Emil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

Susan1978

Sagen er den at Emil vil nærmest ikke have noget at spise.
Han lever af MME og vælling.

eller det vil sige, han vil gerne spise i dagplejen, der siger de han spiser meget.

men herhjemme har jeg en kamp med ham om morgenen, for jeg skal virkelig spille fransk klovn, hvis jeg skal have noget mad i ham. og her snakker jeg om grød, havregrød eller andet der bliver givet med ske. Han blir hysterisk og sidder bare og skriger og hyler for vildt også må jeg gi op til sidst.

Han vil gerne have brød fx, for det kan han selv sidde og putte i munden. ja alt hvad han faktisk selv kan komme i munden. Men han kan da ik leve af brød.

til aftensmad prøver jeg virkelig at lave mad så jeg ved han fx kan få små stykker kød, små stave grøntsager, osv osv

endnu et problem er at han er såååå træt ved 1730 tiden at han er nødt til at komme ud at sove og det er faktisk lige der vi skal til at spise. Han har de sidste mange dage taget en powernap på en times tid der mellem 18-19 stykker, og det passer bare så dårligt ind i alt ting..

nå men så ender det med at han får en flaske ved 2030 tiden for der er han ved at være træt igen.. også får han en flaske vælling når vi går i seng sidst på aftenen.. så sover han også hele natten..

Jeg prøvede i morges at give ham en flaske til morgenmad.. men han drak kun 100ml.

kan det virkelig passe at han faktisk ikke er ret sulten om morgenen. ?

og hvad med om aftenen.. kan det være rigtigt at han skal have så meget flaske..

jeg blir bare helt sådan "jamen burde han ik snart smide den flaske agtig" , tværtimod får han den mere end for noget tid siden..

ei hvor jeg roder rundt i det her indlæg, men er sgu bare så frustreret over han er på den måde.

nogen der har nogle gode råd..
Skal jeg helt droppe at kæmpe for at give ham skemad?
og er det bare helt normalt at han skal sove der til aftensmad?

knus en knust familie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Lise

Kære Susan Det lyder ikke til at livet er en fest pt ... mht Emil og at han ikke vil spise; har du læst indlæg længere nede: "Mad..eller rettere mangel på samme" ??? Jeg ved ikke ret meget om det - men Simon svinger meget. Han spiser dog stadig, men nogle gange ½ stk rugbrød, andre perioder æder han to hele. Idag fik han et glas mad til aften - det spiste han halvdelen af mens han hylede og skabte sig. I sidste uge åd han et stk. rugbrød hver dag mellem eftermiddagsmad i vuggeren kl 15 og aftensmad kl 18 fordi han var så sulten - og så spiste en god pt aftensmad. De er sgu ikke til at blive kloge på... Simon har i øvrigt også lige skruet lidt op for mme'en igen nu hvor han ikke spiser så meget - han får ca 220 ml at falde i søvn på, og så tager han en flaske om natten også. Den er dog tynd (pulver til ca 100 ml, men 200 ml. vand). Håber snart strejke er slut, at ungerne opfører sig ordentligt og at i får en normal hverdag igen. (H)

Anmeld

22. maj 2008

ivfmarie

Årh stakkels søde Susan.
I har det ikke nemt for tiden, øv hvor er det trælst.
Jeg ved sgu ikk helt hvad jeg skal skrive.... Jo, dset med luren om eftermiddagen, den får Malte også. Ca 17.30 - 18.00, ellers falder hans verden sammen om ørene på ham og han vræler ulykkeligt end til han falder besvimet om midt i maden. Så her gør vi meget ud af at han får sin eftermiddagslur. Han kan sagtens sove lur til ca 18.15, og så falde i søvn til natten kl 19.30 - nema problema.
Mht flasken, tjaaa... hvis han gerne vil ha den, så er der vil ikke noget galt i at give ham den. Måske er hele familien så opkørt at der ikke er "ro" nok til spisningen? Måske er dine tanker andet steds, eller måske stråler din frustratione igennem så han ikke har lyst til at spise?
Jeg syns du skal prøve at være lidt "la-la" med maden i et par dagen, lad ham betemme 100% om han vil spise rigtig mad eller ej. Så længe han tager flaske, så mangler han jo ikke ligefrem noget. Det kan jo også være at der er kindtænder på vej, eller måske er stakkels Emil også berørt af at hurlumhejet i jeres liv?
Tag det med ro - lad være med at gøre maden til endnu en bekymring oven i alt det andet.

