Ny børnehave og kostpolitik...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

jeg har prøvet begge dele.

jeg har haft mine drenge i en børnehave hvor der var meget stram kost politik, og en hvor der slet ingen var (det var så med min datter) den som min mellemste går i nu, har ingen når det kommer til madpakker, men de har begræsning på når det kommer til fødselsdage.

jeg synes det er okay med kost politik, men samtidig er der bare steder hvor det ikke er så nødvendigt. da vi boede i et belastet område med mange misbrugere og to-sprogede, så var det strengt nødvendigt for at sikre fornuftig kost.(børnehavens ord)

men her hvor vi bor nu mener bh. ikke at det er nødvendigt....og selv om mange af børnene får "sukker"morgenmad....ja så er det åbenbart ikke noget større problem.

Er meget enig... tænker at det hernede så ikke er nødvendigt siden der ingen er.. og det er da positivt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Ranarupta

Eva skriver:

Tak... Jo, jeg har det helt fint med det...det er en børnehave som har samme værdier som jeg har, så det gør det i hvert fald nemmere og tryggere som udgangspunkt.

Og så er Konrad klar, det kan jeg se og mærke og det giver han også selv udtryk for, så det er virkelig dejligt.

Så nu bruger vi bare de dage eller uger som det kræver at få ham til at være helt tryg og så kører det..han starter på den stue for de mindste, så det bliver helt stille og trygt og han kan nyde at være en af de store. Der er kun maks 15 børn, så det er rigtig fint...vi glæder os..

Knus og tak igen...)

Ihh, det er fedt! Kan forestille mig, hvor hårdt det må være, hvis en eller begge parter ikke er klar. 

Og dét, at han kan være en af de store, bliver jo en rigtigt god oplevelse!

Det kommer helt sikker til at gå lige efter bogen! 

Selv tak og knus

Anmeld

1. marts 2010

Christinahr

Eva skriver:

Tja..det andet sted mine børn var, der var der en stram politik, det var der ikke i dagplejen og uden en enkelt gang så har jeg egentlig ikke haft de store problemer med noget af det. Mine får sundt mad med lige meget hvad...og så er jeg ikke så bange for et stykke kage.. hørte lige om nogle undersøgelser som viste at børn ikke blev mere overgearede af sukker....men det er måske forskelligt fra barn til barn...mine påvirkes ikke af sukker, men rigtig meget af feks træthed eller kaos omkring dem, som feks mange larmende børn...

Knus..

Ja jeg læste også den undersøgelse og har efterfølgende lavet en del obsevation på mit barn, hun bliver altså sukker påvirket - basta

Jeg synes heller ikke et stykke kage er slemt, men jeg synes ikke det høre til i en vg for børn under tre bare fordi en pædagog synes de skal forkæles. Hun ville blive ligeså glad for en pakke rosiner. Gennerelt var det bare en meget usund institution. Pålægschoko på formiddagsmad, ingen frugt, kiks og kage til eftermiddag var ikke unormalt, frugt youghurt og lign og det synes jeg ikke høre til i en vg - så foretrækker jeg klart at det er kontrolleret.

Anmeld

1. marts 2010

Honningblomst

Christinahr skriver:

Ja jeg læste også den undersøgelse og har efterfølgende lavet en del obsevation på mit barn, hun bliver altså sukker påvirket - basta

Jeg synes heller ikke et stykke kage er slemt, men jeg synes ikke det høre til i en vg for børn under tre bare fordi en pædagog synes de skal forkæles. Hun ville blive ligeså glad for en pakke rosiner. Gennerelt var det bare en meget usund institution. Pålægschoko på formiddagsmad, ingen frugt, kiks og kage til eftermiddag var ikke unormalt, frugt youghurt og lign og det synes jeg ikke høre til i en vg - så foretrækker jeg klart at det er kontrolleret.

Dét synes jeg bestemt heller ikke at det gør.. men tænker der burde kunne være noget midt imellem, altså bare noget helt afslappet og naturligt uden en masse regler og forbud, påbud osv..

Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.