Uren hud!!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.850 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

Louisesam

Jeg ved at det er et forholdsvis almindeligt problem under graviditet at få pludselig uren hud! Og jeg er så en af de "heldige"!

Da jeg var teenager havde jeg meget uren hud og var meget ked af det. Men da jeg blev omkring de 19-20 år begyndte det lige så langsomt at gå i sig selv (til trods for at jeg begyndte at ryge)! Min hud blev meget pænere og renere, dog aldrig helt perfekt!

Nu hvor jeg er blevet gravid er det så kommet tilbage!  Nogen der har nogle erfaringer med samme problem - nogle forslag til hvad man kan gøre ved det??

Ps. Min hud er meget fedtet og får små bumser/knopper i panden og rundt omkring - også meget på ryggen og foran på brystet. Når jeg vasker min hud tørrer den så fundstændig ud og jeg er nød til at bruge ansigtscreme! Den er ikke nem at blive klog på!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Risen

Har det samme problem lige pt.. De sætter sig ved kavalergangen og på ryggen .. Skrubber og skrubber , men tror bare ikke det kan fjernes.. Men lytter lige med..

Anmeld

4. marts 2010

Anita80

Nogle gange er det underskud af zink...

Anmeld

4. marts 2010

Agnete

Jeg har haft succes med at bruge sådan en vaskegele med tea tree oil.

Anmeld

4. marts 2010

Louisesam

Anita80 skriver:

Nogle gange er det underskud af zink...

Hmm... tager sådan nogle multivitamin tilskud for gravide med alt gavnligt i... bl.a. zink... så det burde ikke være det!

Anmeld

4. marts 2010

Anita80

Louisesam skriver:

Hmm... tager sådan nogle multivitamin tilskud for gravide med alt gavnligt i... bl.a. zink... så det burde ikke være det!

Måske der ikke er nok i?? Har bare hørt at underskud af zink kan give uren hud..

Bl. a. også derfor der er zink i Garniere pure's 3 i 1 "vask"..

Anmeld

4. marts 2010

Louisesam

Anita80 skriver:

Måske der ikke er nok i?? Har bare hørt at underskud af zink kan give uren hud..

Bl. a. også derfor der er zink i Garniere pure's 3 i 1 "vask"..

Ja d kan godt være... men ved at man ikke må tage for meget zink (max 4 måneder) da det forhindrer kobberoptagelsen i kroppen...

Men man kunne jo snakke med sin læge og høre ad...

Anmeld

4. marts 2010

Jordbærpigen

Vil gerne anbefale Vichy Normaderm creme og vaskegele til uren hud

Anmeld

4. marts 2010

MM1987

Jeg fik de samme problemer da jeg begyndte på hormon behandling...

Jeg havde i forvejen rigtig gode erfaringer med Ole Henriksen produkter, så jeg fik nogen af dem til uren hud...

Jeg har en vaskegele til morgen og aften, og så en tonic om dagen og så creme, og så om aftenen bruger jeg sådan en gele/serum under cremen der også skulle hjælpe på bumser...

Og så skrubber jeg og lægger maske på 2 gange om ugen

Og efter 10 dage har jeg virkelig fået meget pænere hud, det er faktisk næsten væk...

Jeg ved godt det kan virke voldsomt, men mit råd er i hvert fald at gå til en kosmetolog og få vejledning...

Anmeld

4. marts 2010

BJL2010

Hey,

Jeg har også haft problemer med uren hud her i starten af min graviditet, men har egentlig aldrig været specielt generet af det som yngre.

Ikke fordi jeg har været gravid før, så ved ikke om min erfaring er generel. Men jeg synes bare at det er blevet langt bedre efter de første tre måneder, så tænkte at jeg ville give den erfaring videre. Måske forsvinder dit også igen inden så lang tid?

KH Louis P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.