Når nu du opfordrer til ærlighed, så skal jeg fortælle dig, at både du og din mand har ret. Han ser den kvinde han elsker, og så er han da ret ligeglad med dit bmi. Du ser dét, vi andre også ser eller har set; ekstra graviditetskg. som man bare gerne vil af med uden at det skal være alt for besværligt.
Det bliver besværligt, hvis du betragter kuren/livsstilomlægningen som en straf - som at du skal undvære noget. Sæt dig i stedet ind i, hvad tilsat sukker, hvidt brød og andre hårdt forarbejdede "fødevarer" gør ved din fordøjelse, dit blodsukker, din psyke og evnen til, at hvile ordentligt når du sover. Sæt dig ind i, hvad det gør for dit velbefindende at få bare en lille gåtur i frisk luft hver dag.
I stedet for at føle dig stakkels over den pose sukkermedfarveogsmagmix i fam. str. du IKKE kan kværne som dagligt tilskud, så glæd dig over, at du for samme pris kan få 4 kg. gulerødder eller 2 kg. æbler eller 5 kg. hvidkål eller 1 - 2 ananas eller en vandmelon eller 3 bundter broccoli. Hvis du vælger frugt og grønt, så giver du din krop en sjat på investeringskontoen til glæde for fremtiden. Vælger du sukkermedfarveogsmag, så bidrager du med lidt ekstra hærg til alle de celler i din krop, som ikke er programmeret til at vedligeholde dem selv med cola og stjernemix.
Hele hemmeligheden, tror jeg, ligger netop i at fatte, hvordan man bedst forkæler sin krop og glæde sig over, at man evner at skåne den for alle de ting, der er designet til at dræbe, give grim hud, dårlig energi osv. Samtidig med at man betragter det som en forkælelse at frådse i frugt, grønt og vand henover dagen.
inden for det seneste år har jeg tabt fra 87 kg. til 57. Jeg måler 158 (så man kan altså godt være lavere end dig
) Jeg har aldrig elsket slik, men jeg har da kørt meget god mad ned fordi "jeg skulle spise for 2" gennem 2 graviditeter.
Jeg har egentlig ikke brug for at tabe mig mere, og vægten er da også stoppet dér, hvor den bør være - så mon ikke kroppen regulerer sig selv med den rette næring? Men én ting er vægt. Noget andet er, hvordan man har det. Hvor god energi man får ud af det man putter i munden. Svimmelhed, træthed, irritation, søvnbesvær, grim hud + alt muligt andet udløses bl.a. af dårlig ernæring og for lidt aktivitet.
Mit råd er, at lave ændringer i det små og så for guds skyld betragte frugtsalaten til x-faktor som den vildeste kropsluksus fremfor en elendig klods om benet.
- Helle - der er så frelst men alligevel ikke har rygrad nok til at skaffe sig de 8 timers søvn, som skulle være så godt.