Jeg er så frustreret...igen...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

MM1987

Ja så var jeg til min anden scanning, for igen at få afvide der ingen æg var...

Men det havde jeg heller ikke regnet med, men hvorfor skal lægen lige inden man skal scannes igen prøve at sætte forhåbningerne op ved at sige at der sagtens kan være en chance for at de er vokset til i dag...

Nå men så skulle der planlægges behandling, og denne gang var det en anden læge end sidst, og derfor også en ny behandling, jeg må ærligt indrømme at det ikke gør mig særlig tryg at det er sådan lidt hip som hap hvilken behandling de lige føler for...men det er jo nok fordi de ikke ved hvordan man reagere...

Men altså nu får jeg provera, og når jeg får en blødning ringer jeg ind, og så må vi se hvad der skal ske...

De muligheder de har nævnt er...

Pergotime 2 tabletter i 5 dage og gonal-f i to dage, for så at scanne og se om jeg skal have mere gonal-f...

Eller gonal-f fra dag 2 og så frem til der er æg...

Og fælles for begge er at hvis jeg får for mange kan de lave det om til IVF, men jeg er bare så bange for igen at stå med 7 tomme ægblærer og 2 knap så gode æg...

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal håbe på længere, er så forvirret og frustreret over at jeg ikke ved hvad der skal ske...

Jeg synes godt nok det er en hård omgang det her...og jeg alt den optimisme man havde i starten er bare væk, jeg gider ikke engang kigge på baby tøj og udstyr mere, eller når kæresten snakker om navne får jeg bare lyst til at lukke af...

Endnu engang blev det langt...

KNUS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

oo

åh altså

hvilken læge var I hos idag??

jeg fik pergotime og så gonal-f....men jeg har jo heller ikke PCO. jeg håber de finder den rette sammensætning har du udtrykt din frustration over udsigten til samme omgang IVF som sidst? Jeg kan dælme godt forstå du er nervøs for at det samme skal ske om igen....det er jo den sidste rest af overskud de her behandlinger kører på og det er ikke så nemt "bare lige" at komme i gear igen og være superklar og parat til endnu en runde!

Anmeld

9. marts 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

åh altså

hvilken læge var I hos idag??

jeg fik pergotime og så gonal-f....men jeg har jo heller ikke PCO. jeg håber de finder den rette sammensætning har du udtrykt din frustration over udsigten til samme omgang IVF som sidst? Jeg kan dælme godt forstå du er nervøs for at det samme skal ske om igen....det er jo den sidste rest af overskud de her behandlinger kører på og det er ikke så nemt "bare lige" at komme i gear igen og være superklar og parat til endnu en runde!

Det var ved Randi i dag, og jeg kan umiddelbart bedre lide hende, men Jan mener det er bare jeg fik dårlige nyheder ved hende den anden sidst, og det kan da godt være han har ret...

Ja jeg synes jeg har prøvet, og så siger de at vi tager IVF igen, og at de mener der burde være bedre chancer for gode æg. Jeg er bare ikke så god til de der svar der lyder "muligvis, bedre chancer, det burde osv."...

I frustration har jeg skrevet til Svend Lindenberg, han svarer på spørgsmål på hans hjemmeside...

Jeg ville ønske jeg burde turde lægge det hele i deres hænder og stole på dem, men må ærligt indrømme jeg synes det er svært, og tror egentlig ikke de ikke gør det bedste, men de ved jo heller ikke hvad den rigtige behandling er, og det kan jo ændre sig fra gang til gang...

Ihh...jeg er SÅ glad for at du altid svarer på mine mange frustrationer og spørgsmål, men jeg forstår altså også godt hvis du bare gerne vil videre

Knus

Anmeld

9. marts 2010

oo

Mia Maia skriver:

Det var ved Randi i dag, og jeg kan umiddelbart bedre lide hende, men Jan mener det er bare jeg fik dårlige nyheder ved hende den anden sidst, og det kan da godt være han har ret...

Ja jeg synes jeg har prøvet, og så siger de at vi tager IVF igen, og at de mener der burde være bedre chancer for gode æg. Jeg er bare ikke så god til de der svar der lyder "muligvis, bedre chancer, det burde osv."...

I frustration har jeg skrevet til Svend Lindenberg, han svarer på spørgsmål på hans hjemmeside...

Jeg ville ønske jeg burde turde lægge det hele i deres hænder og stole på dem, men må ærligt indrømme jeg synes det er svært, og tror egentlig ikke de ikke gør det bedste, men de ved jo heller ikke hvad den rigtige behandling er, og det kan jo ændre sig fra gang til gang...

