aftensmad foreslag ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

264 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

Mikkelmusen

kom med nogle idéer jeg er helt blank. Gerne noget nemt, men alle foreslag er velkomne :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Lise

Vi fik en skøn chili con carne med ris igår. Den havde jeg været god til at lave :P Tog bare lidt fra til Simon inden jeg gik amok med chilien..

I forgårs lavede jeg, efter inspiration fra Kalaha, kyllingefiletter med en skive frisk tomat, en skive frisk mozzarella og frisk basilikum indeni - og så viklede jeg parmaskinke (det er her Kalaha kommer ind i billedet) udenom..og så i ovnen i ca ½ time. Det var rigtig lækkert! Dertil fik vi mos af kartofler, broccoli og lidt hvidløg. Det er ikke sidste gang vi har gjort det.

Idag tror jeg vi skal have noget frisk pasta med noget (det er ikke mig der har handlet..men mon ikke det er mig der får lov at lave det?)

Ellers er der jo ikke noget i vejen med en gang frikadeller. Eller fiskefrikadeller, mmm... eller ovnbagt laks med en sjat pesto ovenpå. Eller en vege-lasagne med masser af spinat i. Tror virkelig læsningen keder mig idag, for jeg har lyst til at lave alt muligt mad...

Anmeld

22. maj 2008

Mikkelmusen

Okay jeg glemte vist at sige at manden er kræsen... Men tak for idéerne, man kan vel altid lave det uden han ved hvad vi skal ha og så er han jo nødt til at æde det.

Anmeld

22. maj 2008

Lise

Han har bare af at spise det der bliver sat på bordet! :@

Hvad kan han ikke lide? Eller skulle man nærmere sige: Hvad KAN han lide? :P

Lise - med altædende mand, der dog tror han dør hvis han ikke får kød hver dag

Anmeld

22. maj 2008

Mikkelmusen

Tomat, laks, broccoli,osv kan han ikke lide..... alt muligt... han er sååå kræsen.

Det er dog værst at få ham til at prøve nye grøntsager.

mit problem består dog i at jeg kun kan handle når han kører mig, vi bor nemlig langt ude på landet. Vi har en brugs, men der koster tingene 2-3 gange så meget som i f.eks. netto eller lidl.

Så det er ikke nemt at snyde ham...

Anmeld

22. maj 2008

Lise

Sikke en kræsenpind... og det er da lidt et problem at du ikke selv kan handle, og så bare skjule ting i maden som han tror han ikke kan lide. Hvor er det egentligt enormt barnlig - undskyld mig - men jeg synes det er så fjollet når voksne mennesker har sådan et helt repertoire af ting "de ikke kan lide"... Har også selv haft en liste af ting, men så får man maden præsenteret på en anden måde, og så er det pludselig ok... Jeg kan sætte mig ind i at man ikke kan lide laks, da det har en kraftig smag, men tomater?!!! Nå, nu kom jeg til at svine ham lidt til - det må du altså undskylde :$ Hvad med noew såws og ka'tofler?

Anmeld

22. maj 2008

Mikkelmusen

ja tomater er noget af det værste. Sovs og kartofler ligeså, for det fik han næsten hver dag hos sin far og mor indtil han flyttede hjemmefra for 3 år siden :P

Så det er forståeligt han er træt af det.

Anmeld

22. maj 2008

ivfmarie

Ved du hva... Så vil han garanteret elske en gang kyllingefilet i hapser lynstegt på panden sammen med bacontern. I et fad sammen med en flok pastaskruer. Hæld morneysovs over og ind i ovnen i ca 40 minutter (til pastaen er mør).
Broccoli er mums til, men hvis han er bange for at det tager livet af ham, så server flutes til istedet.

Marie - nu sulten!

Anmeld

22. maj 2008

Mikkelmusen

skal pastaen ikke koges? eller er det ligesom lasagneplader?
bacon og kylling. Jeg kan ik li bacontern, men ofrer mig gerne for at vi kan prøve noget nyt.

bacontern er også en af de få ting jeg ikke kan li.

Jeg hader f.eks. brændende kærlighed, kun pga baconen... Men tak for idéen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.