idamaria83 skriver:
Jeg har ved begge mine fødsler haft supergodt styr på vejrtrækningen. Jeg vil anbefale dig KRAFTIGT at forsøge dig med noget graviditets-yoga - jeg brugte bare sådan en dvd herhjemme. Så det har hjulpet mig rigtig meget at fokusere 100% på vejrtrækningen og ikke på smerterne.
Når det så er sagt, så gik anden fødsel betydeligt hurtigere og jeg synes den var nemmere end første fødsel. Første gang tog det 22½ time fra første ve til Annika var ude, og jeg synes faktisk det værste var, at jeg var så ubeskriveligt træt til sidst, at jeg næsten ikke havde kræfter til at presse ordentligt - og min vejrtrækning gik i fisk under pressefasen...men ud kom hun da
anden gang gik der ca 6 timer fra første rigtige ve til Lina var født - jeg havde styr på vejrtrækningen hele vejen og pressefasen gik så intuitivt, at jeg blev helt overrasket, da meldingen hed "et pres mere og så er hun ude"...hele forløbet anden gang var bare mere "tryg", da jeg vidste hvad de ting der skete med min krop, betød - alting var bekendt og jeg arbejdede bare sammen med min krop helt uden at tænke over det! Det var en fantastisk følelse faktisk 
tak er "graviditets yoga" navnet på dvd´en du anbefaler?
Anmeld