Hader min mødregruppe :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.781 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke lige helt hvor jeg skal starte. Men jeg har ellers haft jordens dejligste mødregruppe men men.

To af pigerne fra gruppen er simpelt hen ved et drive mig til vanvid.
Den ene er total hysterisk med hygiene (staves) Når vi skal i baby bio har hun sortesække med til at lægge på gulvet, for tænk nu hvis det er beskidt (?) vi ander har bare haft vores voksiposer med. Vi må næsten heller ikke skifte en ble i stuen, for hvad nu hvis vi ikke vasker finger. Hendes pige er først lige begyndt, at måtte ligge nede på gulvet med de andre børn, for hvad nu hvis de rørte ved hende, og de må slet ikke låne hendes legetøj for det savler de jo på(?) Det er heller ikke alt legetøj de må lege med,nede på hendes gulv, for det kan jo lave ridser.
Sidst de var her hjemme skulle hun lige kommenter at der lå nogle hår på gulvet, ja vi har jo ligesom to katte. Jeg havde bruge hele dagen før, på at gøre rent, for der skulle bare ikke være noget, men det var der så alligevel :(
Den anden er bare hysterisk med mad.

I dag da vi var samlet, var de helt oppe og ringe over at, deres børe skulle i dp på et tidspunkt. Hvad nu hvis dp ikke vasker finger, og giver dem forkert mad. Og hvad nu hvis manden er grim og pædofi, ja det sagde de.

Jeg ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre, for jeg gider dem faktisk ikke. Det er jo ikke særligt sjovt, når man sidder på nåle, når de er her hjemme. Det er jo ikke det vejr
Jeg kunne fortælle jer mange flere ting men.... Jeg havde bare lige brug for at få lidt luft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Mikkelmusen

Det du beskriver er netop en af grundene til at jeg ikke ville ha en mødregruppe. Jeg savner af og til at ha en, men alligevel ikke. Jeg gider ikke ha kommentarer for hvordan jeg bor eller om der sidder en klat leverpostej jeg har misset på bordet eller lign.

Du kan jo altid droppe den, men jeg ved jo ikke hvordan en god mødregruppe er så der kan jeg nok ikke rigtig give gode råd. Jeg har dog den holdning at hvis man ikke kan lide andre mennesker så holder man sig fra dem. Man skal ikke svine dem til (misforstå mig ikke), bare holde sig fra dem.

Jeg håber du finder en løsning der gavner dig mest muligt. Hvem gider sidde og krumme tæer hver gang man mødes.

(H)

Anmeld

22. maj 2008

Lise

Shit mand - hun må sgu da ha' travlt med at passe på at der ikke kommer bakterier på hendes barn. Stakkels barn...Hun bliver da syg når hun kommer ud i den virkelige verden :S Hvor mange er i i gruppen? Ved du om de andre har det på samme måde som dig? Altså, du kan jo droppe gruppen hvis det er så træls at være sammen med dem. Eller du kan "rotte dig lidt sammen" med de øvrige og høre hvad de synes - hvis du da gerne vil holde kontakten til dem.

Anmeld

22. maj 2008

Rasmine

Ud med dem.
Du har jo os!
:D

Anmeld

22. maj 2008

Loggidut

BINGO!

det der...det kunne være mit indlæg!

men det er det ikke! fandens også, du skriver det som jeg engang forsøgte at forklare i et andet indlæg om mødregrupper...jeg har droppet min, af samme årsag...underligt nok havde jeg en forfærdelig følelse når tanken strejfede mig at det en dag blev min tur til at have besøg...jeg ville jo ikke kunne gøre andet end at gøre rent...igen og igen...og her i hytten, ja der siger det ihvertfald ikke så lidt!

da så vi skulle holde den berømte/berygtet sloggifest, ja sjovt nok, der sagde jeg direkte til folk (ved ikke lige hvor lang tid du har været her) at de måtte tage lortet som det var, for jeg gad ikke bruge alt min tid på rengøring...og den åd de fjorten folk som var her...om de vil komme tilbage er så deres problem...men ligeglad var jeg.

hvor jeg vil hen med det her...jeg vil blot forklare at dem her inde, det er den mødregruppe jeg kan bruge til noget, dem jeg stoler på, og dem jeg holder af.
Her finder jeg altid hjælp, opbakning, og et smil.
Er der behov for at sige sin mening kan man gøre det her, og gider jeg ikke se/snakke med de her folk, så har jeg et kryds oppe i hjørnet...

jeg elsker den her mødregruppe, ingen tvivl om det, og måtte droppe ud af den jeg havde IRL. For jeg kunne ikke forholde mig til deres snak.

