Tak skal I have for jeres input. Jeg er sgu pludselig blevet lidt i vildrede. Jeg har indtryk af at der i Silkeborg er mere ro, nærvær og tryghed og mere tid til den enkelte. Hvorimod jeg har lidt mere indtryk af "samlebåndsarbejde" og knaphed på ressourcer på Skejby og at det måske nogle gange er forskning og uddannelse der kommer før den gravides eventuelle ønsker og behov. Jeg kan ikke rigtig udfolde det mere, det er sådan lidt på fornemmelsesplanet.
Men fx har mit jordemorforløb været ved en studerende som jeg ikke synes har været "opgaven voksen" og i dag i forbindelse med at jeg var til rundvisning på Fødegangen havde jeg en snak med en jordemor hvor jeg gav udtryk for at jeg helst ikke vil have at der deltager medicinstuderende eller Falckredderstuderende under min fødsel. det vil være meget grænseoverskridende for mig at en eller anden fremmed fyr står og glor mig op i skrævet og gør sig sine første erfaringer med en fødsel. Men svaret var stort set at "Kan du ikke lide lugten i bageriet..." og det undrer mig meget at de ikke prioriterer at tilgodese et sådan ønske fra min side, når nu man ved så meget om hvor stor en betydning det har for fødseln at den fødende er tryg og har tillid.... Det gør mig rigtig utryg at blive afvist på den måde...
Så jeg ved sgu ikke.... for på den anden side, så synesjeg j også det er en rar tanke at der er den ekspertise der er på Skejby, hvis nu der er noget der tager en uheldig drejning under fødslen eller der er noget galt med bettemand når han kommer ud. Var jeg garanteret en fødsel der forløber indenfor "normale rammer" vile jeg uden tvivl vælge Silkeborg. Men med tanke på sikkerheden i forhold til hvis noget går galt, så hælder jeg til Skejby. Men der er kun godt 4 uger til termin, så jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre at skifte nu..
Anmeld