De vagtlæger der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2010

Mettemus

TbCp skriver:

Nej nej nej!!!! Hvor skræmmende

Ja helt vildt. Overvejede også om jeg burde ha lavet en klagesag ud af det, men kunne ikke lige overskue det.

Og også helt vildt med dig - dobbelt uheld!!! Jeg havde ellers en ret god oplevelse på sygehuset, så dem tror jeg på endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Tynen

Her har jeg haft 3 virkelig skod oplevelser ved vagtlægen.

Første gang var jeg 13 år gammel. Havde så ondt i halsen at jeg ikke kunne snakke, synke og trække vejret ordenligt.
Det blev rigtig slemt i løbet af aftenen, så min mor tog til vagtlægen med mig.
Fik beskeden "Kyssesyge - Men hun kan bare tage i skole mandag og have gymnastik osv."
Om natten blev det så slemt at jeg ikke kunne få vejret og bare kravlede rundt på gulvet som en løve i et bur.
Min mor bankede i bordet ved vagtlægen og vi blev sendt over på øre-næse-halsafdelingen.
Konklussionen var at jeg havde en byld i halsen der var ved at lukke det hele til - Fest!

2. gang tog jeg derind, da jeg var gravid og havde så sindssyge mavesmerter (Ikke på den ve-agtige måde) og super mange smertefulde plukveer.
Fik at vide at min mave SÅ fin og blød ud (Men hun overvejede ikke at smide mig op på briksen for at mærke efter - Det hele foregik på "vi-sidder-overfor-hinanden-og-løser-det-samtalestadiet") og at man godt kunne være lidt overfølsom som gravid - Plukveer må forresten gerne gøre ondt, hvis jeg skulle være i tvivl.
Efter weekenden tog jeg til egen læge og røg straks på penicillinbehandling og blev beordret sengeliggende et par uger

3. gang var det ikke en fejlbehandling, men mere en dårlig service, hvis du spørger mig
Vi stod i en propfuld ventesal med et stks. grædende barn med meget ondt i maven.
Mens vi står derinde kl. 21 ca. får jeg så åbenbart veer (Perfekt timet!)
Får at vide at de ikke kan sætte os foran i køen, da "der er mange der har ventet i 3 timer længe før I kom"
Great!
Måtte så køre hjem med ubehandlet, stadigt grædende og forpint barn, for jeg kunne bare IKKE holde ud at have veer midt ude i samfundet til fuld beskuelse.
Fødte 3 timer senere, men for dælan hvor var det ufedt at køre hjem når hun havde så ondt.
Tænk, hvis det havde været alvorligt?!

Anmeld

3. marts 2010

4kløver

Nu bruger jeg helst ikke vagtlægen.. Jeg havde en grim opleves i 96 da min datter var 3uger blev syg.. hvade vagtlægen på besøg om onsdagen da hun blev blå om munden og var slap (skal lige siges var ved ejen læge mandag..) når men han kom så der om natten til så hende og hans svar var så længe hun ikke havde feber har hun ikke syg når men så om lørdagen har hun meget dårlig og jeg ringede atter til lægen igen.. Da vi så kommer ud med hende og han(ny læge) bare ser hende nede i liften siger han.. hende der skal indlægges og det skal bare være nu og da vi kommer på H4 går det stærkt. Hun havde RS virus og skulle i cpap..  så nej helst ingen lægevagt til mig

Anmeld

3. marts 2010

Moar'en

Jeg har 3 dårlige oplevelser med Vagtlægen. Første gang var da jeg var omkring 15 og alene hjemme med nogle venninder. En af dem bliver dårlig og går og besvimer hele tiden. Vi beslutter at ringe til vagtlægen, som fortæller os at vi bare skal holde øje med hende. men når kan "kun" er 15 ved man sku da ikke hvad det er man skal holde øje med. Vi ringede derefter til min far som kom og ringede til lægen igen og talte med Meget store ord. Vagtlægen kom ud og hun blev indlagt 1 uge (kan ikke lige huske hvad hun fejlede) 2. gang var da jeg var 16, var til vagtlæge fordi jeg havde så ondt i halsen at jeg ikke kunne noget. Hun liggede på¨mig og blev enig med sig selv om jeg havde strubekatar som ville gå over efter 1 uge. Da der var gået 10 dage tog vi til egen læge som gave mig penicilin, jeg havde halsbetændelse, det er fanme længe at gå med.