At de har et problem med dine katte??? Synd...men kun for dem, så må de lade være med at komme, og vasker du ikke fingre når du har skiftet dit barn...ja hvad så, det er vel din næse fingrene havner i (ment som en joke)

hvis det er svært at sige til dem, så gør som mig (jeg er lusket, ved det godt)
jeg svarede nej tak, med undskyldninger mange gange, og til sidst lod jeg være med at tage min telefon, jeg gled ganske langsomt ud...for jeg orkede ikke at forklare 5 mennesker at jeg ikke kunne forholde mig til dem.

Brug den mødregruppe du kan (håber det er den her) og nyd livet...din barsel er for kort til det andet pjat!

Anmeld

22. maj 2008

Tikki

Ja, jeg kan faktisk godt følge dig. Min mødregruppe er så småt gået i opløsning. Det var fint i starten, hvor vi alle talte om det at få et barn og hvad det bragte med sig af følelser osv. Nu er vi så kommet længere hen i forløbet og så er det opdragelse, der kommer på banen og uha, hvor er vi forskellige. Vi har haft en del diskussioner - især den med mad. Ja, her har lillepigen smagt nærmest alt - også chokolade og is, saftevand og andet, der nærmest ville tage livet af nogle af de andre mødre, hvis de vidste det.

Jeg valgte at tage snakken om forventninger til hinanden - hvad vil vi bruge gruppen til og hvad er formålet med den? Min klare holdning var fra starten at kunne dele tanker og følelser med nogle i samme båd, eftersom jeg ikke havde prøvet at bliver mor før - og det fungerede helt fint. Nu er det behov der ikke længere fra min side, og derfor måtte jeg tænke over, hvad jeg så ville med de mennesker i min mødregruppe. De er meget søde, men vi har ikke så meget mere tilfælles, andet end vi har født et barn. Nogle havde en forventning om at finde gode veninder og andre om, at børnene skulle have glæde af hinanden. Det er jo fint hvis forventninger passer sammen, men for mit vedkomne ville jeg ikke bruge weekender eller hele dage på min mødregruppe og så besluttede jeg mig for at forslå at vi ses 1 gang hver 2. måned...så er de til at holde ud og det bliver hyggeligt de timer det varer......for sådan en travl en som mig. Behovet er jo forskelligt og jeg tror det er vigtigt at gøre op med sig selv hvad man vil prioritere. Som formen så er nu, er det sådan, at jeg ses med 2 af mødrene jævnligt fordi vi har det godt sammen og med hele gruppen hver 2. eller 3. måned...og det passer mig fint ;)

Nå, jeg ævlede vist en del...gav det mening for dig :P

Håber du finder en løsning for der er ikke noget værre end at skulle være sammen med folk, man bare ikke orker.
/Jeanette

Anmeld

22. maj 2008

Anna-Rosa

Ja drop dem da....længere er den ikke.. Mennesker der ikke siger een noget eller mennesker man bruger for meget krudt på, at irretere sig over, skal ud af eens liv...Waste of time:)

Anmeld

22. maj 2008

linemus

Jeg synes også du skal melde dig ud, hvis det er sådan du har det med det, for det er jo ikke meningen. Det skal jo ikke være en belastning, men en hjælp - nogle ligesindede at snakke med. I er jo sammenbragt af SP, så det er jo rent tilfældigt om man kan sammen eller ej, og man kan jo være uheldig, og det lyder som om, du har været det, ligesom flere andre der har svaret dig herinde. Du skal helt klart gøre det, der får dig til at have det bedst i din barsel sammen med dit barn - og ikke hvad nogle forholdsvis fremmede sippede mødre forventer af dig.

Knus Line

Anmeld

23. maj 2008

Anonym trådstarter

Hej tøser

Tusind tak for alle jeres svar:) Dejligt at i ikke synes at deter mig der er tosset:P

Det er bare træls at det er blevede sådan:S for det er jo ikke dem alle jeg har det sådan med. men når man gang på gang, føler at der er et eller andet i vejn, så bliver det bare for meget. ja ma burte jo nok sige noget men...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.