jeg helst ikke vil have at der deltager medicinstuderende eller Falckredderstuderende under min fødsel. det vil være meget grænseoverskridende for mig at en eller anden fremmed fyr står og glor mig op i skrævet og gør sig sine første erfaringer med en fødsel. Men svaret var stort set at "Kan du ikke lide lugten i bageriet..." og det undrer mig meget at de ikke prioriterer at tilgodese et sådan ønske fra min side, når nu man ved så meget om hvor stor en betydning det har for fødseln at den fødende er tryg og har tillid.... Det gør mig rigtig utryg at blive afvist på den måde...

Så jeg ved sgu ikke.... for på den anden side, så synesjeg j også det er en rar tanke at der er den ekspertise der er på Skejby, hvis nu der er noget der tager en uheldig drejning under fødslen eller der er noget galt med bettemand når han kommer ud. Var jeg garanteret en fødsel der forløber indenfor "normale rammer" vile jeg uden tvivl vælge Silkeborg. Men med tanke på sikkerheden i forhold til hvis noget går galt, så hælder jeg til Skejby. Men der er kun godt 4 uger til termin, så jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre at skifte nu.. 

Anmeld

10. marts 2010

Malene76

Jeg læser lige med da jeg bor i Silkeborg og forhåbentlig en gang i fremtiden skal føde her også.

MVH Malene

Anmeld

10. marts 2010

Kvindemin

tinpou skriver:

Tak skal I have for jeres input. Jeg er sgu pludselig blevet lidt i vildrede. Jeg har indtryk af at der i Silkeborg er mere ro, nærvær og tryghed og mere tid til den enkelte. Hvorimod jeg har lidt mere indtryk af "samlebåndsarbejde" og knaphed på ressourcer på Skejby og at det måske nogle gange er forskning og uddannelse der kommer før den gravides eventuelle ønsker og behov.  Jeg kan ikke rigtig udfolde det mere, det er sådan lidt på fornemmelsesplanet.

Men fx har mit jordemorforløb været ved en studerende som jeg ikke synes har været "opgaven voksen" og i dag i forbindelse med at jeg var til rundvisning på Fødegangen havde jeg en snak med en jordemor hvor jeg gav udtryk for at jeg helst ikke vil have at der deltager medicinstuderende eller Falckredderstuderende under min fødsel. det vil være meget grænseoverskridende for mig at en eller anden fremmed fyr står og glor mig op i skrævet og gør sig sine første erfaringer med en fødsel. Men svaret var stort set at "Kan du ikke lide lugten i bageriet..." og det undrer mig meget at de ikke prioriterer at tilgodese et sådan ønske fra min side, når nu man ved så meget om hvor stor en betydning det har for fødseln at den fødende er tryg og har tillid.... Det gør mig rigtig utryg at blive afvist på den måde...

Så jeg ved sgu ikke.... for på den anden side, så synesjeg j også det er en rar tanke at der er den ekspertise der er på Skejby, hvis nu der er noget der tager en uheldig drejning under fødslen eller der er noget galt med bettemand når han kommer ud. Var jeg garanteret en fødsel der forløber indenfor "normale rammer" vile jeg uden tvivl vælge Silkeborg. Men med tanke på sikkerheden i forhold til hvis noget går galt, så hælder jeg til Skejby. Men der er kun godt 4 uger til termin, så jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre at skifte nu.. 

Jeg tror du har ret i dine øverste sætninger. Har selv født der, og vil klart igen. Det var så god en oplevelse, både under og efter.
Der var så meget støtte og hjælp, alt sammen så positivt. De var så kærlige og forstående.

Silkeborg sygehus er også meget populære for deres fødegang

Anmeld

10. marts 2010

Bayze

Chritinap skriver:

Jeg tror du har ret i dine øverste sætninger. Har selv født der, og vil klart igen. Det var så god en oplevelse, både under og efter.
Der var så meget støtte og hjælp, alt sammen så positivt. De var så kærlige og forstående.

