Fåkking, fåkking, fåkking pladsanvisning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
28 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Tynen

Der er seriøst noget galt med det system! - Herunder det man , efter min mening, kalder forskelsbehandling!

Jeg kæmper simpelthen for at få trumfet en "søskendefordel" igennem - Noget som ikke gælder mig, men som gælder alle andre her i byen.

Jeg var sågar oppe på selve Pladsanvisningen for at være sikker på at skemaet blev udfyldt korrekt og Paw ville få søskendefordel - Altså så han overtager Stellas plads d. 1. juni når hun starter i BH.

Jeg har efterfølgende ringet derop 2 gange, for at sikre mig at "søskendefordel" stod noteret i papirerne, samt for at forhøre mig om status.

Alt synes ok, lige indtil jeg ringer for 14 dage siden og bliver fortalt at skemaet er udfyldt forkert og at han derfor ikke har "søskendefordel".
Han skulle have været skrevet op pr. 1. maj i stedet for 1. juni, som jeg ellers blev beordret til af selveste Pladsanvisningen.

Jeg blev fuldstændig paf og særdeles rasende.
Jeg er dog så høflig at jeg ikke lader al min galde og frustration udløbe skrankedamen i telefonen - Oplyser hende bare om min undren og min nervøsitet ovr den nu meget usikre situation.
Om aftenen skriver jeg derfor en yderst detaljeret mail om min oplevelse af hele situationen og beder derefter om at hun bekræfter at han nu er sikret søskendefordel, eftersom hverken DPén, telefondamens kollega på Pladsanvisningen og andre forældre herude har fået skrevet deres børn op en måned før den anden slutter.

Jeg holder så MG i dag og finder ud af, at en af de andre mødre bare ringede derop i går for at høre status på hendes barns søskendefordel - og vupti!
Så kunne skrankedamen lige gå ind og tjekke om dpén havde plads og derefter skrive hendes datter op til at komme i samme dp.

Jeg bliver fuldstæding edderspændt rasende - Jeg var faktisk ved at tude af frustration!
Ringer dernæst skrankedamen op og spørger i venligt men meget bestemt toneleje om hun har fået min mail jeg sente for 1½ uge siden, som jeg ikke har fået en tilbagemelding på - og sørme ja.
Ja, hun havde faktisk lige printet den ud i selvsamme øjeblik og skulle liiige nøjagtig til at besvare den.
Mmhhhhmmm.... Som om jeg er komplet idiot!

Hun informerer mig atter engang om at han kun er sikret søskendegaranti, hvis de går i DPén sammen en måned (Altså Stella og Paw), men da DPén ikke må køre med 5 børn af gangen, er det ikke sikkert at det kan blive til noget.
Derudover fortæller hun mig, at hvis et eventuelt ældre barn end Paw har ønsket DPén, har dette førsteprioritet...
Hun kan slet ikke oplyse mig om hvor jeg står, hvornår DPén har plads eller hvornår der er bedst chance for at han kan komme op til hende (For så ville jeg bare ændre datoen endnu engang)

Arhmen - Jeg brækker mig krafteddeme!!!!!!!!!!!
Hvad fanden er det for noget?!
Jeg synes ærlig talt det er at tage pis på folk.
Jeg er tudefærdig og jeg har haft ondt i maven over det siden jeg for 14 dage siden fandt ud af at det hele åbenbart ikke var i skønneste orden

Det betyder SÅ meget for mig at vi får samme DP.
Hun har til dags dato ALDRIG været syg og ikke nok med det, så er Paw jo vant til at komme med op og hente og bringe Stella deroppe.
Han kender DPén og hun kender os..
For satan! Jeg føler mig trådt på, uretfærdigt behandlet og fuldstændig magtesløs..
HVORFOR SKAL det være så bøvlet?!
De skal jo starte og holde samme dag, for crying out loud!

Sorry! Det her blev virkelig langt... Men jeg MÅ bare ud med det!
Jeg er SÅ frustreret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Muffinmus

årh jamen sådan er det bare..det SKAL åbenbart være en kamp uden lige. Du kan se hvor meget jeg..

Har måtte brokke mig og vente med at få hende i DP for overhovedet at få en plads i byen.

Men forstår godt dine fustrationer, og hjlæpenhar lige ikke ligefrem været en hjælp overhovedet på nogen måde, snarere det modsatte.

Giv den gas og kim dem nd, det gjorde jeg og det hjalp. Og sig til dem at du fik vejledning dernede med at udfylde papirer så fejlen altså udelukkende ligger hos DEM.

Her er jeg fint tilfreds nu, har en sød dp og tor har gæste dp hos Williams dp, så det er drøn nemt nu hun har ferie. Og frem over kommer William jo i BH som så ligger 100 m fra Tors dp.. SÅ nemt:-)

Anmeld

9. marts 2010

Joan ( Smallie )

Har ikke tid til at svare dig lige nu men  får du lige.

Joan som har et barn i hver sin by så tror jeg ved hvad du taler om

Anmeld

9. marts 2010

Muffinmus

Joan ( Smallie ) skriver:

Har ikke tid til at svare dig lige nu men  får du lige.

Joan som har et barn i hver sin by så tror jeg ved hvad du taler om

jae, men nu skal Tor og anne jo dele dp lige om få uger:-)

Anmeld

9. marts 2010

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

jae, men nu skal Tor og anne jo dele dp lige om få uger:-)

Jah Annes dp mor er syg idag igen så hun er en tur med ude ved Niels dp hold da op det er nemt at aflevere unger så

Anmeld

9. marts 2010

..

Forstår til fulde din frustration..! Her i byen virkede det at ringe til pladsanvisningsdamen mange gange og sødt og venligt forklare hende ens situation.. Det gjorde i hvertfald at selv om jeg havde skrevet Mikas op til dp og der er 2 (to) års ventetid på plads i vs så fik han en plads i den vs hvor smilla skal gå i bh..

Så igang med at kime dem ned! - for dig!

Anmeld

9. marts 2010

Stumpen

Her byen hjaæp det også bare med en opringning og jeg fik min vilje, men din kommune lyder noget stædig.. Hende i din mødregruppe der har fået Paws plads er det barn ældre end Paw??

Anmeld

9. marts 2010

Kristina V

forstår dig så godt... Der er bare ikke noget mere fustrerende end og diskutere med sådan nogle vil-døve kællinger...

Det kunne endda godt lyde som koldings pladsanvisning (udover at man på ingen måde har sådan en søskende service i kolding. Tænk hvis man skulle gøre noget godt for dem som bor i kommunen)..

Anmeld

9. marts 2010

Susan1978

jeg forstår din frustration og giver dig et kæmpe stort cyber kram.

Anmeld

9. marts 2010

Helle30

Enten er hende anvisningsdamen i gang med at snige en venindes barn uden om Paw, eller også har hun ikke fattet en bjælde af noget. Det er da ikke så svært? Hvis de stopper og starter samme dag.

Men ved du hvad? Vores sp. sagde, da vi talte om dp. til Louise, at hvis jeg fik noget vrøvl med pladsanvisningsfolkene, så skulle jeg fluks ringe til dén eller dén eller dén navngivne overordnede og referere til hende (sp) for, som hun sagde, nogle gange har de brug for lidt hjælp til at forstå folks behov og rettigheder. Så det er åbenbart ikke et ukendt fænomen.

- Helle, der edderm... godt gad læse den mail, du skrev til p.a.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.