Og sidst gang var med Viktor, han havde fået feber og var mere sløv end han plejer. Vi ringer til dem om torsdagen og fortæller også han er hjertebarn og alt dette her, læge fortæller over telefonen at det nok er ørene og vi bare skal give panodil. Fredag går lidt bedre, og lærdag morgen ringer vi igen, her er der så en læge der gerne vil se os. Og heldigvis da, vi bliver indlagt, og om mandagen får han sin planlagte hjerteoperartion 1 uge før tid da hans iltmætning var for lav.

Nu vi de dog altid se os. Jeg tor de har fået skrevet i han er hjertesyg og det er alvorligt, for når vi kommer derned nu, sender de os straks videre til sygehuset, hvilket ikke altid er nødvendigt, han bliver jo syg som alle andre børn

Anmeld

4. marts 2010

TbCp

Mettemus skriver:

Ja helt vildt. Overvejede også om jeg burde ha lavet en klagesag ud af det, men kunne ikke lige overskue det.

Og også helt vildt med dig - dobbelt uheld!!! Jeg havde ellers en ret god oplevelse på sygehuset, så dem tror jeg på endnu.

Ja det havde nok været på sin ret med en klagesag, han kunne jo nærmest have taget livet af dig
Men forstår godt at det ikke lige er der overskuddet er efter sådan en omgang.

Anmeld

4. marts 2010

Pia

Jeg har kun en enkelt gang før haft en træls oplevelse med lægevagten, men ellers plejer jeg og være rigtig godt tilfreds med dem..
Og har faktisk tit stillet mig undrenede når i andre her inde skriver om den behandling i har fået..

Nå men i går aftes måtte vi lige en tur på lægevagten, da den bette på 8 mdr begyndte og græde vildt og ikke ville stoppe... HUn har været snottet og hostet i 14 dage, men har på trods af det været rimlig frisk..

Men i går begyndte hun så og græde vildt og når jeg kørte hånden hen over hendes højre øre, så for hun helt sammen..
For godt 2 mdr siden havde hun mellemørs betændelse på det øre, så jeg tænket det måske var det..

Kontakede lægevagten og fik besked på og komme med hende..
Desværre kom jeg ind til en læge der var skide ligeglad.. Han kuggede hende lige kort i ørene og lyttede også kun lige ganske kort på hende..
Og så sagde han ellers hun fejler ikke spor..

Sidder så her med en datter i dag, derhar sovet mega uroligt hele natten.. Græd med jævne mellemrum og farer forsat sammen,når jeg køre hånden hen over hende højre øre..
Så nu skal jeg så have fat i ørelægen og håber på en tid der oppe i dag..
Det kan da godt være at lægen fra i går har ret, men sådan en skide overfladisk undersøgelse kan man virkelig ikke bruge til en skid...

Det er så ærgeligt at man skal have de opleverlser med folk man ellers skulle have stor tillid til..

Anmeld

4. marts 2010

9510

Jeg var ved vagtlægen en fredag aften med Cecilie da hun var 3 år fordi hun havde fået blære betændelse, vi får jo så en resept på nogle piller som vi kunne hente lørdag formiddag.

Lørdag morgen ringer vores egen læge til mig helt panikslagen og spørger om jeg har givet hende de piller, jeg siger så nej, for de var jo ikke hentet,

Vagtlægen havde så udskrevet nogle hammer stærke piller til hende,, heldigvis har vi en læge der er på arbdejde i tide og utide, så vi kom ind til ham og fik noget mixtur til hende i stedet for, og vagtlægen fik en repimande(staves) af vores læge.

Så så vidt som muligt undgår jeg vagtlægerne, syns ikke man hører ret mange positive historier om dem

Anmeld

4. marts 2010

Mettemus

Pia skriver:

Jeg har kun en enkelt gang før haft en træls oplevelse med lægevagten, men ellers plejer jeg og være rigtig godt tilfreds med dem..
Og har faktisk tit stillet mig undrenede når i andre her inde skriver om den behandling i har fået..

Nå men i går aftes måtte vi lige en tur på lægevagten, da den bette på 8 mdr begyndte og græde vildt og ikke ville stoppe... HUn har været snottet og hostet i 14 dage, men har på trods af det været rimlig frisk..

