vores datter ligger forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.311 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

creative

jeg har lige fundet ud af at vores datter ligger på tværs, så i morgen vil de prøve at vende hende efter en scaning, jeg er i 37+ 2 og hade endlig planlagt at føde hjemme, nu er jeg ligt bange for at det ikke skal lykkes dem at få lille pige til at stikke hoved ned af 

er der nongen af jeg der har prøvet en vending ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

creative skriver:

jeg har lige fundet ud af at vores datter ligger på tværs, så i morgen vil de prøve at vende hende efter en scaning, jeg er i 37+ 2 og hade endlig planlagt at føde hjemme, nu er jeg ligt bange for at det ikke skal lykkes dem at få lille pige til at stikke hoved ned af 

er der nongen af jeg der har prøvet en vending ? 

Jeg har desværre ingen erfaring med det, men jeg følger lige med her, for min pige ligger også med hovedet opad!!

Jeg er dog 'kun' i uge 32, så hun har 4 uger at løbe på endnu, siger min JM!

Stine 31+5

Anmeld

8. marts 2010

Anja

Jeg prøvede en vending da jeg var i uge 38 med min søn. Han lå med hovedet opad.

Jeg kan desværre ikke komme med så meget opmuntrende. Vendingsforsøget gjorde afsindigt ondt, jeg græd som pisket mens de gjorde det. Det lykkedes ikke og min søn kom til verden ved planlagt kejsersnit 10 dage senere.

Anmeld

8. marts 2010

Mumto3

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men der er en klinik på Christianshavn i Kbh, som hedder Amoxa. Den jordemoder der har klinikken er kendt for at være super god til at vende babyer. Det var da værd at prøve, specielt hvis det kan redde en hjemmefødsel ;-)

Anmeld

8. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic lå på tværs under hele graviditet.

Vendes ville han ikke. De kunne ikke få ordenligt fat om hans numse og hans hoved måtte de 'grave' efter og mase deres fingre ned mellem mine riben og hans hoved.

Smerte er jo indivuel. Og mår sige at jeg ikke syntes det gjorde vildt ondt, men det kunne da mærkes.

Ja det kan mærkes, det føltes og ser meget mærkeligt ud. Det svier og de ælter rundt.

De er jo nødt til at få fat om hoved og hale for at prøve at vende.

Ens skin kan føltes meget ømt op til flere dage efter. 

Anmeld

8. marts 2010

håber snart det er os

min datter lå med hovedet oppe og de prøvet også at vende hende, det gjorde lidt ondt, men de prøver ikke så længe, det stresser barnet så vi fik plandlagt kejsersnit

håber det bedste for jer

Anmeld

8. marts 2010

Mor Til Julie<3

Heejsa ...

jeq har prøvet oq fået vendt vores Datter ...
Da hun lå me hovedet op ad ...
Så de vendte hende da jeq var i uqe 37 ...
Oq de prøvede i 20 minutter oqså stoppede de fordi de ku se a det ikk ville lykkedes den alliqevel oq får hende vendt men os fordi det qjorde så ondt på miiiq a jeq bare lå oq qræd i de 20 minutter men de fik hende så vendt et lille stykke men så om aften vendte hun siq så tilbaqe iqen ... Så daqen efter skulle jeq til Jordmor hvor jeq så liiie blev scannet for oq se hvordan, hun lå oq der lå hun stadiq forkert så fik en tid til et planlaqt Kejsersnit da jeq var 38+5 henne ...

Men håber da a det lykkedes for diiiiq oq der er skam inqentinq oq være banqe for eller noqt som helst ...

Anmeld

8. marts 2010

KarinaIda

Tilmeldt skriver:

Jeg har desværre ingen erfaring med det, men jeg følger lige med her, for min pige ligger også med hovedet opad!!

Jeg er dog 'kun' i uge 32, så hun har 4 uger at løbe på endnu, siger min JM!

