[citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f]
Jeg bruger det lidt, men kun 2 tegn endnu - Drikke og musik. Drikke, fordi hun ofte er tørstig og jeg må tilstå, at jeg godt kan glemme at tilbyde vand mellem måltiderne. Så det ville være godt, hvis hun kan bede om det selv. Og musik, fordi hun elsker det og ofte gerne vil høre musik. Dog kan hun nu kravle hen til anlægget og stille sig ved det. Så ved jeg det er musik, hun vil høre....så måske er det ikke så nødvendigt.
Tegnet for mad har jeg også tænkt på, men der siger hun: "mam mam" nu, så det er jo ikke nødvendigt.
Jeg kan se, hun kender de to tegn for drikke og musik, men hun har kun brugt drikketegnet få gange selv.
Jeg har en dvd om babytegn, som jeg faktisk synes er ok til at lære de forskellige tegn (http://www.babykommunikation.dk/)
Så en smule bruger jeg det, men jeg ved ikke helt, om det er nødvendigt, da hun er god til at fortælle med kroppen, hvad hun ønsker. Jeg ved godt, det kun er os, der kender hende godt, der kan læse hende, men det er jo også langt fra alle der anvender babytegn i feks. institutionerne, så det kan vel være lige fedt om de lærer hendes egne signaler at kende eller skal lære babytegnene - det tager vel godt den samme tid ;)[/citat]
Så, nu venter jeg bare på dvd'en ligger i postkassen, så skal de dælme få lært noget de bette bebser. Glæder mig til at se om de fanger den :)
Knus Line
Anmeld