Jeg håber virkelig at I hænger sammen til det sidste.

Knus og tanker fra Marie

Anmeld

23. maj 2008

linemus

Hej Susan

Jeg stemmer godt nok også for, at I snart får noget medgang, for det lyder meget opslidende det hele.

Jeg synes som Marie, at du skal prøve ikke at bekymre dig om maden, selvom det er svært. Når han spiser godt i dp og får flaske, så tror jeg, han får det, han har behov for. Prøv noget andet til morgenmad, f.eks. groft brød, frugt i bidder osv. som han selv kan tage af. Bliver han glad ved, bliver du gladere (i hvert fald mindre stresset), og så vender det nok igen lige pludselig.

Jeg ved ikke så meget om flaske osv. men så længe I kører så hårdt på derhjemme, synes jeg bare, du skal gøre det, der fungerer bedst.

Ej, hvor jeg håber, I snart får medvind, og Ea kommer i dp igen, for det er godt nok synd for jer og hende.

Stort kram, Line

Anmeld

23. maj 2008

Ny mor

Æv, hvor det lyder til i har meget bøvl.....suk...ville ønske jeg kunne komme med nogle råd der kunne lette lidt på det hele.....:(

Jeg kan kun sige at Marius i øjeblikket kun vil spise rugbrød til aften - kartofler, ris, pasta - ja, alt vi giver ham ryger ud igen - han vil spise selv, så det er kun ting han selv kan samle op og mase rundt han vil ha´. Ok, hans grød vil han også have hvis han er sulten nok og der er masser af banan eller sød pære i.

Men han springer ofte måltider over, og det lader vi ham gøre uden at tilbyde andet. Han har dage hvor han bare æder, så det må jo være normalt det kan svinge fra den ene yderlighed til den anden....

Krydser for strejken snart går i orden, så i kan få jeres liv til at køre igen.

Mht at leve af brød, så bliver de altså trætte af det til sidst - vi prøvede med Julius som intet andet ville have, og det var først da han fik lov til at æde fri rugbrød til både frokost og aften, at han blev interesseret i vores mad. Lige nu er Marius også sådan, så jeg håber på han også bliver træt af brød en dag.......

(H) Birgitte

Anmeld

23. maj 2008

Rasmine

Susan, et trick som virker her, når Rasmus skal have skemad er at give ham en ske selv, først dypper vi den lidt i det han nu skal have, og så sidder han lystigt og babber på den, mens vi giver ham med en anden ske.
Lader du ham sidde med maden selv, når ikke det er skemad?
-Rasmus spiser alt selv, vi skærer det i små bidder, og ligger det på bordet foran ham.

Mht. flaske, igår spiste vi sent, og ville prøve at springe vællingen over, det gik IKKE!

Kan han ikke bare få en KORT lur, der 17.30, og så kan I spise kl. 18?
Eller hvad med at springe den sene lur over, og så putte ham kl. 19?

Noget helt andet er, hvis han skaber sig hver gang I spiser, er det ikke til at holde ud. -Nogle gange har Rasmus teet sig som Kong Gulerod, med det resultat at vi har "skældt ham ud", og skubbet ham væk fra bordet, med ryggen til os.
Han er blevet vildt forskrækket, og det har gjort ondt på os også, men det har virket.

Husk på at de er meget bevidste allerede nu, de ved vel godt hvilke knapper de skal trykke på...

Pøj pøj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.