Stine 31+5

Min datter lå også med hovedet opad, og de ville vende hende da jeg var hele 36 uger henne, men så langt nåede jeg ikke... hun skull vendes en tirsdag, men en uge før der gik jeg pludselig i veer og havde åbnet mig 1½ cm, så jeg blev indlagt til observation i et døgn, men der skete ingen ændringer, så jeg blev sendt hjem!! Men så om lørdagen, samme uge.. Der fik jeg igen veer ved middagstid, og ringede så til fødegangen, de ville have mig ind og tjekke mig. Da jeg kom derned og blev undersøgt, sagde lægen han ville vende hende, men da han så kunne se jeg havde været indlagt en gang, og jeg ikke havde åbnet mig mere siden indlæggelsen, så ville han intet gøre, andet end vente til og tirsdagen hvor hun skulle vendes, så han sendte mig hjem, med sætningen - du kan ikke vente til tirsdag, du kommer igen senere er jeg sikker på!! Og ganske rigtigt, 4 timer efter tog mine veer virkelig hårdt til, så måtte igen ringe derned og igen derned... der kom han så ind  og sagde med et smil, hvad sagde jeg.. du kunne jo ikke vente med og se hende til tirsdag så kl 22.40 lørdag aften d. 23 aug 08, kom vores prinsesse til verden ved akut kejsersnit.

Dette skriver jeg ikke for og skræmme dig eller noget, men du skal være forberedt på, at kan hun ikke vendes er det ikke sikkert du får lov til og føde normalt, for der er ikke mange læger der vil tage imod en sædefødsel mere, da de ikke er vant til det mere.

Held og lykke....

Karina

Anmeld

9. marts 2010

KarinaIda skriver:

Min datter lå også med hovedet opad, og de ville vende hende da jeg var hele 36 uger henne, men så langt nåede jeg ikke... hun skull vendes en tirsdag, men en uge før der gik jeg pludselig i veer og havde åbnet mig 1½ cm, så jeg blev indlagt til observation i et døgn, men der skete ingen ændringer, så jeg blev sendt hjem!! Men så om lørdagen, samme uge.. Der fik jeg igen veer ved middagstid, og ringede så til fødegangen, de ville have mig ind og tjekke mig. Da jeg kom derned og blev undersøgt, sagde lægen han ville vende hende, men da han så kunne se jeg havde været indlagt en gang, og jeg ikke havde åbnet mig mere siden indlæggelsen, så ville han intet gøre, andet end vente til og tirsdagen hvor hun skulle vendes, så han sendte mig hjem, med sætningen - du kan ikke vente til tirsdag, du kommer igen senere er jeg sikker på!! Og ganske rigtigt, 4 timer efter tog mine veer virkelig hårdt til, så måtte igen ringe derned og igen derned... der kom han så ind  og sagde med et smil, hvad sagde jeg.. du kunne jo ikke vente med og se hende til tirsdag så kl 22.40 lørdag aften d. 23 aug 08, kom vores prinsesse til verden ved akut kejsersnit.

Dette skriver jeg ikke for og skræmme dig eller noget, men du skal være forberedt på, at kan hun ikke vendes er det ikke sikkert du får lov til og føde normalt, for der er ikke mange læger der vil tage imod en sædefødsel mere, da de ikke er vant til det mere.

Held og lykke....

Karina

Tak for din fortælling!

Jeg vil selvfølgelig helst ha mit barn ud, på den måde der er bedst for os, så hvis det er KS, så bliver det bare det.,. 

Min egen læge siger at det med vending ik virker, hvis barnet bare ik vil vendes og min JM har rådet  mig til at ligge m ed et par puder under numsen, så den bliver hævet op i vejret, i 15min flere gange om dagen... Hmm...  Ved sq ik lige hvad ejg skal regne med!?

Stine 31+6

Anmeld

9. marts 2010

creative

tak for at i vil fortælde om jeres opleverser med vending, jeg skal på svendborg syghus kl. 11.30 i dag, min jm. sage at det lykkes for ca. 50 % 

jeg frygter virklig et ks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.