født i uge 36+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.980 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Nu skal vi jo til samtale på sygehuset den dag jeg er 36+2 uger henne omkring igansættelse. Og bliver der sagt god for det der så vil det højst sandsynligt blive sat i gang samme dag eller dagen efter (om tirsdagen) Derfor spørger jeg nu....

Nogen herinde der har født 36+? Hvor stor var jeres baby der, både længde og vægt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

XXSS

Desværre ingen erfaring, men hvis du føder fra uge 37 og frem - så regner lægerne ikke dit barn for værende født for tidligt, men til tiden - se vedlagte  Jeg selv er født halvanden måned for tidligt og har aldrig haft problemer, hverken med indlæring, motorik eller andet som sådan, hvis det kan være en trøst

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/37.htm

Pøj Pøj

Knus Tanja 20+1

Anmeld

6. marts 2010

LouiseNielsen

Tanja78 skriver:

Desværre ingen erfaring, men hvis du føder fra uge 37 og frem - så regner lægerne ikke dit barn for værende født for tidligt, men til tiden - se vedlagte  Jeg selv er født halvanden måned for tidligt og har aldrig haft problemer, hverken med indlæring, motorik eller andet som sådan, hvis det kan være en trøst

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/37.htm

Pøj Pøj

Knus Tanja 20+1

Nej så er det nemlig til tiden. Og jeg er jo 2 dage inde i uge 37 der.... Da jeg var ved læge den anden dag sagde hun at måtte man og skulle hun bestemme så var jeg blevet sat i gang den dag jeg var nede ved hende, men at man ikke må sættte det i gang før man er 36 fulde uger...

Anmeld

6. marts 2010

XXSS

Det betyder bare, at det hele nok skal gå så og det er jo dejligt .... man ja de dersens læger er ikke altid enige, så man kan godt gå hen og blive skrup forvirret som patient engang imellem...  Arbejder med dem til dagligt, og det er desværre en del af hverdagen.

Anmeld

6. marts 2010

LouiseNielsen

Tanja78 skriver:

Det betyder bare, at det hele nok skal gå så og det er jo dejligt .... man ja de dersens læger er ikke altid enige, så man kan godt gå hen og blive skrup forvirret som patient engang imellem...  Arbejder med dem til dagligt, og det er desværre en del af hverdagen.

Ja jeg syntes det er skide hårdt... For min egen læge som jo også kender mig bedst er slet ikke det fjerneste i tvivl om at det skal sættes i gang og gerne den mandag som vi også skal til samtalen med en fødselslæge på sygehuset. Og hun siger også at jeg skal sige oppe på sygehuset til den læge at hun virkelig anbefaler det.

Men derfra også til at den anden læge på sygehuset er enige der er måske langt.... Også står jeg der, og selvom man prøver at lade være med at sætte næsen op efter at man bliver sat i gang, så håber man så inderligt! Og vil blive smadder skuffet hvis vi får et nej af den læge som har det sidste ord....

Anmeld

6. marts 2010

XXSS

Så forstår jeg ikke, hvorfor din egen læge, ikke skriftligt eller mundtligt tager kontakt til dem og beder dem om at du skal sættes i gang. Det er en ting.

Den anden ting er selvfølgelig, at ekspertisen ligger på fødeafdelingen, altså hvor du skal tilses næste gang og ikke hos egen læge - man kan ikke altid være sikre på at egen læge, har ret, har jeg desværre selv erfaret, både fagligt, men også personligt, idet, at de har så mange forskellige specialer, så de ved ikke altid bedst.

Men din egen læge kunne da tage kontakten i hvert fald og bede om igangsættelse, hvis de så vælger ikke at sætte dig i gang, vil jeg stærkt formode, at de har en grund til det - som de nok uddyber for dig/din egen læge - jeg kunne ikke forestille mig andet..

Men ja, du må jo plederer for at de får sat gang eller andet, der kan jo godt gå et par dage før bette kommer alligevel .

Håber det flasker sig, du må jo lige skríve, hvad der sker..

Knus

Anmeld

6. marts 2010

Mette-Marie

Jeg fødte min dreng da jeg var 37+0 og han var helt færdigtbagt

3600 gr og 53 cm

kh

Mette 26+6

Anmeld

6. marts 2010

LouiseNielsen

Tanja78 skriver:

Så forstår jeg ikke, hvorfor din egen læge, ikke skriftligt eller mundtligt tager kontakt til dem og beder dem om at du skal sættes i gang. Det er en ting.

Den anden ting er selvfølgelig, at ekspertisen ligger på fødeafdelingen, altså hvor du skal tilses næste gang og ikke hos egen læge - man kan ikke altid være sikre på at egen læge, har ret, har jeg desværre selv erfaret, både fagligt, men også personligt, idet, at de har så mange forskellige specialer, så de ved ikke altid bedst.

Men din egen læge kunne da tage kontakten i hvert fald og bede om igangsættelse, hvis de så vælger ikke at sætte dig i gang, vil jeg stærkt formode, at de har en grund til det - som de nok uddyber for dig/din egen læge - jeg kunne ikke forestille mig andet..

Men ja, du må jo plederer for at de får sat gang eller andet, der kan jo godt gå et par dage før bette kommer alligevel .

Håber det flasker sig, du må jo lige skríve, hvad der sker..

Knus

Hun har haft ringet derop, og sagde med det samme at det skulle være en fornuftig læge jeg skulle til undersøgelse/samtale ved, så hun har jo nærmest sagt det deroppe, men på en pæn måde.... Må se hvad de siger, og hun sagde at hvis de ikke siger god for det, skulle jeg ringe til hende, også ville hun hive i nogen andre tråde.... Er pga en MEGET slem bækkenløsning som gør jeg stort set ikke kan noget som helst, nogen gange ikke engang nå på toilet. Så håber og krydser finger.... Skal nok give lyd fra mig når vi har været til samtalen....

Anmeld

6. marts 2010

XXSS

Pyy ja kan godt forstå dig.. jeg håber det lykkedes .. Men det skal det nok..

Knus

Anmeld

6. marts 2010

forår

Hejsa

Jeg fødte 36+6 eller 8 timer inden det var blevet 37+0. Dvs at min datter er for tidligt født efter hospitalets retningslinier. Hun var 50cm og 3308g ved fødsel, så hun var helt fin.

Det gjorde dog at vi har indlagt i 5dage da de skulle holde ekstra øje med at hun tog på som hun skulle. Man kommer åbenbart ind under en anden paraply hvis man føder før 37+0

Held og lykke med den kommende fødsel

Mvh Dea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.