Vikle m.m.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. maj 2008

linemus

Jeg har stort set ikke fået brugt min vikle, da jeg aldrig kunne vælge, hvem der skulle være den heldige at sidde i den, men det er vel ikke for sent endnu. Jeg brugte den i går, hvor jeg hurtigt skulle i brugsen og ville skyde genvej, hvilket jeg ikke kan med tvil.barnevognen, så Nanna kom i viklen og Signe i klapvogn. De grinede begge to hele vejen frem og tilbage :D Så det er i hvert fald ikke sidste gang.

Hvordan bærer I dem i viklen, nu de er så store? Nanna sad fremadvendt med frøben, men jeg tror ikke, den var stram nok, for det var ligesom om hun hang for lavt og jeg holdt lidt imod, så hun ikke tippede forover. Kan man sætte dem med benene hængende?

Et andet spørgsmål: Jeg har en hjemmesyet ringslynge, som næsten ikke er brugt. Den er med lukket hale, og jeg tror, det er derfor, den er svær at stramme, og derfor ikke er blevet brugt. Jeg har længe villet sprætte halen op, så den bliver åben, men tror I stadig, der er brug for ringslyngen? Hvad bruger I nu?

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2008

Susan1978

Hejsa

jeg ville gå ind på slyngebarn.dk og finde gode vejledninger til viklen..

jeg har ikke fået båret Emil ret meget i slynger her på det sidste.. :(

Har også en ringslynge men det kan vi vist ikke helt finde ud af. Jeg ville bruge den når man bare lige skulle ind på posthuset eller noget.. hvor han så kunne sidde på min hofte i den..

jeg har jo også en hjemmesyet marimekko mai tai.. og jeg drømmer om at finde ud af hvordan jeg binder ham på ryggen... ? men har ikke lige haft tid og vilje til at udfordre skæbnen..

knus Susan som arbejder, så det blev lige lidt kort.

Anmeld

21. maj 2008

linemus

Åh ja, en mai tai kunne jeg godt tænke mig (en der er ligeså fed som din ;)). Har planer om at sy den selv, men den skulle nu gerne bruges til mine egne børn... (har vist for mange planer...).

Er den ikke nem og hurtig at bruge? I forhold til viklen?

Anmeld

21. maj 2008

Susan1978

jo det er lidt nemmere, da man bare lige skal binde den om livet også svinge halerne over skulderene og binde under numsen på ham.
Er også så glad for den, fordi den støtter så godt på skuldrene, det kniber lidt med en ringslynge som jeg synes hurtig kan skære i nakken hvis den lige sidder forkert også bærer den jo kun på¨en skulder.

men jeg har byttet mig til en fast vikle af Birgitte ned Nova marie, men har faktisk aldrig rigtig fået prøvet binde metoder.
strækviklen elskede vi jo ... og den blev jeg helt hurtig til at binde tilsidst.

har gættet din leg. hihi

Susan

Anmeld

21. maj 2008

MrsMartens

Jeg er ikke den store vikle-bruger, har en Ellaroo (3,6m), men er ikke sikker bruger.....
Jeg bruger MEGET MT til David, og RS...... (og sidder den rigtigt, er det stadig meget behageligt)

Men hvor bor i henne?? Der er tit slyngemøde gennem slyngebarn.dk, og det er bare smadder hyggeligt!!
Men bor i i nærheden vil jeg gerne komme forbi og hjælpe med RS og MT!! (Har, by the way, en MT i overskud hvis det skulle være noget):-o

Anmeld

22. maj 2008

linemus

MrsMartens skriver:

Jeg er ikke den store vikle-bruger, har en Ellaroo (3,6m), men er ikke sikker bruger.....
Jeg bruger MEGET MT til David, og RS...... (og sidder den rigtigt, er det stadig meget behageligt)

Men hvor bor i henne?? Der er tit slyngemøde gennem slyngebarn.dk, og det er bare smadder hyggeligt!!
Men bor i i nærheden vil jeg gerne komme forbi og hjælpe med RS og MT!! (Har, by the way, en MT i overskud hvis det skulle være noget):-o

Jeg bor i Hou helt ude ved Hals/Egense, så der er et stykke vej. Jeg har faktisk før kigget på slyngebarn.dk, men kom aldrig med til et møde - nok fordi det blev lidt uoverskueligt med to små nyfødte. Men det kan være, jeg skal prøve at komme med, så jeg kan få lidt glæde af slyngerne.

Hvor meget skal du have for din MT? Jeg er ikke sikker på, at manden bliver så begejstret for at punge ud til endnu en slynge, jeg efter hans mening nok heller ikke får brugt, men jeg får jo aldrig syet en selv... det kan jeg jo ligeså godt erkende...

Anmeld

22. maj 2008

birgittemarie

Jeg bruger mest vikle og der sidder Nova Maria både ind mod mig med benene dinglende og fremadvendt med benene dinglende. :) Du skal have hendes ansigt (eller nakke) ud for dit ansigt, når du sætter hende i den og så stramme den helt til, for den skal nok løsne sig lidt alligevel og ellers kommer den til at være for løs.

Knus fra Birgitte

Anmeld

23. maj 2008

MrsMartens

birgittemarie skriver:

Jeg bruger mest vikle og der sidder Nova Maria både ind mod mig med benene dinglende og fremadvendt med benene dinglende. :) Du skal have hendes ansigt (eller nakke) ud for dit ansigt, når du sætter hende i den og så stramme den helt til, for den skal nok løsne sig lidt alligevel og ellers kommer den til at være for løs.

Knus fra Birgitte

Så vidt jeg ved...... er det ikke tilrådeligt at de sidder fremadvendt med benene dinglende!! Men det kommer vel an på hvor bredt et stykke der siddes på!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.