Idéer til pænt ammetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.875 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Bayze

Nu hvor fødslen nærmer sig, og baby-shopperiet er ved at være i hus, begynder jeg at overveje hvilket kluns jeg monskal shoppe til mig selv, som jeg kan være i og amme i efter fødslen. Jeg synes ikke udvalget af ammetøj er specielt spændende de steder jeg har været og jeg synes faktisk også det jeg kan finde på nettet er lidt kedeligt og konet - og i øvrigt ekstremt dyrt!

Er der nogen af jer der har født, eller som snart skal føde og har gjort nylige ammetøjs-indkøb, der har lyst til at dele jeres idéer og fund med mig?

Jeg bor i Århus og hvis nogen kender til butikker med fedt ammetøj i hører jeg også meget gerne herom:-)

Kh Tina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Maise

tinpou skriver:

Nu hvor fødslen nærmer sig, og baby-shopperiet er ved at være i hus, begynder jeg at overveje hvilket kluns jeg monskal shoppe til mig selv, som jeg kan være i og amme i efter fødslen. Jeg synes ikke udvalget af ammetøj er specielt spændende de steder jeg har været og jeg synes faktisk også det jeg kan finde på nettet er lidt kedeligt og konet - og i øvrigt ekstremt dyrt!

Er der nogen af jer der har født, eller som snart skal føde og har gjort nylige ammetøjs-indkøb, der har lyst til at dele jeres idéer og fund med mig?

Jeg bor i Århus og hvis nogen kender til butikker med fedt ammetøj i hører jeg også meget gerne herom:-)

Kh Tina 

prøv milker, hotmilk eller boob. Har selv nogle ammekjoler i uld fra milker, de er lækre, men og lidt pebret i prisen.

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Maise skriver:

prøv milker, hotmilk eller boob. Har selv nogle ammekjoler i uld fra milker, de er lækre, men og lidt pebret i prisen.

Ja, det mærke er jeg stødt på og det ser ganske rigtig ud til at være virkelig lækker kvalitet.

Jeg er bare normalt ikek så meget for at købe tøj over nettet, er sådan en der gerne vil prøve det på.

Men er det ikke din erfaring at det er rart at have noget decideret ammetøj - ku forestille mig at det kunne blive vældig besværligt og irriterende hvis tøjet ikke er indrettet til det?

Anmeld

7. marts 2010

RumlesMor

Jeg havde ikke noget "rigtigt" ammetøj sidste gang, og har heller ikke planer om at bruge pengene på det denne gang.

Jeg havde 2 lag på henover vinteren, således at jeg kunne lave en åbning midt på - præcis som "amme-tøjet", og om sommeren ammede jeg i slyngen eller bag en stofble hvis jeg skulle sidde diskret. Det er ikke noget problem eller svært...

Anmeld

7. marts 2010

RumlesMor

Tilføjelse:

Om sommeren brugte jeg også tynde tørklæder i mit "look", og de kunne lige foldes ud ved ammetid, så var det ikke så tydeligt som med stof-bleen.

Uanset hvad vil jeg hellere bruge pengene på et amme-cover (et slags forklæde) frem for decideret ammebluser. Man skifte ofte tøj (bluser) når man ammer, pga. opkast/gylp/mælke-pletter og så er det altså en dyr omgang med ammebluser.

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

RumlesMor skriver:

Tilføjelse:

Om sommeren brugte jeg også tynde tørklæder i mit "look", og de kunne lige foldes ud ved ammetid, så var det ikke så tydeligt som med stof-bleen.

Uanset hvad vil jeg hellere bruge pengene på et amme-cover (et slags forklæde) frem for decideret ammebluser. Man skifte ofte tøj (bluser) når man ammer, pga. opkast/gylp/mælke-pletter og så er det altså en dyr omgang med ammebluser.

Det er godt at høre at det kan lade sig gøre uden det egentlige ammetøj, for det der dælen dylme godt nok dyrt, og som sagt, så synes jeg egentlig ikke det er så spændende. Tak for dine tricks, det er jo nok sådan noget man finder ud af hen ad vejen:-)

Anmeld

7. marts 2010

Halbschön

tinpou skriver:

Kh Tina 

Hejsa

Jeg bruger ikke ammetøj, jeg bruger blot ganske almindeligt tøj - men tænker over at det skal være "ammevenligt" Henover vinteren har jeg haft en top og en trøje udover, som let kunne åbnes

Knus

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Renée88 skriver:

Hejsa

Jeg bruger ikke ammetøj, jeg bruger blot ganske almindeligt tøj - men tænker over at det skal være "ammevenligt" Henover vinteren har jeg haft en top og en trøje udover, som let kunne åbnes

Knus

Tak skal du have, det er sgu rart at høre at det ikke også behøver være så kompliceret:-9 Gider bare heller ikke købe mig fattig i det, vil hellere købe mig fattig i noget tøj jeg synes er for lækkert:-)

Anmeld

7. marts 2010

Halbschön

tinpou skriver:

Tak skal du have, det er sgu rart at høre at det ikke også behøver være så kompliceret:-9 Gider bare heller ikke købe mig fattig i det, vil hellere købe mig fattig i noget tøj jeg synes er for lækkert:-)

Lige præcis, og sådan havde jeg det også i graviditeten.. Leggings og en god lang tanktop - det kan bruges.. Havde kun lige et par graviditetsbukser til de kolde dage, og det var det... (fødte i oktober, så jeg var KÆMPE hele sommeren igennem )

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Renée88 skriver:

Lige præcis, og sådan havde jeg det også i graviditeten.. Leggings og en god lang tanktop - det kan bruges.. Havde kun lige et par graviditetsbukser til de kolde dage, og det var det... (fødte i oktober, så jeg var KÆMPE hele sommeren igennem )

Det samme her - jeg har heller ikke orket at købe en masse decideret graviditetstøj. Jeg synes ikke for alvor det er pænt alligevel, man bruger det i uhyggelig kort tid, og så var selve graviditetsperioden bare ikke en tid hvor jeg var super motiveret i forhold til at dyrke mit eget udseende, det har ikke rigtig været det vigtigste:-).

Men markedet for ting og sager til babyer, gravide, ammende og mødre er jo enormt og udtømmelige, og der er nok af producenter der står i kø for at bilde en ind at der er mængder af ting man bare ikke KAN undvære. Og når man ikke selv har konkrete erfaringer kan det være svært at vurdere hvad der er nødvendigt og hvad der bare er "flødeskum" :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.