Nogle der vil fortælle om deres pks - forløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

Daisy

Jeg var så glad for min narkoselæge, kunne ikke mærke en dyt da jeg fik lavet en blokade. Man kan jo godt 'mærke' de rumesterer, hiver og i mit tilfælde lå en sygeplejerske på min mave, fordi han sad godt skruet fast, men ondt nej det gjorde det ikke

Jeg skal have en PKA igen og er ikke bange for at det kommer til at gøre ond.

Det bliver spændende for dig, ville ønske der kun var 1 uge til min kom ud.

Knus og kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

mortil(nichlasogmathias)

BlyViol skriver:

jeg vil også gerne høre nogle ikke flere der har FB'er med PKS??

personligt er jeg skide bange for det gør ondt, og kan blive helt panikken over det  

jeg har både fået kejsersnit og født selv.

hvis jeg skal have flere børn bliver det ved kejsersnit. det gik rigtig godt til mit kejsersnit og de ved jo hva de laver.min fb minder meget om fraderic`mors, mit pks endte dog med et aks da mit vand gik, så det hele gik lidt hurtigere..men der sker det samme.jeg syntes du er heldig at sku have et barn ved kejsersnit frem for en almindelig fødsel, at føde selv er nok det værste jeg har været udefor, det vil jeg helst ikke igen.selvfølgelig hvis der ikke er andre muligheder.. men en hver fødsel er jo forskellig.. hvor er det spændende at du snart skal have dit barn i dine arme.. du skal ikke være nervøs, selvom det er svært, det skal nok gå.

knus fra karina med 2 dejlige drenge..

Anmeld

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

d. 25 (OM EN UGE ) Det er slet ikke til at fatte..

Jamen jeg er faktisk slet ikke bange for om det gør ondt bagefter.. har to oparationer i nyren bag mig, og dem husker jeg faktisk ikke som så slemme igen... altså, jo det gjorde ondt, men det var til at holde ud! 

Jeg er bare så bange for at det er ubehageligt / gør ondt når de skærer op, roder rundt inde i mig og hiver hende ud... får helt kvalme ved tanken.. De gange jeg blev opereret i nyren var under fuld narkose, så der vågnede jeg jo bare på på intensiv... 

gør rygmarvsbedøvelsen ondt at få lagt?? mindedes at de gjorde det efter jeg var "væk" ved de andre oparetioner nemlig..

puha, er simpelthen så skide nervøs  

det var overlægen på narkose afdelingen på OUH som lagde min bedøvelse.... jeg er opereret i ryggen og havde på daværende tidspunkt 3 prolapser i lænden, men han ramte perfekt og nej, det gjorde slet ikke ondt, kanylen er meget meget fin... det der kan gøre ondt er hvis de rammer en nerve... så giver det jag i benet.... det er ikke sjovt, men det er altså til at holde ud..:0)

de spænder klæder op, så du kan intet se jo, og så skal du bare lade være med at fokusere på at de skærer hul... du føler ingen smerte, og de skær ikke før de ved du er smertefri.... det du kan fornemme, er at du ikke selv kan bevæge benene, men at de kan flytte dem.... du kan mærke de roder med noget, men ikke hvad...

Nikoline lå lidt højt, så de måtte op i toppen af maven og "klemme" hende ned, det var det jeg oplevede som mest ubehageligt... mest fordi jeg havde fastet længe og så var det jo irriterende at blive klemt på mavesækken...

men der er seriøst ingen skræk scenarier..... du kan tage det helt helt roligt.... de skær ikke hvis du føler smerte! du skal bare tage det stille og roligt og vente på at jeres bebs melder sin ankomst.... det er det fokus du skal holde.... at om ti minutter er du mor! fra du er bedøvet til dem lille er ude går der ingen tid!! jeg tuder helt ved tanken!

du skriver bare hvis der er andet du er i tvivl om, eller hvis angsten melder sig! der er intet at være nervøs for:0)

Anmeld

18. maj 2010

Vidunderligeunger

ka-ri-na skriver:

det var overlægen på narkose afdelingen på OUH som lagde min bedøvelse.... jeg er opereret i ryggen og havde på daværende tidspunkt 3 prolapser i lænden, men han ramte perfekt og nej, det gjorde slet ikke ondt, kanylen er meget meget fin... det der kan gøre ondt er hvis de rammer en nerve... så giver det jag i benet.... det er ikke sjovt, men det er altså til at holde ud..:0)

de spænder klæder op, så du kan intet se jo, og så skal du bare lade være med at fokusere på at de skærer hul... du føler ingen smerte, og de skær ikke før de ved du er smertefri.... det du kan fornemme, er at du ikke selv kan bevæge benene, men at de kan flytte dem.... du kan mærke de roder med noget, men ikke hvad...

