Caroline86 skriver:
Hej alle ammende eller tidl. ammende!
Jeg sad lige og tænkte på en masse ting omkring amning...
Here goes:
1. Hvor længe ammer I hver gang?
2. Ammer I på begge bryster hver gang?
3. Hvor ofte ammer I?
4. Supplerer I om med mme? Hvis ja, hvornår?
5. Hvor gammelt er barnet (relevant i forhold til ovenstående)?
Knus Caroline, som pt føler sig som en omvandrende madvogn 
Hej søde Caroline 
Nicolai er nu lige knap 5mdr, og jeg ammede fuldt ud til han blev 4mdr. Nu får han MME om dagen - og nogle små ammemåltider. Og ellers blir ham ammet om aftenen, når vi går i seng, om natten og tidlig morgen(får den første flaske omkring kl 9).
Da Nicolai var ligeså gammel som lille Laura følte jeg heller ikke at jeg lavede andet end at amme og skifte ble. Og en lille lur fik jeg aldrig - har jeg desuden slet ikke fået mens jeg har haft ham, jeg har været alt for dårlig til at ligge mig, når han endelig sov, i frygt for at jeg ikke ville høre ham.. 
Dengang ammede jeg ca 20-30min af gangen - men kun på det ene bryst(jeg havde ENORMT meget mælk, så jeg løb ikke tør i det ene mejeri, så han måtte over til det andet)
Og så gik der måske kun 1-2 timer før han ville ha igen.. Da vi rundede ca. 1½-2mdr, så spiste han 10-15min - også kun det ene bryst, og så ca. hver 3-4 time. - desværre også om natten, men det har nu ikke været det store problem, da han har sovet hos os, og bare har fået brystet når han vågnede, og så faldte vi begge i søvn igen.
Som regel fik han bare mad når han var sulten
- går ikke så meget op i hvor lang tid der går imellem.
Da han blev 4mdr startede jeg op på flaske om dagen, både fordi at han blev mere mæt når han fik flaske, og fordi at jeg skulle starte i skole igen efter barsel, når han var 4½mdr, så jeg skulle alligevel til at stoppe fuldtidsamningen... Nu blir han snart 5mdr, og det fungerer rigtig godt med ca. 4 flasker af 180ml MME og resten amning.(vi holder pause med grød/mos lige nu, da han fik sat sig for at han pludselig ikke ville ha det, så vi starter op igen i næste uge, og så vil det jo erstatte to af flaskerne) 
Håber du kunne bruge det til noget 
Sorry det blev lidt langt - Knus Renée