Hvor lang tid før terminen, er ok at føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.247 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. februar 2010

Bare mig..

Jeg har tænkt på, hvornår man "gerne må" føde? Altså uden der sker noget ved det?

Jeg skal nemlig til eksamen 14 dage efter terminen og selve min termin ligger ikke særlig perfekt i forhold til min studentereksamener , og satser på at lave alt det man ikke "må" når det er ok at baby kan komme. Men hvornår er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

TbCp

marikka skriver:

Jeg har tænkt på, hvornår man "gerne må" føde? Altså uden der sker noget ved det?

Jeg skal nemlig til eksamen 14 dage efter terminen og selve min termin ligger ikke særlig perfekt i forhold til min studentereksamener , og satser på at lave alt det man ikke "må" når det er ok at baby kan komme. Men hvornår er det?

Fra uge 37 til 42 er det inden for termin.

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

marikka skriver:

Mener det er bedst efter uge 32-34 - så er lungerne nemlig udviklet. Jeg har selv eksamen i juni og har termin den. 19 juni. Det er dårlig planlagt, men vi kan heldigvis udsætte eksamen. 

Anmeld

28. februar 2010

Bare mig..

Okay, så hvis jeg i uge 36 begynder og lave alt det der er "forbudt", ville I mene der ikke ville være risiko ved det? For så kan det jo være jeg kan gå 2 uger og kæmpe for at få hende ud og så er hun jo alligevel født i uge 38. fx.

Men altså begynder og kæmpe for at få hende ud i uge 36..

- jeg forhører mig selvfølgelig med jordemoder næste gang, men har bare lige tænkt meget på det her i weekenden..

Anmeld

28. februar 2010

Christinahr

Jeps, fra uge 37, men hvad er det du mener der er forbudt?

Anmeld

28. februar 2010

4xGreve

efter uge 37 ellers er det et for tidlig født barn du får og det kan risiker at give senfølger (dog er chancen minimal)

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Jeg er da viste helt forkert på den haha.

Anmeld

28. februar 2010

Bare mig..

Jeg har fået at vide fra min jordemoder at jeg ikke må noget som helst før jeg vil have fødslen igang, fordi hun er bange for jeg kan komme til at føde meget før tid.

Så forbudt for mig er at gå for mange ture med hunden, handle, støvsuge, gøre rent og alt sådan noget i den dur.

Ja jeg vil selvfølgelig ikke risikerer at hun får nogen skader af det, men i ved

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

marikka skriver:

Jeg har fået at vide fra min jordemoder at jeg ikke må noget som helst før jeg vil have fødslen igang, fordi hun er bange for jeg kan komme til at føde meget før tid.

Så forbudt for mig er at gå for mange ture med hunden, handle, støvsuge, gøre rent og alt sådan noget i den dur.

Ja jeg vil selvfølgelig ikke risikerer at hun får nogen skader af det, men i ved

Hold da op, det må være irreterende? Hvordan kan hun vurdere det? Måske jeg spørger dumt, men ved ikke så meget om det

Anmeld

28. februar 2010

Bare mig..

mayapigen skriver:

Hold da op, det må være irreterende? Hvordan kan hun vurdere det? Måske jeg spørger dumt, men ved ikke så meget om det

Det er en længere historie, men blandt andet fordi jeg har presset min krop at for meget så det resulterede i plukveer vs. veer, og jeg har haft for meget på at tænke på med forskellige ting som gør at min krop simpelthen er nærmest stået af.. - Det er meget svært at forklare. Men en blanding af flere ting gør, at jeg er i risikogruppen for at føde før tid.

- Også derfor jeg gerne vil vide hvornår det er ok at føde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.