Nikoline lå lidt højt, så de måtte op i toppen af maven og "klemme" hende ned, det var det jeg oplevede som mest ubehageligt... mest fordi jeg havde fastet længe og så var det jo irriterende at blive klemt på mavesækken...

men der er seriøst ingen skræk scenarier..... du kan tage det helt helt roligt.... de skær ikke hvis du føler smerte! du skal bare tage det stille og roligt og vente på at jeres bebs melder sin ankomst.... det er det fokus du skal holde.... at om ti minutter er du mor! fra du er bedøvet til dem lille er ude går der ingen tid!! jeg tuder helt ved tanken!

du skriver bare hvis der er andet du er i tvivl om, eller hvis angsten melder sig! der er intet at være nervøs for:0)

ja jeg tuder også haha... men tusind tak for dit svar - det beroligede faktisk en hel del... kan godt være du får et panik brev mandag d. 24 men som su skriver, så vil jeg fokosere på at jeg jo skal være mor den dag, og ikke så meget på alle skrækscenarierne

Knus

Anmeld

18. maj 2010

Vidunderligeunger

karina22 skriver:

jeg har både fået kejsersnit og født selv.

hvis jeg skal have flere børn bliver det ved kejsersnit. det gik rigtig godt til mit kejsersnit og de ved jo hva de laver.min fb minder meget om fraderic`mors, mit pks endte dog med et aks da mit vand gik, så det hele gik lidt hurtigere..men der sker det samme.jeg syntes du er heldig at sku have et barn ved kejsersnit frem for en almindelig fødsel, at føde selv er nok det værste jeg har været udefor, det vil jeg helst ikke igen.selvfølgelig hvis der ikke er andre muligheder.. men en hver fødsel er jo forskellig.. hvor er det spændende at du snart skal have dit barn i dine arme.. du skal ikke være nervøs, selvom det er svært, det skal nok gå.

knus fra karina med 2 dejlige drenge..

jeg skal prøve

Også mange tak for dit svar, det beroliger ligsom lidt...

Knus

Anmeld

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

ja jeg tuder også haha... men tusind tak for dit svar - det beroligede faktisk en hel del... kan godt være du får et panik brev mandag d. 24 men som su skriver, så vil jeg fokosere på at jeg jo skal være mor den dag, og ikke så meget på alle skrækscenarierne

Knus

alle operationer er jo i virkeligheden ret skræmmende hvis man tænker over det... så det kan du vente med til bagefter! du skal være mor! det er den tanke du skal have i hovedet når du ligger der! at lige om lidt får du jeres lille mirakel at se!

du skriver bare

knus

Anmeld

18. maj 2010

mallie26

Var selv skrækslagen for mit PKS... Meen kan fortælle dig at du bestemt ikke har noget at være bange for  

Bedøvelsen gør ikke ondt... Man får et par jag ned i benene, det er det eneste. Og det er bestemt til at holde ud  Så er det op på briksen, hvor de renser din mave af, sætter papirvæg op, så du ikke kan se operationen osv osv...Mens bedøvelsen træder til.. Under operationen bliver man "rykket" en del i maven. Lige inden dit barn kommer til verden, får du et "ordentlig" tryk på brystet, for at give barnet et skub til at komme ud... Men slet ikke noget du behøver at få kvalme over, overhovedet... Det er en mærkelig følelse at være "lam" fra brystet og ned... Ikke andet... Det eneste jeg lå og tænkte på, var hvornår jeg ville høre min søn´s skrig  Indtil da skal du bestemt nok blive underholdt af samtlige personer der er med under operationen ... Ihvertfald hvis det er skejby du skal have PKS på... Så man tænker ikke så meget over hvad det er der sker på den anden side.

Jeg sagde da de stod og lappede mig sammen, at jeg godt kunne ta´en "tur" mere  Det grinede de noget af!

Forløbet efter er du dækket ind med smertestillende, men selvfølgelig kan du godt mærke at du er blevet opereret.

Jeg selv var på benene 4-6 timer efter operationen.

Efter 2-3 uger syntes jeg ikke man mærker så meget mere... Nu 8 uger efter springer jeg rundt igen som en anden tosse  Og mærker slet intet til at jeg er blevet opereret!

Glæd dig... Det er den største oplevelse nogensinde!!!

Skriv endelig hvis der er mere du vil vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.