spiserøret manglede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

Laulund87

jo hun bruger sut, men der bruger hun jo slet ikke nogle kræfter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Trolde_mor

Puha.. har aldrig hørt om det før. Er alligevel mange børn der så får det, syntes jeg.

Men godt at høre hun har det godt nu, håber at sutterefleksen kommer lidt tilbage.

Men syntes nu også det er underligt at ergoterapeuten ikke gør mere. Hun burde da øve det med jer, eller tjekke om i evt. kunne gøre det anderledes - hun er jo mere inde i det end jer.

Jeg har selv arbejdet med handikappet, der ikke selv var gode til at sluge maden, og det var simpelthen at nusse dem på kinderne og under hagen. Evt. presse med ind og ud med finger på kinden - forsigtigt selvfølgelig..

Hm.. du skriver hun ikke bruger nogen kræfter, når hun bruger sut, men hvordan sørger hun så for at den ikke falder ud, eller kan hun kun holde den i munden når hun ligger på ryggen med hovedet lige ud?

Anmeld

31. marts 2010

Laulund87

Senia skriver:

Puha.. har aldrig hørt om det før. Er alligevel mange børn der så får det, syntes jeg.

Men godt at høre hun har det godt nu, håber at sutterefleksen kommer lidt tilbage.

Men syntes nu også det er underligt at ergoterapeuten ikke gør mere. Hun burde da øve det med jer, eller tjekke om i evt. kunne gøre det anderledes - hun er jo mere inde i det end jer.

Jeg har selv arbejdet med handikappet, der ikke selv var gode til at sluge maden, og det var simpelthen at nusse dem på kinderne og under hagen. Evt. presse med ind og ud med finger på kinden - forsigtigt selvfølgelig..

Hm.. du skriver hun ikke bruger nogen kræfter, når hun bruger sut, men hvordan sørger hun så for at den ikke falder ud, eller kan hun kun holde den i munden når hun ligger på ryggen med hovedet lige ud?

hvis hun ligger på ryggen falder den ikke ud, men hvis hun drejer hovedet ryger den hurtigt ud. Ja det er noget underligt noget med ergoen..vi skal til at lave en klage og erstatningssag på jordemoderens opfordring..det kunne nemlig være opdaget i graviditeten så man var forberedt og hun ikke var ved at dø efter fødslen

Anmeld

31. marts 2010

Trolde_mor

Laulund87 skriver:

hvis hun ligger på ryggen falder den ikke ud, men hvis hun drejer hovedet ryger den hurtigt ud. Ja det er noget underligt noget med ergoen..vi skal til at lave en klage og erstatningssag på jordemoderens opfordring..det kunne nemlig være opdaget i graviditeten så man var forberedt og hun ikke var ved at dø efter fødslen

Okay, altså det lille pus. Sikke en hård start på livet Men godt hun overlevede og at de fanst ud af hvad der var galt.

Men ja, at der ikke var nogen der opdagede det i graviditeten, er da lidt underligt? Hvad er symptomerne på det? Var det for meget forstervand?

Anmeld

31. marts 2010

Laulund87

Senia skriver:

Okay, altså det lille pus. Sikke en hård start på livet Men godt hun overlevede og at de fanst ud af hvad der var galt.

Men ja, at der ikke var nogen der opdagede det i graviditeten, er da lidt underligt? Hvad er symptomerne på det? Var det for meget forstervand?

ja rigtig meget fostervand for hun kunne jo ikke drikke det. Da jeg blev skannet i uge 19 havde hun ikke væske i mavesækken, men de sagde det var fint nok, så jeg tænkte ikke mere over det

Anmeld

31. marts 2010

Trolde_mor

Laulund87 skriver:

ja rigtig meget fostervand for hun kunne jo ikke drikke det. Da jeg blev skannet i uge 19 havde hun ikke væske i mavesækken, men de sagde det var fint nok, så jeg tænkte ikke mere over det

Ej hva' fanden er det for noget?! Man har jo tiltro til de kan deres arbejde, og er opmærksomme på sådanne ting!

Bliver sq lidt gal på dine vegne.. ja, også på din datters...

Anmeld

31. marts 2010

Laulund87

Senia skriver:

Ej hva' fanden er det for noget?! Man har jo tiltro til de kan deres arbejde, og er opmærksomme på sådanne ting!

Bliver sq lidt gal på dine vegne.. ja, også på din datters...

ja det har også gjort mig gal, også derfor jeg fik en fødselsdepression så nu klager vi. Hvis vi får dem til at indrømme at de har lavet fejl tror jeg vi får det lidt bedre med det hele..

Anmeld

31. marts 2010

Trolde_mor

Laulund87 skriver:

ja det har også gjort mig gal, også derfor jeg fik en fødselsdepression så nu klager vi. Hvis vi får dem til at indrømme at de har lavet fejl tror jeg vi får det lidt bedre med det hele..

Så kan dt da i hvert fald være, at de er mere opmærksomme på det i fremtiden! Og så gør det jo i hvert fald en stor forskel.

Men sådan en klagesag tager vel længe? Har i så advokat med inde over, eller er det til sygehusstyrelsen / sundhedsklagenævnet eller hvad det nu hedder, i klager?

Anmeld

31. marts 2010

Laulund87

jeg ved ikke så meget for vi er ikke gået i gang endnu..vi har snakket lidt med sygehusets socialrådgiver om hvordan vi går i gang..men det tager sikkert lang tid.

Anmeld

31. marts 2010

tascia

Laulund87 skriver:

det nederste af spiserøret gik ind i luftrøret og den øverste del endte blindt! 

Jo hun vokser fra det efterhånden, men det største problem er at fordi hun udelukkende fik sondemad i starten har hun næsten mistet sutterefleksen Så det er en kamp hver gang hun skal have mad, hun forstår simpelthen ikke hvad hun skal

er det vigtigt at hun lærer at sutte ved dig, tænker på i forhold til hendes lille "skavank"?
Ellers ville jeg da synes det er en unødig kamp du tager

//Tascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.