en masse spørgsmål om amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

RGN

Profilbillede for RGN
Caroline86 skriver:

Hej alle ammende eller tidl. ammende!

Jeg sad lige og tænkte på en masse ting omkring amning...

Here goes:

1. Hvor længe ammer I hver gang?

2. Ammer I på begge bryster hver gang?

3. Hvor ofte ammer I?

4. Supplerer I om med mme? Hvis ja, hvornår?

5. Hvor gammelt er barnet (relevant i forhold til ovenstående)?

Knus Caroline, som pt føler sig som en omvandrende madvogn

Hej Caroline

Du ER en omvandrende madvogn.  (Og er det ikke skønt at kunne være)?

Jeg tror jeg ammer alt mellem 5-30 minutter af gangen. Min søn er nu 14 uger.

Jeg ammer kun på et bryst af gangen. Har aldrig gjort det på to af gangen. I hvert fald meget sjældent da han kan blive mæt og tilfreds af et.

Jeg ammer 117 gange om dagen eller ca der omkring.

Jeg giver aldrig mme.

Som sagt er han nu 14 uger. Da han var yngre kunne jeg sagtens amme op til 1,5 time. Det skal dog også lige nævnes at han brugte suttebrik konstant. Han havde for kort tungebånd. Det blev først opdaget da han var 8 uger. Det blev klippet og efter ca 4 uger lærte han at spise uden, og så går det jo en del stærkere.

Knus Rie der også er en omvandrende madvogn og eeeeelsker det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Kastrup

Caroline86 skriver:

Hej alle ammende eller tidl. ammende!

Jeg sad lige og tænkte på en masse ting omkring amning...

Here goes:

1. Hvor længe ammer I hver gang?

2. Ammer I på begge bryster hver gang?

3. Hvor ofte ammer I?

4. Supplerer I om med mme? Hvis ja, hvornår?

5. Hvor gammelt er barnet (relevant i forhold til ovenstående)?

Knus Caroline, som pt føler sig som en omvandrende madvogn

Hej Caroline

Man er bare en omvandrende madvogn når man ammer.. Det kan man lige så godt vænne sig til hvis man ammer...

1.  Til at starte meds synes jeg at ikke lavdede andet end at amme hele dagen. Men kunne også sidde 1½- 2 timer hver gang, det tror jeg at jeg gjorde 1½mdr..  Men nu er det alt mellem 10-30 min om morgen, eftermiddagen og først på aftenen.. Inden han skal puttes er det alt mellem 15-45 min.. Men her kommer der også lidt hygge ind...

2. Jeg ammer som regel kun på et bryst af gangen, men nogen gange om eftermiddag hvis der er overfyldt, så får han lidt på hvert...

3. Det er lidt forskelligt, men som regel så 1-2 gange om morgenen når han vågner, en gang om eftermiddagen, en gang inden han får en lille erftermiddagslur, og så 2-4 gange om aftenen, alt efter hvornår han synes han vil puttes...

4. Nej, det gør vi ikke... Jeg malker lidt ud, hvis der er behov for...

5. Kristian er 4mdr. idag... Og han er en lille engel.. Han sover om natten, fra 21 ell. 22 til kl. 7 eller 8... Og så igen mellem 3 og 5 timer om middagen og så lige 1-2 timer sidst på eftermiddagen... Og det har han gjort den sidste 1½ mdr.. Men til at starte med var det først ved midnat han kom i seng.. Men det er vi ved at lave om på...

Men det er bare så forskelligt fra barn til barn, men amningen.. Jeg kender flere der aldrig har ammet mere end 30min hver gang.. Men nu nyder jeg det, så jeg bruger den tid det tager...

Hilsen hende der elsker at amme og nyder måltiderne fuldt ud

Anmeld

7. marts 2010

Lullaby

Jamen i starten er det jo tit. Her tror jeg det var hver 2 time. Og begge bryster. Og da hun så blev ældre og der kom mere kraft på var det ca hver 3-4 time og også begge bryster.

Anmeld

7. marts 2010

Lady Marion <3

Jeg ammede ca hver 2 time de første par mdr , Dog ammede jeg konstant fra 17 00 ti 22 00 de første 3 mdr   Jeg havde besluttet mig for at amme og amme fuldt ud defor var mme forbudt herhjemme , syntes lidt at når man først tilbyder mme så lusker der sig hele tiden en ekstra flaske ind i døgnet og til sidst er mælke produktionen væk  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.