Er det nemmere at føde 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.689 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

BinaMor

eller er det, det samme? hvis der ikke er komplikationer vel og mærket? tænker på udvidelsen går hurtigere og om man er mere "parat" på de sindssyge smerter der kommer.

sidste gang gik jeg i panik for vidste ikke hvordan jeg skulle trække vejret på vestorm (havde fravalgt fødselsforberedelse for folk sagde alligevel at man glemte det under fødsel- det fortrød jeg)

ku overleve smerterne.. men vejrtrækningentroede jeg skulle dø af iltmangel.

jeg tænker nemlig på at vælge epidural " på forskud" men hvis der er gode odds for at det går nemmere vil jeg jo gerne undgå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Anita80

Altså jeg kan kun sige at ikke 2 fødsler er ens.

Min d. 1. startede med veer kl 18.00 og dagen efter kl 09.56 er han født efter at han lå skævt i bækkenet og jeg havde fået ve drop for havde ikke flere presseveer selv osv osv..

Nr. 2. Der gik vandet uden forvarsel kl.19.15 og veerne begyndte 10 min efter og kom så som en storm og vi nåede lige på sygehus inden hun kom ud kl 21.02.

Før anden fødsel havde jeg sat mig op til at nu vidste jeg rigtig hvad der foregik og jeg ville bare lade min krop køre løbet og så bare følge med og tage det stille og roligt osv. osv. Har ikke fået smertestillende ved nogen af fødselerne og ville heller ikke og blev ikke tilbudt...

Så det er ikke til at sige noget som helst om det... men du ved jo hvad du skal igennem nu og er mere afslappet og så må det alt andet lige også være "nemmere" når man ved hvad man skal...

Så ikke noget konkret svar desværre..

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, for mit vedkommende er det gået hurtigere for hver gang. Men smerterne har nok været nogenlunde det samme, dog mindes jeg, at de har været kraftigere, jo hurtigere det er gået. Fik ikke smertestillende, udover lidt ilt til sidst.

1. fødsel: 5 timer fra vandet gik spontant i en skylle

2. fødsel 2 1/2 time fra første ve

3. fødsel: 1 1/2 time fra vandet gik spontant i en skylle.

Held og lykke, når den tid kommer.

Anmeld

3. marts 2010

BinaMor

Anita80 skriver:

Altså jeg kan kun sige at ikke 2 fødsler er ens.

Min d. 1. startede med veer kl 18.00 og dagen efter kl 09.56 er han født efter at han lå skævt i bækkenet og jeg havde fået ve drop for havde ikke flere presseveer selv osv osv..

Nr. 2. Der gik vandet uden forvarsel kl.19.15 og veerne begyndte 10 min efter og kom så som en storm og vi nåede lige på sygehus inden hun kom ud kl 21.02.

Før anden fødsel havde jeg sat mig op til at nu vidste jeg rigtig hvad der foregik og jeg ville bare lade min krop køre løbet og så bare følge med og tage det stille og roligt osv. osv. Har ikke fået smertestillende ved nogen af fødselerne og ville heller ikke og blev ikke tilbudt...

Så det er ikke til at sige noget som helst om det... men du ved jo hvad du skal igennem nu og er mere afslappet og så må det alt andet lige også være "nemmere" når man ved hvad man skal...

Så ikke noget konkret svar desværre..

jo, jeg sys det var så konkret som man kan. tak

Anmeld

3. marts 2010

BinaMor

Karoline skriver:

Ja, for mit vedkommende er det gået hurtigere for hver gang. Men smerterne har nok været nogenlunde det samme, dog mindes jeg, at de har været kraftigere jo hurtigere det er gået.

hold d op nogle hurtige fødsler ku du nå at følge med ved den sidste?

Anmeld

3. marts 2010

Anita80

Ja, for mit vedkommende er det gået hurtigere for hver gang. Men smerterne har nok været nogenlunde det samme, dog mindes jeg, at de har været kraftigere, jo hurtigere det er gået. Fik ikke smertestillende, udover lidt ilt til sidst.

Ja det  gør noget mere ondt jo hurtigere det går... altså 15 timer til at åbne sig 10 cm mod 7 kvarter...ja det gør av av av...

Det er der bare mange der glemmer... de siger alle "det var da en hurtigt fødsel", "det må have været nemt". Nej det gjorde ONDT!!

Anita

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Var forberedt på, at det ville gå stærkt 2. og 3. gang og fødte 45 min efter ankomst til fødegangen begge gange. Men kunne da egentlig være meget rart at opleve en fødsel med pauser mellem veerne, i stedet for at have veer konstant, når de først går i gang. Nå men sådan føder jeg åbenbart 

Anmeld

3. marts 2010

BinaMor

Anita80 skriver:

Ja det  gør noget mere ondt jo hurtigere det går... altså 15 timer til at åbne sig 10 cm mod 7 kvarter...ja det gør av av av...

Det er der bare mange der glemmer... de siger alle "det var da en hurtigt fødsel", "det må have været nemt". Nej det gjorde ONDT!!

Anita

ja det sagde de også til mig fordi det gik stærkt  det var ski ikke nemt at føde. avs

Anmeld

3. marts 2010

lion

Ja fødsler er ikk ens.

Jeg kunne bedre takle smerterne anden gang, men veerne gjorde ikk mindre ondt.

Men min anden gang var let og hurtig, for jeg havde "kun" meget ondt i 4 timer og der var 5 min mellem veerne da jeg født og uden pressetrang. Men på sygehuset sagde de at min fødsel var et klassisk skoleeksempel.

Anmeld

3. marts 2010

Ida.

Jeg har ved begge mine fødsler haft supergodt styr på vejrtrækningen. Jeg vil anbefale dig KRAFTIGT at forsøge dig med noget graviditets-yoga - jeg brugte bare sådan en dvd herhjemme. Så det har hjulpet mig rigtig meget at fokusere 100% på vejrtrækningen og ikke på smerterne.

Når det så er sagt, så gik anden fødsel betydeligt hurtigere og jeg synes den var nemmere end første fødsel. Første gang tog det 22½ time fra første ve til Annika var ude, og jeg synes faktisk det værste var, at jeg var så ubeskriveligt træt til sidst, at jeg næsten ikke havde kræfter til at presse ordentligt - og min vejrtrækning gik i fisk under pressefasen...men ud kom hun da anden gang gik der ca 6 timer fra første rigtige ve til Lina var født - jeg havde styr på vejrtrækningen hele vejen og pressefasen gik så intuitivt, at jeg blev helt overrasket, da meldingen hed "et pres mere og så er hun ude"...hele forløbet anden gang var bare mere "tryg", da jeg vidste hvad de ting der skete med min krop, betød - alting var bekendt og jeg arbejdede bare sammen med min krop helt uden at tænke over det! Det var en fantastisk følelse faktisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.