Men i går begyndte hun så og græde vildt og når jeg kørte hånden hen over hendes højre øre, så for hun helt sammen..
For godt 2 mdr siden havde hun mellemørs betændelse på det øre, så jeg tænket det måske var det..

Kontakede lægevagten og fik besked på og komme med hende..
Desværre kom jeg ind til en læge der var skide ligeglad.. Han kuggede hende lige kort i ørene og lyttede også kun lige ganske kort på hende..
Og så sagde han ellers hun fejler ikke spor..

Sidder så her med en datter i dag, derhar sovet mega uroligt hele natten.. Græd med jævne mellemrum og farer forsat sammen,når jeg køre hånden hen over hende højre øre..
Så nu skal jeg så have fat i ørelægen og håber på en tid der oppe i dag..
Det kan da godt være at lægen fra i går har ret, men sådan en skide overfladisk undersøgelse kan man virkelig ikke bruge til en skid...

Det er så ærgeligt at man skal have de opleverlser med folk man ellers skulle have stor tillid til..

Jeg synes, det handler ligeså meget om, at man er tryg i hænderne på vagtlægen. For man sidder jo ikke selv med den vildt lange uddannelse de har og ved ikke nødvendigvis, hvad h*n foretager sig. Så når de bare laver en overfladisk undersøgelse, synes jeg på en eller anden måde at det er mangel på respekt. Det kan godt være at h*n har travlt, men man har altså krav på en ordentlig behandling, og man kommer jo ikke fordi man synes det er sjovt.

Anmeld

4. marts 2010

Cris

Jeg hostede  og hostede og jeg har haft det så skidt! En søndag morgen så gik jeg til vagtlægen og sagde, at jeg skulle holde varmen og drikke te   Jeg tænkte, at jeg måske har overdrivet situationen... Efter en par heldeve dage på arbejde sagde min chef, at nu skulle jeg bestille tid hos min egen læge (de var godt nok træt at høre på mig hoste hehe) Jeg fik akut tid ved frokost tid. De lyttede mine lunger og jeg fik prikket min finger, for de skulle tage en blodprøve. Efter små 5min vidste det sig, at jeg gik rundt med lungebetændelse! Og fik en sjov medicin som jeg blev high af (hvis der står 5ml er det bedre at måle det og ikke bare tage en sjat med den tro, at man tager præcis 5ml... sådan en flytur fik jeg af medicinen! hahahahaha)

Anmeld

4. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Mettemus skriver:

Jeg fik pludseligt vildt ondt i maven (ikke på kast-op-og-få-det-bedre-måden), kunne ikk stå, gå eller sidde og ringede til vagtlægen. Først havde jeg en kamp med ham for at få ham til at køre ud til mig (kunne jo ikke bevæge mig, så kunne ikke komme til ham). Da han endelig kom havde jeg en helt klar fornemmelse af at han ikke hørte hvad jeg sagde. "Det er helt sikkert noget med dine tarme!", på trods af at jeg havde sagt til ham at jeg var gravid, tidligere havde fået fjernet en graviditet uden for livmoderen og at dette føltes på samme måde, men bare meget, meget værre. Efter endnu mere diskussion, gik han med til at sende bud efter en transport til sygehuset. Han blev ved med at sige at han da godt kunne sende bud, men vi skulle bare vide at det var der ingen grund til for jeg fejlede ikke noget, der ikke gik over af sig selv. Og så gik han bare. Efter 1½ time kom transporten. På dette tidspunkt er jeg besvimet tre gange. De måler mit blodtryk der er 80/40, to min efter blir jeg kørt til sygehuset i ambulance med udrykning. Her skal jeg selv fortælle at jeg er gravid for det har vagtlægen ikke givet besked om (det er jo ret vigtigt i forhold til hvilken afdeling de skal køre mig til). Jeg blir akutopereret hvor det viser sig at min ene æggeleder er sprunget og at jeg har 2 liter blod i bughulen... Hvis vagtlægen havde fået lov til at bestemme var jeg forblødt i min egen seng. Jeg var simpelthen så rystet!

Skræmmende!!!!!!! Puha, det var godt du hørte på din krop frem for lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.