mallie26 skriver:
Nogle der vil fortælle om deres pks - forløb 
Ank til barsels afd onsdag morgen og vi var 2 på stuen og vi skulle begge have pks.
Fik en seng og det lækre sexed hvide tøj på, fik pakket lidt ud og eller bare slappe af...
De kom og lagde karteter, tror også jeg fik en pille. Og så var det ellers bare at vente. Lige lidt før kom der en sygeplejeske ned og bad manden om at skifte tøj, så han var klar.
Blev kørt op på operations stuen, hvor jeg selv hopped op på briksen. Der er mange mennesker på sådan en stue. Så alle havde lige noget de skulle sætte på, gøre klar mm.
Sad med krum ryg og vented på at nu skulle de stikke. Ih sagde han, din ryg er lige egnet til det.. Ville ikke sige det gjorde ondt, det svier lidt. Sagde intet ad de stak -selvom de sagde jeg godt måtte sige av...
Blev lagt ned og fik ilt, de sætter 'telt' op, så vi ikke lige kan se hvad de laver. Fik lidt mere måleudstyr på og fik forklaret hvordan jeg ville reagere og føle. Farmnad sad oppe ved hovedet. Briksen er ganske svagt hældt til siden.
De tjekked grundigt at jeg var bedøvet ordenligt. Og så sagde de at nu begynder vi.
Vi var forberedt på at han evt ikke ville skrige når han kom ud og måske skulle have hjælp.
Det føltes meget underligt, for det føltes som om de river og flår i en. Men han sad også ekstra godt fast.
Da han kom ud skreg han, heldigvis... Og jeg fik ham hurtigt at se før de tog ham med ud i det opvarmed rum, da op'stuen er ret kølig. Farmand fulgte jm lige i hælende. Og de klipser mig sammen.
Efter han er blevet målt og vejet, bliver han pakket godt ind og kommer ind til mig igen. Vi mødes oppe på opvågningen, hvor jeg lige skal have følelse tilbage i fødder og ben.
Vi kom fælles ned på barsels afd, hvor det er farmand der egentlig mest passer frederic mest. Da de lidt glemmer os på stuen og vi ligger med karteder til langt ud på aftenen.
Blødte intet efter pks, så de troed jeg blødte indeni og de var ret tit inde og tjekke. Skulle også fremvise det tomme bind.
Men man går jo som dronning ingrid * 40...