hvordan fanden kan det lade sig gøre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.213 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

Loggidut

læs lige den her artikkel, og se hvad ham GH får om måneden for at have 4 plejebørn...?

det hænger da ikke sammen gør det?

200.000 om måneden? for 4 plejebørn...

hvor meget får man i grunden for sådan en opgave...jeg vil fandme også have plejebørn...lige med det samme...ok, de må så godt få andet end rådne gulerødder....men for pokker...200.000 om måneden??? 8(

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1010727.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Lise

Aj, det må sgu da være en fejl! 19.900 kr - eller hva'?

Anmeld

22. maj 2008

Anna-Rosa

Jooo det gir ret godt, specielt hvis det er børn med meget i bagagen.. Men det er også noget af et job, og noget man skal tænke sig rigtig godt om, inden man hopper hovedkulds ud i det...
Man skal igennem en masse tests, og desværre er der rigtig mange der gerne vil "pleje" da det er godt betalt, og blir det spottet, bliver man sorteret fra igen...

Anmeld

22. maj 2008

Anna-Rosa

ja men ikke 200 kilo selvf.... Det ved jeg ikke lige hvor kommer fra... Jeg har hørt fra een -"i branchen" at et vanskeligt barn ligger på omkring 30.000 og så kræver det fuldtidspleje....men det er der sikkert nogle andre herinde der ved endnu mere om...bacon perhabs?

Anmeld

22. maj 2008

Loggidut

Anna-Rosa skriver:

Jooo det gir ret godt, specielt hvis det er børn med meget i bagagen.. Men det er også noget af et job, og noget man skal tænke sig rigtig godt om, inden man hopper hovedkulds ud i det...
Man skal igennem en masse tests, og desværre er der rigtig mange der gerne vil "pleje" da det er godt betalt, og blir det spottet, bliver man sorteret fra igen...

helt enig...men 200.000 det lyder som vandvid i mit system...det er jo dælme en årsløn for mange
jeg kan bare ikke få det til at passe...det lyder som vandvid...

Anmeld

22. maj 2008

Rasmine

Det er rigtigt at der findes flere forskellige "kategorier" af graden af hvor medtaget plejebarnet er.
Mener at til de specielt hårdt belastede, kræves der plejepersoner med relevant erfaring/uddannelse, og selvfølgelig skal de så aflønnes derefter.
Desuden får plejefamilien også "madpenge" til barnet, samt alle udgifter ifb. med daginstitution, tøj osv.

Men man skal lige tænke på at man "er på job" 24 timer i døgnet.
Man skal måske samarbejde med forældre som er påvirkede af alt muligt crap, eller som har misbrugt barnet seksuelt.
Ville I kunne det?
Jeg ville ikke kunne være professionel nok til at kunne gøre det, og det er også grunden til at jeg ALDRIG vil arbejde med misbrugte børn osv.
Ville blive gal i skralden over det, og bære nag overfor forældrene for evigt.

En anden god grund til hvorfor jeg ikke ville være plejefamilie, er at barnet pludseligt kunne skulle bo hos de oprindelige forældre igen.
Så står man der, med følelserne hængende udenpå tøjet, for det er da klart at man har knyttet sig til det stakkels barn.

Så der er gode grunde til hvorfor man både skal tage og ikke tage et plejebarn.
Men LØN bør aldrig være en af de gode grunde, synes jeg!

Anmeld

22. maj 2008

Nadi

Jeg har ikke lige læst artiklen (kan ikke lige erskue det i mit hovede) men det lyder altså også som et underligt beløb for mig. Selvom det er rigtig som Mebach skriver at de får et beløb alt afhængig af hvor meget der kræves af dem.

Nå jeg har fået de børn jeg skal have og de er rimelig store, så kunne jeg også godt tænke mig at blive plejemor. Og heldigvis vil min mand også gerne være plejefar, så mon ikke vi på et tidspunkt undersøger det. Når min svigerinde er færdig med sin eksamen skal hun og hendes mand igennem nogle test og alt muligt for at se om de er egnet som plejeforældre, men det er så for spædbørn som er blevet fjernet lige efter fødslen. Børnene skal de så have indtil de bliver adopteret af nogle andre. Så det bliver spændende at se om de er egnet og hvordan det kommer til at gå.

-Nadia

Anmeld

23. maj 2008

Loggidut

bacon...jeg er helt klar over at det må være et vildt hårdt job, og det var i en sjov vending at jeg skrev det med at jeg også ville, men du kender mig med garanti også sodt nok til at vide det ;)

det jeg ikke forstår..er...uanset hvor slemt børn kan være ramt, og hvor forfærdeligt de må have haft det, så kan jeg under ingen omstændigheder forstå hvordan et barn kan koste 50.000 om måneden

for 50000 om måneden kan man både rejse, spise, æde og købe vildt ind...man kan faktisk mange ting....jeg kunne forstå hvis det var et startbeløb!

men 50000 om måneden lyder jo helt hen i vejret...især når det er pr. barn...pr. månede

den mand har en indtægt på over 2 mill om året?

og ikke en eneste gang har man gidet at se til hvordan han har gjort hans arbejde???

min pointe er...man kan ikke købe kærlighed...den kommer altså indefra, og her er der tale om børn som ikke er handicappet...kun på sjælen (og det er jo så også slemt nok) så han har ingen udgifter til besværlig transport eller noget.

50000 lyder for mig som om kommunen har sovet i timen...sorry...

det havde været bedre at give de piger 50000 knus hver dag...og så lade dem leve af havregrød, i stedet for at give ham papfaderen guld i stakkevis, og så lade dem gå for lud og koldt vand!

og nej tak, jeg ville heller ikke have sådan et job, uanset prisen...min spyke ville gå helt i spunk!

Anmeld

23. maj 2008

Rasmine

He he, ja Sloggi, ved godt hvad du mente.

Tror den "normale" takst for et plejebarn er omkring 20.000-25.000. + tillæg.
Og så skal der betales skat.
Måske har de piger været extremt medtaget, så der også har været udgifter til psykolog osv. (men skulle man så ikke tro kommunen ville tilbyde psykolog hjælp, ved det ikke)

Men ja, det er mange penge han har skrabet sammen om året.

Tror nu nok jeg hellere ville være fysisk handicappet, end at være "sjæleligt handicappet".

Og du har ret i at de skulle have haft 50.000 knus hver dag istedet for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.