Ihh...jeg er SÅ glad for at du altid svarer på mine mange frustrationer og spørgsmål, men jeg forstår altså også godt hvis du bare gerne vil videre

Knus

aj! jeg kan ikke lade være med at følge jer herinde - man er jo kommet til at holde af "hele holdet"

hende den anden læge er helt ny på klinikken og Randi har været der læææænge. jeg har det altid bedst med Randi (der var en anden kvindelig læge før den nye og hun var ondskabsfuld!) og så er der ham Per og han har kæmpe meget succes med IVF på sin privatklinik, så jeg tror ham og Randi er et ret godt team

jeg tror aldrig man helt bare skal lægge det i lægernes hænder, det er godt at de skal svare på hvorfor de vælger sådan og sådan for en og jeg tror også de nogle gange har godt af at blive mindet om, at vi er mennesker - os bag ved alle hormonerne og behandlingerne!

Anmeld

9. marts 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

aj! jeg kan ikke lade være med at følge jer herinde - man er jo kommet til at holde af "hele holdet"

hende den anden læge er helt ny på klinikken og Randi har været der læææænge. jeg har det altid bedst med Randi (der var en anden kvindelig læge før den nye og hun var ondskabsfuld!) og så er der ham Per og han har kæmpe meget succes med IVF på sin privatklinik, så jeg tror ham og Randi er et ret godt team

jeg tror aldrig man helt bare skal lægge det i lægernes hænder, det er godt at de skal svare på hvorfor de vælger sådan og sådan for en og jeg tror også de nogle gange har godt af at blive mindet om, at vi er mennesker - os bag ved alle hormonerne og behandlingerne!

Det er jeg glad for at høre...

Jamen du har helt ret, man er nødt til at være professionel patient...

Okay...hmm, men jeg håber nu det er Randi jeg kommer til at snakke med når jeg ringer og melder mig klar, jeg er bare mere tryg ved hende...

Knus

Anmeld

9. marts 2010

dorthemus

Æv æv  Håber du/I kan finde styrke til at blive ved at tro på det. Jeg fortsætter med at  fingre for, at det skal lykkes.

Kæmpe  fra mig til dig!!

Anmeld

9. marts 2010

MM1987

dorthemus skriver:

Æv æv  Håber du/I kan finde styrke til at blive ved at tro på det. Jeg fortsætter med at  fingre for, at det skal lykkes.

Kæmpe  fra mig til dig!!

Tak...

Det skal nok komme igen, men den euforiske stemning der var da vi startede den er i hvert fald væk, det falder lidt til jorden når det bliver svært...men jeg troede ikke det ville blive så svært, nu har man jo brugt en del år på at undgå at blive gravid

Tak for de krydsede fingrer

KNUS

Anmeld

9. marts 2010

dorthemus

Mia Maia skriver:

Tak...

Det skal nok komme igen, men den euforiske stemning der var da vi startede den er i hvert fald væk, det falder lidt til jorden når det bliver svært...men jeg troede ikke det ville blive så svært, nu har man jo brugt en del år på at undgå at blive gravid

Tak for de krydsede fingrer

KNUS

Ja det er lidt paradoksalt, ikke? Læste på et tidspunkt om en pige der også er blevet insemineret...hun sagde, som dig, at nu havde hun brugt de sidste 15 år på at undgå at blive gravid og nu hvor hun gerne ville være gravid så måtte hun have hjælp til det

Anmeld

9. marts 2010

MM1987

dorthemus skriver:

Ja det er lidt paradoksalt, ikke? Læste på et tidspunkt om en pige der også er blevet insemineret...hun sagde, som dig, at nu havde hun brugt de sidste 15 år på at undgå at blive gravid og nu hvor hun gerne ville være gravid så måtte hun have hjælp til det

Ja, man kan godt føle sig lidt dum...

Men igen, man går jo ikke og regner med at man ikke kan bliver gravid...

Men det kunne da have sparet mig for nogen bekymringer i teenageårene...

Men jeg er glad for jeg har fundet ud af det i en alder af 22 og ikke 35, så er der ikke SÅ meget pres på igen...man skal jo finde de positive ting...

Anmeld

9. marts 2010

dorthemus

Mia Maia skriver:

Ja, man kan godt føle sig lidt dum...

Men igen, man går jo ikke og regner med at man ikke kan bliver gravid...

Men det kunne da have sparet mig for nogen bekymringer i teenageårene...

Men jeg er glad for jeg har fundet ud af det i en alder af 22 og ikke 35, så er der ikke SÅ meget pres på igen...man skal jo finde de positive ting...

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.