Silkeborg sygehus er også meget populære for deres fødegang

Jeg er simpelthen så ærgelig over at jeg ikke satte mig ind i tingene noget før, også bare den jordemoderordning der er i Silkeborg hvor man er tilknyttet to jordemødre, hvoraf den ene er den man "føder med". Tænk sig - når man går i fødsel så ringer man gud hjælpe mig direkte til ens egen jordemors mobil!! det er da helt fantastisk!

Men jeg ved ikke særlig meget om hvilke forskellige komplikationer der kan opstå og som evt kan gøre at Silkeborg ikke "er nok". men hvis der er noget galt med barnet, som de ikke kan klare, så overflyttes han vel til Skejby, eller...?

Anmeld

10. marts 2010

CSB

Jeg har ikke født på silkeborg sygehus - eller noget andet for den sags skyld

Men bare et par tanker:

Har du nogen grund til at tro at der skulle ske noget under eller efter fødslen? Altså "fejler" du eller din bebs noget?

Hvis ikke kan jeg ikke se nogen grund til at vælge skejby kun med den tanke hvis der skulle ske noget. Sandsynligheden herfor vil være lille - selvom den selvfølgelig er tilstede. Og på silkeborg sygehus er der jo også både obstetrikere og anæstesiologer på vagt 24/7 - dvs at der altid er lægehjælp i umiddelbar nærhed.

Skulle der ske noget og der bliver behov for overflytning foregår det ved at der kommer en børneambulance med specialuddannet skejby personale og henter babyen. (Dette sker altså yderst sjældent.)

Du er jo allerede tilknyttet skejby - så hvis du bare er mest tryg ved det er der intet i vejen for at blive der.

Bare et input til dine overvejelser.

/CSB

Anmeld

10. marts 2010

CSB

Jeg har ikke født på silkeborg sygehus - eller noget andet for den sags skyld

Men bare et par tanker:

Har du nogen grund til at tro at der skulle ske noget under eller efter fødslen? Altså "fejler" du eller din bebs noget?

Hvis ikke kan jeg ikke se nogen grund til at vælge skejby kun med den tanke hvis der skulle ske noget. Sandsynligheden herfor vil være lille - selvom den selvfølgelig er tilstede. Og på silkeborg sygehus er der jo også både obstetrikere og anæstesiologer på vagt 24/7 - dvs at der altid er lægehjælp i umiddelbar nærhed.

Skulle der ske noget og der bliver behov for overflytning foregår det ved at der kommer en børneambulance med specialuddannet skejby personale og henter babyen. (Dette sker altså yderst sjældent.)

Du er jo allerede tilknyttet skejby - så hvis du bare er mest tryg ved det er der intet i vejen for at blive der.

Bare et input til dine overvejelser.

/CSB

Anmeld

10. marts 2010

Sees

Jeg fødte på Silkeborg Sygehus, og jeg var rigtig glad for selve fødselsforløbet. JM'erne var rigtig søde til at forklare og fortælle, og prøve at få mig til at grine - Det var en drømme fødsel.

Dagene efter var lidt med blandet følelser - Da jeg er ungmor og alene var de meget over mig, hvilket jeg var rigtig træt af. Om aftenen var der en sygeplejerske som straks kom løbene så snart Emil gav et enkelt pip fra sig, og det var jeg rigtig træt af, eftersom jeg gerne selv ville tage mig af ham - Ellers ville jeg jo ikke lærer hans signaler at kende.

Men udover det var de rigtig søde til at komme med mad, og bare komme ind og få en snak i ny og næ
Og hende jeg snakkede med da jeg skulle hjem var SÅ rar. Jeg følte mig rigtig meget tilpas i hendes selskab, og hun forklarede og fortalte om at der altså ikke var noget forkert i at man engang imellem har lyst til at kaste sit barn ud af vinduet, af bare afmagt og at hun håbede det bedste for mig, og at det jeg havde vist indtil videre , på det tidspunkt, var hun ikke i tvivl om at jeg ville blive en fantastisk mor!

Så alt i alt - 80% godt 20% skidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.