BlyViol skriver:
d. 25 (OM EN UGE
) Det er slet ikke til at fatte..
Jamen jeg er faktisk slet ikke bange for om det gør ondt bagefter.. har to oparationer i nyren bag mig, og dem husker jeg faktisk ikke som så slemme igen... altså, jo det gjorde ondt, men det var til at holde ud!
Jeg er bare så bange for at det er ubehageligt / gør ondt når de skærer op, roder rundt inde i mig og hiver hende ud... får helt kvalme ved tanken.. De gange jeg blev opereret i nyren var under fuld narkose, så der vågnede jeg jo bare på på intensiv...
gør rygmarvsbedøvelsen ondt at få lagt?? mindedes at de gjorde det efter jeg var "væk" ved de andre oparetioner nemlig..
puha, er simpelthen så skide nervøs
det var overlægen på narkose afdelingen på OUH som lagde min bedøvelse.... jeg er opereret i ryggen og havde på daværende tidspunkt 3 prolapser i lænden, men han ramte perfekt og nej, det gjorde slet ikke ondt, kanylen er meget meget fin... det der kan gøre ondt er hvis de rammer en nerve... så giver det jag i benet.... det er ikke sjovt, men det er altså til at holde ud..:0)
de spænder klæder op, så du kan intet se jo, og så skal du bare lade være med at fokusere på at de skærer hul... du føler ingen smerte, og de skær ikke før de ved du er smertefri.... det du kan fornemme, er at du ikke selv kan bevæge benene, men at de kan flytte dem.... du kan mærke de roder med noget, men ikke hvad...
Nikoline lå lidt højt, så de måtte op i toppen af maven og "klemme" hende ned, det var det jeg oplevede som mest ubehageligt... mest fordi jeg havde fastet længe og så var det jo irriterende at blive klemt på mavesækken...
men der er seriøst ingen skræk scenarier..... du kan tage det helt helt roligt.... de skær ikke hvis du føler smerte! du skal bare tage det stille og roligt og vente på at jeres bebs melder sin ankomst.... det er det fokus du skal holde.... at om ti minutter er du mor! fra du er bedøvet til dem lille er ude går der ingen tid!! jeg tuder helt ved tanken!
du skriver bare hvis der er andet du er i tvivl om, eller hvis angsten melder sig! der er intet at være nervøs for:0)