babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. maj 2008

linemus

Er der nogen af jer, der bruger det? Det lyder så spændende og skulle være rigtig godt for børnene sprogligt, men jeg synes, det er svært at få med i hverdagen. Synes aldrig jeg har hænderne fri :) Indtil videre bruger jeg kun tegnet for drikke - når jeg husker det... og jeg ved ikke rigtigt, om det siver ind hos dem. Har I fornemmelse for, om jeres børn forstår det, og bruger de det selv endnu?

Knus Line - der vist skal låne bogen en gang til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2008

ka li ja

jeg har tænkt på det....'men så er vi ikke nået vidre. jeg gentager bare alting 400 gange haha, han skal ikke komme og sige senere i livet at jeg ikke har prøvet at lærer ham noget;)

Anmeld

23. maj 2008

Muffinmus

Altså...mange bruger det jo lidt i hverdagen uden at tænke over det, som når man peger på ting og klapper der hvor de skal sætte sig eller lign. Så nej, bruger det ikke bevidst, men ved kan se på ham at han selv har lidt tegn for div ting.

Anmeld

23. maj 2008

Nadi

Jeg har også overvejet at sætte mig ind i det. For hvis jeg siger til Oliver at han skal putte maden i munden og så peger på min egen eller hans mund så ryger det ind, så der må være noget med at tegn er godt, også selvom det ikke lige er det "rigtige".

Så jo jeg tror jeg vil sætte mig ind i det og begynde at bruge det. Men ikke hele tiden.

-Nadia

Anmeld

23. maj 2008

Tikki

Jeg bruger det lidt, men kun 2 tegn endnu - Drikke og musik. Drikke, fordi hun ofte er tørstig og jeg må tilstå, at jeg godt kan glemme at tilbyde vand mellem måltiderne. Så det ville være godt, hvis hun kan bede om det selv. Og musik, fordi hun elsker det og ofte gerne vil høre musik. Dog kan hun nu kravle hen til anlægget og stille sig ved det. Så ved jeg det er musik, hun vil høre....så måske er det ikke så nødvendigt.

Tegnet for mad har jeg også tænkt på, men der siger hun: "mam mam" nu, så det er jo ikke nødvendigt.

Jeg kan se, hun kender de to tegn for drikke og musik, men hun har kun brugt drikketegnet få gange selv.

Jeg har en dvd om babytegn, som jeg faktisk synes er ok til at lære de forskellige tegn (http://www.babykommunikation.dk/)

Så en smule bruger jeg det, men jeg ved ikke helt, om det er nødvendigt, da hun er god til at fortælle med kroppen, hvad hun ønsker. Jeg ved godt, det kun er os, der kender hende godt, der kan læse hende, men det er jo også langt fra alle der anvender babytegn i feks. institutionerne, så det kan vel være lige fedt om de lærer hendes egne signaler at kende eller skal lære babytegnene - det tager vel godt den samme tid ;)

Anmeld

23. maj 2008

MrsMartens

Jeg er lige begyndt på det, og vi tager mad og drikke tegnene først!! David fatter brikker, men mon ikke han fanger den, hvis vi bliver ved og ved og ved og ved og ved????
;)

Anmeld

24. maj 2008

linemus

[citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] Jeg bruger det lidt, men kun 2 tegn endnu - Drikke og musik. Drikke, fordi hun ofte er tørstig og jeg må tilstå, at jeg godt kan glemme at tilbyde vand mellem måltiderne. Så det ville være godt, hvis hun kan bede om det selv. Og musik, fordi hun elsker det og ofte gerne vil høre musik. Dog kan hun nu kravle hen til anlægget og stille sig ved det. Så ved jeg det er musik, hun vil høre....så måske er det ikke så nødvendigt. Tegnet for mad har jeg også tænkt på, men der siger hun: "mam mam" nu, så det er jo ikke nødvendigt. Jeg kan se, hun kender de to tegn for drikke og musik, men hun har kun brugt drikketegnet få gange selv. Jeg har en dvd om babytegn, som jeg faktisk synes er ok til at lære de forskellige tegn (http://www.babykommunikation.dk/) Så en smule bruger jeg det, men jeg ved ikke helt, om det er nødvendigt, da hun er god til at fortælle med kroppen, hvad hun ønsker. Jeg ved godt, det kun er os, der kender hende godt, der kan læse hende, men det er jo også langt fra alle der anvender babytegn i feks. institutionerne, så det kan vel være lige fedt om de lærer hendes egne signaler at kende eller skal lære babytegnene - det tager vel godt den samme tid ;)[/citat] Så, nu venter jeg bare på dvd'en ligger i postkassen, så skal de dælme få lært noget de bette bebser. Glæder mig til at se om de fanger den :) Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.